اخبار روز

ورود / عضویت

اتحاد مسلمانان صهیونیسم را نابود خواهد کرد

عملیات طوفان الاقصی نشان داد که اتحاد مسلمانان، صهیونیست‌ها را به زمین خواهد زد؛ از این‌ رو است که صهیونیست‌ها به‌دنبال تفرقه میان امت‌های اسلامی هستند.
سید سلیمانی

بعد از جنگ جهانی دوم و آسیب دیدن بسیاری از کشورها، علف هرزی به نام صهیونیسم در میان منطقۀ غرب آسیا به وجود آمد. کشور دروغین اسرائیل که با غصب زمین‌های مردم فلسطین و کشتار آن‌ها، اعلام حضور به دنیا کرده بود، فلسطین را میراث اجدادی خود خوانده و باوجود آتش‌بس سازمان ملل، به مدت هفتاد و پنج سال به کشتار مردم فلسطین ادامه داد. جمهوری اسلامی با رهبری حضرت امام(ره) و سپس حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، روزی را به نام قدس نامگذاری کرد و به راهپیمایی علیه این رژیم غاصب برخاستند.

بعد از گذشت سال‌ها، خبری دنیا را در شوک فرو برد. «طوفان الاقصی اسرائیل را در هم شکست». جبهه مقاومت عملیاتی بی‌سابقه در عرصه نظامی و امنیتی علیه رژیم صهیونیستی آغاز کرد. انتشار این خبر مردم مسلمان را خوشحال کرده و موجب برگزاری جشن در تمام کشورهای اسلامی شد. دشمن نیز در مقابل ساکت نمانده و در جبهۀ نظامی حملاتی به نوار غزه انجام داد و شبهاتی را در جبهه شناختی آغاز کرد.

برای پاسخ به این شبهات و روشن شدن وسعت این عملیات، به سراغ استادی رفتیم که در زمینۀ یهود و رژیم صهیونیستی تخصص داشته و عمر خود را در این راه گذاشته است. مصاحبه پیش‌رو با حجت‌الاسلام سیدمجتبی سیدسلیمانی، اطلاعات مهمی را دربارۀ عملیات طوفان الاقصی به ما می‌دهد.

اهمیت عملیات طوفان الاقصی

با توجه به نظر کارشناسان، در عملیات طوفان الاقصی که در حال انجام است، مقاومت فلسطین شکستی واقعی برای دشمن رقم زده است. با توجه به اینکه رژیم صهیونیستی دچار درگیری‌های داخلی و در حال فروپاشی بود، عملیات طوفان الاقصی چه اهمیتی در این شکست دارد؟

چند مطلب در این مورد وجود دارد. جریان فروپاشی برای یک روز یا دو روز نیست؛ بلکه مدتی است که جبهۀ مقاومت شاهراه‌ها و نبض قدرت صهیونیست‌ها را مدنظر گرفته است. رژیم صهونیستی در هفتاد سال اخیر، تهدیدهای مختلفی را اظهار کرده و هر چند وقت یکبار قدرت‌نمایی می‌کرد و یا ضربه شستی می‌گرفت.

زمانی‌ که جمهوری اسلامی شکل گرفت و در درگیری‌های دوازده سالۀ گذشته، قدرت عظیم خود را در منطقه در اتحاد با عراق، سوریه، لبنان و یاری روسیه، تقویت کرد، قطعا صهیونیست‌ها تضعیف خود را در منطقه می‌دیدند. آن‌ها چندین مرتبه ادعاهای درشت کردند اما غافل بودند از اینکه این ادعاها زمانی می‌تواند کاربرد داشته باشد که آن‌ها بتوانند در جنگ‌ها به‌ طور پیچیده عمل کنند. تا قبل از حملۀ اخیر، هیچ‌گاه علیه صهیونیست‌ها، جنگ‌های چندوجهی نداشتیم.

طوفان الاقصی

چند مسأله مهم در اتفاقی که اخیرا رخ داد وجود دارد که به قول شما تاریخ انقضای صهیونیست‌ها را کم می‌کند تا ان‌شاءالله سریع‌تر منقضی شوند. اول اینکه مقدمه‌ای فکری برای آن‌ها شکل گرفت و دوم، این عملیات فقط از یک سطح نبود و از زمین، هوا و دریا، رژیم صهیونیستی درگیر جنگ شد.

نکته بعدی که وجود دارد، این است که امت‌های عربی در این مدت نه فلسطین را یاری کرده و نه از او دفاع می‌کردند؛ آن‌ها هر بار که به حمایت برمی‌خاستند، قدرتی نشان نداده و پشتیبانی‌شان چند ساعت بیشتر طول نمی‌کشید اما در این عملیات حمایتشان با قدرت عظیم در حال شکل‌گیری است.

ارتشی که دولت دارد

امکان گفتن اینکه درگیری‌های داخلی رژیم صهیونیستی، زمانی را برای فروپاشی اسرائیل مشخص می‌کند، وجود نداشت؛ زیرا صهیونیست‌ها در مورد نخست‌وزیر با یکدیگر اختلاف داشتند و واضح است که اگر او برود، ملعون دیگری جای او خواهد آمد. دعوای آن‌ها بر سر از بین رفتن اصل دولت نبود.

نکتۀ دیگری که لازم است بیان شود، این است که عده‌ای شبهه می‌کنند در این عملیات، حماس مناطق مردمی را هدف قرار داده است. واقعیت این است که در این کشور غاصب، چیزی به نام مردم بماهو مردم نمی‌توانیم بیابیم؛ زیرا غیرنظامی وجود ندارد. همۀ کشورها دارای دولتی هستند و آن دولت دارای ارتشی است؛ اما تنها ارتشی که در دنیا دولت دارد، ارتش صهیونیستی است!

در این رژیم، ارتش صاحب دولت است و تمام . زنان و مردهایی که در منطقه صهیونیستی زندگی می‌کنند، نظامی هستند. زن‌ها باید دوره نظامی بروند و الا طبق قانون این منطقه، اجازه ورود به آنجا را نداشتند. پس این رژیم، ارتشی نظامی است که دارای دولت است.

درست است که در درگیری‌های اخیر، وضعیت صهیونیست‌ها کمی مختل شده و آرامش قبلی را نداشتند اما این به معنای تلاش مردم این رژیم برای از بین رفتن ساختارهای زیربنایی صهیونیست نبود؛ زیرا هر چه باشد، آن‌ها از همان مجموعه هستند. با این حال دچار اختلافاتی بودند و با دیدن مشکلاتشان مجبور به قیام ناپایدار شدند.

صهیونیسم

امروزه اما صحبت نابودی و ریشه‌کنی است. از این‌ رو است که این عملیات برای آن‌ها سنگین است؛ زیرا صهیونیست‌ها، قدرتی پوشالی دارند و این قدرت چون متصل به وحی الهی نیست، همراه با وحشت و ترس است. «الشیطان یُخَفَّفُ اولیاء». این ترس در وجود آن‌هاست. «الا بذکرالله تطمئن القلوب». اولین درسی که شیعیان و محبان جمهوری اسلامی یاد گرفتند، این بود که بر خدا توکل کرده، غیر خدا را یار و یاور نمی‌دانند و خیالشان راحت است که در مسیر حق حرکت می‌کنند.

امروزه قدرت جمهوری اسلامی، قدرتی خاص و ویژه شده است. دلیل آن را می‌توان عظمت مسأله موشکی و همبستگی در این جنگ شمرد که تمام این‌ها شکل جدیدی را ایجاد کرده است؛ زیرا این عملیات، اولین حمله‌ای است که به این شکل از طرف بچه‌های مقاومت در حال وقوع است.

طوفان الاقصی به تاخیر افتاد

وقتی این جنگ آغاز شد و مردم دنیا از طریق رسانه آن را مشاهده کردند، به این نتیجه رسیدند که این جنگ، نقطه عطف تحولات فلسطین می‌شود، با وضعیتی که الان در این جنگ وجود دارد، این عملیات چه تأثیری بر عادی‌سازی روابط کشورها با رژیم صهیونیستی دارد؟

چند مطلب در اینجا وجود دارد. ابتدا اینکه عده‌ای دربارۀ وقوع این عملیات می‌گویند: «ما شوکه شده‌ایم.» بنده شوکه نشدم. من نزدیک به هفت-هشت ماه است که منتظر این اتفاق هستم. این اتفاق می‌بایست زودتر می‌افتاد؛ زیرا مقاومت قدرت حمله را داشت و رژیم صهیونیستی درخواست آتش‌بس کرده بود.

اگر به یاد بیاورید، در درگیری‌ دو سال پیش که بعد از ماه مبارک رمضان رخ داد، همین اتفاق صورت گرفت. در آن جنگ، صهیونیست‌ها با وجود درخواست آتش‌بس، هتاکی، دست‌درازی و توهین می‌کردند و عده‌ای را می‌کشتند. آخرین جسارت آن‌ها برای چهار روز پیش در سوریه بود. رژیم صهونیستی باعث تغییر محاسبات شد و الا شش یا هفت ماه پیش باید این عملیات شکل می‌گرفت.

نکتۀ دیگری که لازم است بگویم، این است که ما در محاسبات عملیاتی همواره می‌گوییم اگر یک ساعت در سنجش با نیروی دشمن برتری داریم، باید حمله کنیم. دشمن نیز در مورد ما همین نظر را دارد. نیازی نیست من دربارۀ علت سکوت شش-هفت ماهۀ جبهه مقاومت ورود کنم و حرف از جانب من باشد؛ بلکه باید از جانب کسانی باشد که در سیستم عملیاتی مقاومت اشراف جامع دارند.

طوفان الاقصی

ترس صهیونیست‌‌ها از اتحاد مسلمین

امام خمینی(ره) دربارۀ نابود کردن رژیم صهیونیستی، عبارت حذف غده سرطانی را مطرح می‌کنند. حذف غده سرطانی سبب آرامش و خون‌رسانی به تمام بدن به‌طور نسبی است. زمانی‌ که شر صهیونیست‌ها کم یا تضعیف شود، به‌ طور قطعی روابط بین امت‌های اسلامی شدت پیدا خواهد کرد و امت واحده شکل خواهد گرفت.

امروزه ما شاهد هستیم که عربستان سعودی به عنوان خادم‌الحرمین، خائن‌المسلمین است. او به جای اینکه در جنگ، یاور ایران، سوریه و یمن باشد، طرف کفار را گرفته و به آن‌ها کمک  کرده و حتی از صهیونیست‌ها برای حمله به غزه حمایت کرد.

حذف صهیونیسم از منطقه موجب می‌شود که عقبه اسلام خودش را بیابد و به «وَاعتَصِموا بِحَبلِ اللَّهِ جَميعًا وَلا تَفَرَّقوا» نزدیک ‌شود؛ زیرا رژیم صهیونیستی از زمانی که تفرقه را بین امت‌ها اسلامی ایجاد کرد، قدرت پیدا کرده است.

در فیلم مردی که فردا را می‌دید (The man who saw tomorrow)که به دست آقای رابرت گونت در سال 1981 ساخته شد، دشمن به‌طور رسمی اعلام کرد که اگر مسلمان‌ها به قدرت عظیمی که در منطقه دارند پی ببرند، غیرقابل کنترل خواهند شد.

دلیل این تفکر آن است که مسلمانان هم قدرت اقتصادی و هم قدرت عقیده‌ای دارند و اگر منسجم شوند، می‌توانند قدرت عظیمی را تشکیل دهند که هیچکس ‌نتواند آن‌ها را مدیریت کند. از این‌ رو دشمن، صهیونیست‌ها را در این منطقه اسکان داد تا به‌وسیلۀ آن‌ها، قدرت امت اسلامی را تضعیف کرده و قدرت خود را انسجام ببخشد.

اگر جمهوری اسلامی با کمک جبهه مقاومت بتواند این معادله را حل بکند و ان‌شاءالله این غده سرطانی به زودی از منطقه خارج بشود، به‌طور قطعی، تعامل و عظمتی در باب بیدار اسلامی که رهبری چند سال پیش به‌آن اشاره کردند، محقق خواهد شد.

امت های اسلامی

حل شدن این معادله، باعث تحقق بیداری اسلامی شده و ما شاهد یک قدرت اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی به نام منتظران حقیقی ظهور خواهیم بود. با تحقق این امر، ظهور حضرت حجت(عج) قطعا به تعجیل خواهد رسید؛ زیرا انسجام مقدماتی در حال شکل‌گیری است.

حضرت محمد(ص) فرمودند: «یَخرُجُ ناسٌ من المَشرِق و فَیُوُطِّئونَ لِلمَهدی»؛ پس زمینه‌سازی این قدرت باید شکل بگیرد که یک قسمت آن در یمن، یک قسمت آن در عراق و یک قسمت آن در این منطقه است. نابودی صهیونیست‌ها امر فرج مولایمان را مُعَجَّل قرار می‌دهد. ان‌شاءالله شاهد آن روزها و لحظات شیرین باشیم.

بلوف امنیتی رژیم صهیونیستی

همان‌طور که فرمودید، رژیم صهونیستی از لحاظ امنیتی به خود می‌بالید و ادعا می‌کرد همه‌گونه حواسش هست و هیچکس نمی‌تواند ما را تهدید کند اما یکدفعه جبهه مقاومت غافل‌گیرش کرد. چه علتی را می‌توان برای این غافل‌گیری پیدا کرد؟

البته نکته‌ای که آن‌ها می‌گفتند، بلوف بود؛ زیرا چندین مرتبه بچه‌های ما مراکز خاص آن‌ها را هک کرده بودند. این کار مسأله جدیدی نبوده و در این هفت سال گذشته، چندین بار این اتفاق رخ داد. اگر به یاد بیاورید، بزرگترین هک و زمین‌گیر شدنشان در مسأله پهباد اولیه بود که جمهوری اسلامی آن را زمین نشاند. این کار، گرایی به صهیونیست‌ها بود و بعد از آن نیز، چند مرکز امنیتی آن‌ها را هک و سیستم امنتی‌شان را مختل کردیم.

صهیونیست‌ها برای پاسخ به این کار، حدود چهار سال یا سه سال و نیم پیش، سیستم سوخت‌رسانی جمهوری اسلامی را به مدت چند ساعت تحت تصرف خود درآوردند. این عمل‌شان به دنبال پاسخ دادن در قبال عملیات ما بود. کار آن‌ها به معنای نشان دادن عقبۀ امنیتی‌شان به ما نبود؛ چون آن‌ها نتوانستند جواب درستی به کار بچه‌های ما بدهند، سعی کردند در سیستم امنیتی و سایبری، پاسخی به عملیات‌های جمهوری اسلامی بدهند. نمونه‌های این مسأله را شما دیده‌اید.

سایبر

شکست آمریکا در پی شکست اسرائیل است

نکته‌ای که لازم است خدمتتان بگویم این است که صهیونیست‌ها ادعا می‌کنند در سیستم امنیتی موساد برتر است و مراکز امنیتی آمریکا و انگلستان برای آن‌ها کار می‌کنند و با آن‌ها همراه هستند. شکست صهیونیست‌ها، شکست استکبار است و این سیلی‌ که امروز می‌خورند، باخت بزرگی در درجه اول برای آمریکا و متحدانش در اروپاست.

سیلی خوردن صهیونیست‌ها از عده‌ای جوان، گویای این است که آن‌ها به مراتب از جمهوری اسلامی ضعیف‌تر هستند. حماس عضو کوچکی از آموزه‌های جمهوری اسلامی است. شما در کنار حماس، حشد الشعبی و حزب الله لبنان را می‌بینید و این‌ها برادران حماس هستند. آن‌ها اصحاب مقاومت هستند. این حرکت عظیم جامعۀ اسلامی، شوک عظیمی را در درجه اول برای آمریکا و ادعاهای او و متحدانش رقم زده است.

یقین دارم که آن‎‌ها می‌دانستند سیلی می‌خوردند؛ زیرا ضعف داشتند و ما قبل از این نیز قدرتمان را به آن‌ها نشان داده بودیم اما باور نمی‌کردند به این شدت بیچاره بشوند و ان‌شاءالله این بیچارگی ادامه داشته باشد و فاتحه‌شان به زودی خوانده شود.

جنگ روانی دشمن در حمایت از صهیونیسم

به‌عنوان سوال آخر، رژیم صهیونیستی برای خارج کردن نسل سوم و جدید فلسطین از مبارزه‌ای که سالیان سال بین ساکنان حقیقی فلسطین با رژیم غاصب صورت گرفته، بسیار تلاش کرد اما موفق نشد. این رژیم غاصب، در جواب حملات محکم و مقتدرانۀ جبهۀ مقاومت، به محله‌های فلسطینی‌نشین حمله می‌کند. آیا این حملات می‌تواند جبهۀ مقاومت را از عملیات طوفان الاقصی بازدارد؟

دلیل اینکه رژیم صهیونیستی نتوانست افکار جوانان و نوجوانان فلسطین را دربارۀ خود تغییر بدهد، این بود که جنگ نظامی آن‌ها علیه فلسطین، درک دشمن را برای جوانان فلسطین آسان‌تر می‌کرد. با این حال، دشمن بر نسل جوان ایرانی، اثر بیشتری در این مورد گذاشت؛ زیرا ما در دو یا سه جبهه جلوتر از خاکمان دفاع می‌کردیم و مردم، دشمنی آمریکا و صهیونیست‌ها را لمس نمی‌کردند.

از آن جهت که مردم ایران تانک نمی‌دیدند و کشته نمی‌شدند، گمان می‌کردند حرف آمریکا حرف است و مذاکره و همراهی با او، به خیرشان است؛ زیرا دشمن را نمی‌دیدند و این به دلیل تلاش بچه‌های سپاه و جبهه مقاومت برای ایجاد بازدارندگی بود. بر خلاف جوانان ایرانی، بازی‌های دشمن نتوانست بر جوانان فلسطینی اثر بگذارد و به علت درگیری با صهیونیست‌ها، همواره آن‌ها را دشمن می‌دانستند.

فلسطین

نکته دومی که وجود دارد، این است که امید دارم بچه‌های حماس، دست و پایی که صهیونیست‌ها برای آتش‌بس می‌زنند را به هیچ وجه نپذیرند؛ زیرا اگر این درخواست را نپذیرند، ان‌شاءالله شر صهیونیست‌ها کم می‌شود.

آن‌قدر صهیونیست‌ها ترسو هستند که فرودگاه تلاویو از دیروز تا الان جا نداشته و همه‌شان به‌ دنبال فرار هستند. این در حالی است که فلسطین با وجود تمام توپ و تانک‌ها، چنین مسأله‌ای را به خود ندیده و هیچ فلسطینی خانه خود را رها نکرده است؛ بلکه مردم با سنگ در برابر صهیونیست‌ها ایستاده‌اند.

سنگ فلسطینی‌ها امروز تبدیل به موشک شده است و اسرائیل باید جواب خود را با چند هزار موشک ببیند. اگر آتش‌بس صورت بگیرد، کار سخت خواهد شد و فلسطینی‌ها می‌دانند اگر به اسرائیلی‌ها وقت بدهند و آن‌ها یک ماه نفس تازه کنند، خدایی ناکرده شاید ورق برگردد؛ زیرا ممکن است آن‌ها فلسطین را به اوکراین خود تبدیل کنند. همان بازی‌ که صهیونیست‌ها سالیان سال است شروع کرده‌اند، مقاومت با تمام قوا آن را در زمین خودشان تمام کرده و مچ‌شان را بر زمین خواهد زد. ان‌شاءالله پیشرفتی که شما گفتید، رخ ندهد.

بیشتر بخوانید:

صهیونیسم صهیونیسم صهیونیسم صهیونیسم صهیونیسم صهیونیسم صهیونیسم صهیونیسم صهیونیسم صهیونیسم صهیونیسم صهیونیسم صهیونیسم صهیونیسم صهیونیسم صهیونیسم صهیونیسم صهیونیسم صهیونیسم صهیونیسم صهیونیسم صهیونیسم صهیونیسم صهیونیسم صهیونیسم صهیونیسم صهیونیسم صهیونیسم صهیونیسم صهیونیسم صهیونیسم صهیونیسم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *