اخبار روز

ورود / عضویت

ضرورت مطالعه آثار امام خمینی برای جلوگیری از تحریف ایشان

سید حمید روحانی در همایش تحریف ظالمانه: اولین تکلیف ما مطالعه زندگی امام و شناخت ایشان است. خود صحیفه امام حاوی یکسری حکم‌های امام و پیام‌های ایشان است که اگر آن‌ها را خوب مطالعه کنیم می‌توانیم امام را بشناسیم و از تحریف او جلوگیری کنیم.
همایش تحریف ظالمانه

همایش «تحریف ظالمانه؛ بازکاوی پدیده تحریف امام» که به دست استاد محمدحسین فرج‌نژاد پایه‌گذاری شده بود، بار دیگر در تاریخ 11 خرداد 1402 به همت بنیاد تاریخ‌پژوهی دانشنامه انقلاب اسلامی در مجتمع فرهنگی نور برگزار شد، در این همایش آیت‌الله محمود رجبی، آیت‌الله غلامرضا فیاضی و حجت‌الاسلام سید حمید روحانی و اساتید برجسته دیگر حضور یافتند و به سخنرانی پرداختند.

جریان‌های تحریف‌کننده امام خمینی

سیدحمیدروحانی در گفتگویی ویدیویی ضمن عذرخواهی به علت عدم حضور خود در همایش گفت: از اینکه نتوانستم در جمع شما عزیزان قم حضور یابم متأسفم. کسالت من باعث شد که نتوانم به حضور شما بیایم.

وی بیان کرد: با نگاه به تاریخ می‌بینیم که هر جایی که دلاورمردان در راه اسلام حرکت کردند، عناصر خودخواه و پست فطرت در مقابلشان ایستاده و سعی در متوقف کردن آن‌ها می‌کردند. اگر در آن مقطع موفق نمی‌شدند، سعی می‌کردند شخصیت‌ها و چهره‌های انقلابی و مردمی را تخریب و تحریف کنند تا راهشان ادامه پیدا نکند. وقتی حضرت موسی(ع) علیه فرعونیان قیام می‌کند، می‌بینیم افرادی که خداپرستی را با امیالشان در منافات می‌دیدند، در فرصتی که حضرت موسی حضور نداشت، مجسمه گوساله‌ای را ساخته و آن‌ را به عنوان خدای موسی معرفی کردند و این‌گونه مردم را منحرف کردند.

مؤسس مرکز ثبت اسناد انقلاب اسلامی در ادامه سخنرانی خود در همایش تحریف ظالمانه ابراز کرد: در نهضت نبی اسلام وقتی موفق نشدند پیامبر را شکست بدهند، برای تحریف مسجدی ساختند که به نام دین، اصل دین را تخریب کنند.

نویسنده کتاب «نهضت امام خمینی(ره)» ضمن بیان نمونه‌های دیگری از تحریف در تاریخ اسلامی اظهار کرد: در دوران مجاهدین روحانی هم این مشاهده می‌شود. درباره سید جمال‌الدین هم همین است، او صدای پای استکبار جهانی و استعمارگران را می‌شنید و پنجاه سال جلوتر از همه بود و راه مقابله را در پیش گرفت. دشمن هم سعی کرد تا با تحریف از ادامه راه او جلوگیری کند. در همین راستا 70 تهمت به ایشان زدند. همچنین شیخ فضل الله را که منادی آزادی بود به استبدادگرایی متهم کردند.

سیدحمید روحانی افرادی که به آتش تحریف ظالمانه امام خمینی می‌دمند را به 5 دسته تقسیم کرد:

  1. دسته اول کسانی هستند که فهمشان کم است و از امام شناخت ندارند و نمی‌دانند که چگونه باید از امام دفاع کنند. کوته‌نظر هستند، اما بسیار به امام ارادت دارند و در زمره دوستان حساب می‌شوند.
  2. دسته دوم مدعیان اصلاح هستند. این دسته همیشه می‌خواستند بگویند که ما از امام بیشتر می‌فهمیدیم. این جریان بعد از انقلاب اسلامی به امام توماری نوشتند که حضور بانوان در اجتماع جایز نباشد؛ طوری که تصمیم گرفتند کاری کنند که بانوان رأی بدهند اما رأیشان بی‌تأثیر باشد. امام گفتند که اگر این کار را انجام بدهید به مردم اعلام می‌کنم.
  3. گروه بعدی مقدس‌مآب‌ها هستند که در ظاهر مقلد عالمان هستند اما در واقع فکر می‌کنند که این عالمان هستند که مقلد ایشان‌اند.
  4. دسته بعدی انجمن حجتیه‌ها هستند که فکر می‌کنند تا امام زمان نیاید نباید حرکتی کرد بلکه باید فساد کرد تا ظهور امام حاصل شود.
  5. دسته آخر هم لیبرال‌ها و سکولار‌ها هستند که خود به چند دسته تقسیم می‌شوند:

الف) مأموراند و معذور و هرچه بهشان بگویند اجرا می‌کنند که تلاششان زیر سؤال بردن امام است.

ب) قبله‌شان آمریکا است و فکر می‌کنند و معتقدند که بدون آن اصلا نمی‌توان زندگی کرد.

ج) لیبرال‌هایی که سعی می‌کنند در نقش دوست به تحریف بپردازند.

وظیفه ما در قبال تحریف ظالمانه 

سیدحمیدروحانی در ادامه صحبت‌های خود با اشاره به تکلیف ما در زمان حاضر گفت:

  1. اولین تکلیف ما مطالعه زندگی امام و شناخت ایشان است. خود صحیفه امام حاوی یکسری حکم‌های امام و پیام‌های ایشان است که اگر آن‌ها را خوب مطالعه کنیم می‌توانیم امام را بشناسیم.
  2. تکلیف بعدی ما ساکت نبودن در قبال تحریف‌هایی است که انجام می‌شود. اگر می‌توانیم جواب دهیم، بی‌تفاوت نباشیم که خیانت می‌کنیم.
  3. نظریه‌های رهبری را بشنویم و روی آن مطالعه کنیم. متأسفانه باید گفت سخنرانی‌های ایشان در حقیقت برای ما اهمیت ندارد. در یک سخنرانی یک‌ساعته مطالب بسیار مهمی را بیان می‌کنند و ما صرفا در یک روزنامه چاپ می‌کنیم و سپس آرشیو می‌شود. بهترین درسی که رهبر انقلاب در سخنرانی‌شان دادند درباره امام است.

تبری یک واجب فراموش شده است

حضور آیت الله فیاضی در همایش تحریف ظالمانه

در ادامه همایش تحریف ظالمانه آیت‌الله فیاضی به سخنرانی پرداختند و بیان نمودند: شاید روزهای اول ماه رمضان بود که رهبری فرمودند که: «تبری یک واجب فراموش شده است». این فرمایش ایشان بنده را درصدد جمع‌آوری آیات قرآن درباره تبری آورد که به بیش از 700 آیه درباره تبری رسیدم. بخشی از این آیات فلسفه تبری را بیان می‌کردند که چرا باید از کفار بیزار باشیم و چرا نباید به آن‌ها تمایل داشته باشیم.

وی در ادامه گفت آیاتی که دعوت به تبری می‌کنند چند دسته‌ هستند:

  1. از کفار پیروی نکنید.
  2. حتی به آن‌ها تمایل پیدا نکنید.
  3. در مقابل کفار نباید کوتاه آمد. دعوت به سازش و صلح نکنید.
  4. اگر کسی با کافری ارتباط پیدا کند، رابطه‌اش با خدا قطع شده است.
  5. کسی که برود سراغ کفار بدتر از کفار و در واقع منافق است.
  6. حق نداری اگر پدرت کافر بود برایش طلب استغفار کنی.

آیت‌الله رجبی نیز پس از اتمام برنامه رونمایی از جلد پنجم کتاب نهضت امام خمینی(ره) به علت مشکل پیش آمده، در همایش تحریف ظالمانه سخنرانی نکرد.

در انتهای همایش دکتر حسن محمدی، ضمن ارائه گزارشی از محتوای سلسله نشست‌های تحریف ظالمانه، به چرایی و ضرورت برگزاری این همایش پرداخت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *