اخبار روز

ورود / عضویت

دوره زن و رسانه

گامی برای ورود به جنگ رسانه‌ای زنانه

دوره زن و رسانه

شروع دوره

بلافاصله بعد از ثبت‌نام

دوره زن و رسانه

طول دوره

24 ساعت آموزش 

آشنایی با دوره زن و رسانه

مسأله زن و رسانه مسأله روز انقلاب اسلامی است، شاید نیازی به توضیح اضافی نباشد، کافی است همین الآن به خیابان برویم و انقلاب جنسی که در حال رخ دادن است تماشا کنیم.
یا کافی است در شبکه‌های اجتماعی دوری بزنیم و با صفحاتی زنانی با شعار حجاب استایل روبرو شویم که اگرچه حجاب دارند، اما اسلامی آمریکایی را تبلیغ می‌کنند، همیشه در کافه هستند، زندگی لاکچری و اشرافی را تبلیغ می‌کنند و مصرف‌گرا هستند و گهگاهی بعد از گذشت چند ماه حجاب خود را برداشته از چادری به عبایی و از عبایی به مانتویی و در نهایت بدحجاب می‌شوند و حتی گاهی کلا حجاب را بر می‌دارند.
این عَلَمی است که بر زمین مانده و به زنانی نیاز دارد که با لطافتی زنانی و با همتی زهرایی به میدان آمده و ماجرا را تغییر بدهند.
فتنه‌ای که با مرگ مهسا امینی در سال گذشته آغاز شد و این همه خسارت به جا گذاشت و چند ماه کشور را درگیر خود کرد، فتنه‌ای زنانه بود که با رسانه رقم خورد، این همه جوان گُل جان دادند تا آرمان روح‌الله باقی بماند.
موضوع اصلی فتنه درگیری بر سر مرگ یک زن بود و بر سر اینکه این زن باید حجابی بر سر داشته باشد یا نه؟ و این موضوع و موضوعاتی با موضوع زن همچنان هم پابرجاست.
تماشای دورۀ زن و رسانه که البته دوره‌ای به جا بود و جای خالی آن در مؤسسات عریض و طویل مدعی حس می‌شود، شاید گامی کوتاه برای ورود به این جنگ رسانه‌ای زنانه باشد.

 

دوره زن و رسانه

سرفصل‌های دوره

هویت، زنانگی در فضای مجازی با تدریس حجت الاسلام دکتر علی جعفری

جریان‌شناسی فمینیسم در ایران با تدریس حجت الاسلام محمدرضا کدخدایی

جریان‌شناسی فمینیسم در ایران با تدریس خانم دکتر مهدیان

تطور بازنمایی زن و جنسیت در نقاشی غربی با تدریس دکتر محمدعلی روزبهانی

زن در شبکه‌های ماهواره‌ای با تدریس حجت الاسلام پیشاهنگ

زن در رسانه ملی با تدریس حجت الاسلام سلمانی رضوانی

کنشگری خواهران حوزوی در فضای مجازی با تدریس استاد مریم فتحی

تجربه‌نگاری کنش‌گری زنان در فضای مجازی با تدریس استاد مهدیه منافی

زن در مسیحیت با نگاهی به سینما با تدریس حجت الاسلام دکتر سعید ارجمندفر

سلبریتی زن در فضای مجازی با تدریس دکتر حوریه بزرگی

نقد فیلم سینمایی ابلق با تدریس دکتر زهرا راد

جریان‌شناسی زن در شبکه نمایش خانگی با تدریس دکتر حفیظه مهدیان 

 

دوره زن و رسانه

چرا باید در این دوره شرکت کنم؟

مدت‌های مدیدی است که رسانه‌های دشمن در صفحات متعددی تلاش خود را برای تغییر باورها و پوشش زن ایرانی گذاشته‌اند، زنی که ستون خانواده است و خانواده‌ای که سلول بدنِ جامعه و عامل تربیت نسل جدید است و آیندۀ ایران ما به آن بستگی دارد.
دشمن خیلی وقت است که دست به کار شده و اهمیت این موضوع را فهمیده و در این میان به خصوص‌ خودِ زنان همانند انقلاب اسلامی سال 57 باید به میدان آمده و با کنش‌گری رسانه‌ای خود بازی را برگردانند.

چرا باید در این دوره شرکت کنم؟ چون مقدمه این راه آموختن و آموزش است و الا صحبت‌های ما پوک و خالی از علم می‌شود و صرفا با احساسات آکنده خواهد شد و این دوره شِمایی کلی از جایگاه زن در رسانه‌ها به ما خواهد داد و به ما کمک خواهد کرد جایگاه خود را در پازل وظیفه‌های بر زمین مانده بیابیم.