اخبار روز

ورود / عضویت

داد و فریاد نتانیاهو بر سر رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی

وزیر جنگ اسبق رژیم صهیونیستی در مصاحبه‌ای از تنش شدید در نشست میان نتانیاهو با رئیس ستاد مشترک این رژیم در جلسه کابینه خبر داد.

«آویگدور لیبرمن» وزیر جنگ اسبق رژیم صهیونیستی و رئیس حزب ملی‌گرای افراطی «اسرائیل خانه ما» در مصاحبه‌ای خبر از افزایش اختلافات با نخست وزیر رژیم داد و گفت که نشست میان «بنیامین نتانیاهو» با مقامات نظامی، به تنش لفظی شدید میان او و «هرتزی هیلوی» رئیس ستاد مشترک ارتش انجامیده است.

به نوشته خبرگزاری فلسطینی سوا، لیبرمن به رادیو ۱۰۳FM گفت که در این نشست «یوآو گالانت» وزیر جنگ، افسران ستاد مشترک و فرماندهان بخش‌های مختلف ارتش حضور داشتند و «تامر بار» فرمانده نیروی هوایی اسرائیل به نتانیاهو گفته است که در پی تمرد خلبانان‌ها و اعتراضات درون نیروی هوایی به طرح تضعیف سیستم قضایی، توانایی‌های ارتش کاهش یافته است.

او گفت: «رئیس ستاد مشترک نباید اجازه می‌داد که نتانیاهو بر سر او داد بزند، آن هم جلوی دیگران».

لیبرمن که پیش از این از مهم‌ترین متحدان نتانیاهو به شمار می‌رفت، افزود: «نتانیاهو زمانی که دیگر حرف معقولی نداشت، شروع به داد زدن کرد و این روش و عادت همیشگی اوست. هنگامی که او بر سر رئیس ستاد مشترک داد زد، رئیس ستاد باید از اتاق جلسه بیرون می‌رفت و به نتانیاهو می‌گفت که هر زمان آرام شد از او بخواهد که باز گردد».

لیبرمن سپس گفت که نتانیاهو روز و شب برای تجزیه و نابودی ارتش اسرائیل کار می‌کند و افزود: «نتانیاهو هیچ حمایتی برای تضمین توانایی‌ها و قابیت‌های ارتش اسرائیل نمی‌کند و وقتی می‌بیند که چگونه اعضای کابینه او افسران ارتش را مورد حمله قرار می‌دهند، به راحتی مثل ماهی سکوت می‌کند».

وزیر جنگ اسبق رژیم اسرائیل همچنین گفت که نتانیاهو فقط به دفاع از خود فکر می‌کند و می‌خواهد تا حقایقی را که همه از آن‌ها خبر دارند را مخفی نگه دارد. او تأکید کرد که نتانیاهو از مسئولیت خود فرار می‌کند و بحران را به سطح نظامی کشانده است.

به گفته او نتانیاهو اجازه بررسی شرایط ارتش در کابینه خود و حتی در کابینه امنیتی را نمی‌دهد و اصولا حاضر نیست در خصوص کاهش قابلیت‌ها و توانایی‌های ارتش اسرائیل در پی سیاست‌های او بحثی صورت گیرد.

از زمان طرح لایحه «اصلاحات قضایی» از سوی نتانیاهو در پارلمان اسرائیل (کنست) که مخالفان از آن با عنوان «کودتای قضایی» و «تثبیت دیکتاتوری» یاد می‌کنند، صدها خلبان ذخیره ارتش صهیونیستی و صدها افسر نظامی از دیگر بخش‌ها اعلام کرده‌اند که حاضر به خدمت در ارتش نیستند؛ تا جایی که روزنامه یدیعوت احارانوت روز گذشته نوشت: «منابع نظامی می‌گویند که ارتش با یکی از خطرناک‌ترین بحران‌های نیروی انسانی خود طی سال‌های گذشته مواجه است».

لیبرمن همچنین گفت که نتانیاهو شخصا مانع اقدام ارتش صهیونیستی علیه حزب‌الله می‌شود و توصیه فنی سازمان‌های امنیتی و نظامی را برای اقدام فوری علیه حزب‌الله را نادیده می‌گیرد.

اصرار نتانیاهو برای عدم مقابله و جنگ با حزب‌الله در حالی است که بسیاری از محافل نظامی در رژیم صهیونیستی بارها گفته‌اند که اسرائیل نباید با حزب الله وارد جنگ شود، به خصوص در شرایط فعلی که شاکله ارتش دچار چند دستگی و اختلاف عمیق است.

از سوی دیگر مخالفت نتانیاهو با حمله نظامی به حزب‌الله در حالی است که سید حسن نصرالله شب گذشته در سخنرانی خود در پاسخ به تهدید «یو آو گالانت» وزیر جنگ اسرائیل گفت: « به فرماندهان دشمن می‌گویم که اگر با لبنان وارد جنگ شوید، شما نیز به عصر حجر بازخواهید گشت».

منبع: فارس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *