اخبار روز

ورود / عضویت

صنعت انیمیشن ژاپن رحم اجاره‌ای غرب

ما مرور آثار تولید شده در صنعت انیمیشن ژاپن، متوجه می‌شویم که صنعت انیمیشن ژاپن، رحم اجاره‌ای تفکر سرمایه‌داری غربی- صهیونیستی است.
انیمیشن ژاپن

انیمیشن ژاپن با درونمایه غربی

در دهه‌های اخیر با توجه به تهاجم فرهنگی غرب، نگاه برنامه‌ریزان کشورمان بیشتر به کشورهای شرق بوده است. لذا بسیاری از کارتون‌هایی که در دهه‌های گذشته از سیمای کشور پخش شد محصول کشور ژاپن بوده است اما بسیاری از این آثار کاملاً درونمایه غربی داشتند.
جهان داستان در بسیاری از آثار تولیدی یا در خود غرب تعریف می‌شود و یا اگر در یک کشور غربی هم نباشد باز هم شخص اول یک فرد چشم آبی موبور است که در برابر او دشمنانی با چهره‌های شرقی قرار می‌گیرند.

نمونه بارز آن انیمیشن سرزمین آدم کوچولوها(ممول) است که دختر مهربان داستان تصویر زنی کاملا غربی دارد و شخصیت زن مقابل او دختری به نام گریس با موهای کاملا مشکی و بلند تصویر یک زن شرقی را به ذهن تداعی می‌کند.

یهود در سینمای ژاپن

جدای از این موضوع وقتی که عناصری همچون سرزمین موعود، قوم برگزیده، آوارگی و سپس رسیدن به دامان مادر فرهنگ یونانی رومی و… که مضامینی كاملاً غربی – صهیونیستی هستند که در کنار هم و با ترکیب خاصی
تکرار می‌شوند، باید مطمئن شد که این آثار انیمیشن ژاپن به صورت سفارشی ساخته شده‌اند.
دربارۀ نفوذ فکری صهیونیست‌ها در «ژاپن» و صنعت سینمایی‌اش تنها به این سخن بسنده می‌کنیم که داستان‌هایی با جلوه ژاپنی و اندیشه غربی در شرکت‌های سینمایی ژاپنی مستقر در ژاپن یا هالیوود ساخته و با کمک شرکت‌های بزرگ آمریکایی هالیوودی جهانی شدند.

از اواسط دهۀ ۸۰ میلادی، ژاپنی‌ها شروع به خرید تعدادی از استودیوهای هالیوودی کردند، ولی بعد از گذشت یک دهه هنوز هم مدیران یهودی و صهیونیست باقی مانده‌اند و ژاپنی‌ها مترسکی بیش نیستند.

مثل شرکت ژاپنی میتسوشیتا که ام‌سی‌اِی یونیورسال (universal – MCA) آن را خرید ولی رؤسای آن همان صهیونیست‌های سابق لو واسر من سد «شینبرگ و «تام پولک» از این منظر می‌توان صنعت انیمیشن ژاپن را رحم اجاره‌ای تفکر سرمایه‌داری غربی- صهیونیستی دانست.

این مطلب را هم بخوانید:

نقد انیمیشن شهر اشباح (Spirited away ۲۰۰۱)

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *