اخبار روز

ورود / عضویت

کلاس‌های هفته اول دوره «نقد فیلم» برگزار شد

هفته اول دوره نقد فیلم در در بخش برادران با حضور دکتر رفیع‌الدین اسماعیلی و در بخش خواهران با حضور دکتر حفیظه مهدیان، حضور پرشور علاقه‌مندان به حوزه سینما و نقد فیلم را به دنبال داشت.

هدف از برگزاری دوره نقد فیلم مؤسسه فرهنگی رسانه‌ای استاد فرج‌نژاد، تربیت نقادانی در حوزه سینما با دیدگاه استاد فرج‌نژاد است؛ مرحوم استاد محمدحسین فرج‌نژاد برای اولین بار شیوه نقد فیلم فنی-حکمی را با انتشار کتاب دین در سینمای شرق و غرب ابداع کرد، در این شیوه هم به فرم و هم به محتوا توجه جدی می‌شود. همچنین روش تحلیل جان فیسک و روش یوسف‌زاده دو روش دیگری است که مرحوم فرج‌نژاد به بیان آن‌ها پرداختند. این دوره با حضور اساتید مطرح این حوزه در دو هفته پیش رو به کار خود ادامه خواهد داد.

اساتید این دوره علاوه بر تدریس مباحث تئوریک، بخش‌هایی را به فعالیت کارگاهی اختصاص می‌دهند تا شرکت‌کنندگان بتوانند برای ورود حرفه‌ای به این عرصه آمادگی لازم را کسب کنند. البته باید توجه کرد که لازمه موفقیت در این عرصه مطالعه و تمرین مستمر است. امید است شرکت‌کنندگان با حضور و تمرین مستمر بتوانند در انتهای دوره پا به عرصه نقد فیلم بگذارند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *