اخبار روز

ورود / عضویت

پیام تیرانداز: رسانه‌ها باید به مبانی نظری قوی تسلط داشته باشند

پیام تیرانداز با تأکید بر اینکه گاهی اوقات در فعالیت رسانه‌ای از مخاطبان خود غافل هستیم، گفت: مهم‌ترین اولویت در حوزه رسانه محتواست؛ اما برخی افراد تصور می‌کنند برای جذب مخاطب باید حرف‌های قشر مدنظر را تکرار کنیم؛ مخاطب‌شناسی یکی از حلقه‌های مفقوده این عرصه است.

رسانه‌های معاند هر ۱٠٠ ثانیه یک دروغ می‌گفتند

وی افزود: در ایام فتنه‌ای که پشت سر گذاشتیم رسانه‌های معاند هر ۱٠٠ ثانیه یک دروغ می‌گفتند و فکر می‌کردند کار نظام رو به پایان است؛ هرچند بار اول نیست این اتفاقات رقم می‌خورد.

تیرانداز عنوان کرد: عده‌ای ابتدا فکر می‌کردند مشکل دشمنان صرفا با انقلاب اسلامی است اما در ادامه صراحتا از تجزیه ایران صحبت کردند و در این مسیر شکی نیست که دولت و حاکمیت قدرتمندی را برای ایران نمی‌خواهند.

دشمنان با هر نوع شادی و خوشحالی مردم مخالفند

مدیرعامل خبرگزاری فارس یادآور شد: تنها موضوع مدنظر دشمنان، ایران نبود بلکه آنها با هر شادی و خوشحالی مردم مخالفند و هر آنچه کمک می‌کند یأس فراگیر شود را دنبال می‌کنند.

وی با تأکید بر اینکه برای کارهایی که کرده و نکرده‌ایم باید پاسخگو باشیم، اظهار داشت: مهم‌ترین اولویت در حوزه رسانه محتواست و در این راستا این نکته که از چه جایگاهی قصد روایت داریم، امری قابل توجه است.

رسانه‌ها باید به مبانی نظری قوی تسلط داشته باشند

تیرانداز با بیان اینکه گاهی برخی نقدها و اطلاع‌رسانی‌ها با توجه به عدم تسلط کافی باعث نقض غرض می‌شود،‌ خاطرنشان کرد: اگر تعریفی که انقلاب و حضرت امام نسبت به جایگاه زن، زندگی و آزادی داشتند را با تعریفی که برخی از این جایگاه دارند مقایسه کنیم، شاهدیم اصحاب زر و زور با قدرت رسانه افراد را به بردگی گرفته‌اند؛ بنابراین تمام رسانه‌ها باید بر مبانی نظری قوی تسلط داشته باشند.

او با تأکید بر اینکه گاهی اوقات از مخاطبان خود غافل هستیم و اتفاقات پاییز گذشته، زنگ هشدار خوبی برای این موضوع بود، اظهار داشت: برخی افراد تصور می‌کنند برای جذب مخاطب باید حرف‌های قشر مدنظر را تکرار کنیم؛ مخاطب‌شناسی یکی از حلقه‌های مفقوده این عرصه است. در دنیای امروز که هر ساعت هزاران مطلب و خبر منتشر می‌شود و مردم در میان اخبار بمباران می‌شوند، در این میانه انتقال محتوای درست به مخاطب، نکته‌ای حائز اهمیت است.

تیرانداز با بیان اینکه هر چند با جایگاه مطلوب فاصله فراوانی داریم، مجموع زحمات در نظام رسانه‌ای کشور جای تقدیر دارد، یادآور شد: 44 سال است علیه جمهوری اسلامی دروغ‌های عجیب بیان می‌شود و در این مسیر نهایت تلاش دشمنان باعث شد سال گذشته نهایتا ۲٠٠ تا ۳٠٠ هزار نفر به خیابان‌ها بیایند؛ هر چند این تعداد هم برای ما قابل تأمل است و نباید اجازه دهیم دشمنان ذهن و قلب مخاطبان را با اعمال‌شان مسموم کنند.

فارس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *