اخبار روز

ورود / عضویت

نخستین همایش دشمن‌شناسی برگزار شد | اهدای جایزه سال ‌به ابوالقاسم طالبی

نخستین همایش «دشمن شناسی» در مجتمع آموزشی امام خمینی(ره) با ارائه آثار در شش قالب مقالات علمی و ژورنال، کارتون و کاریکاتور، نقاشی و تصویرسازی،طراحی گرافیک، کنش‌گری فضای مجازی، کلیپ و فیلم کوتاه با تجلیل از «ابوالقاسم طالبی» برگزار شد.

نخستین همایش بین‌المللی دشمن‌شناسی به مناسبت دومین سالگرد ارتحال استاد محمدحسین فرج‌نژاد در سالن همایش مؤسسه امام خمینی قم با ارائه 60 عنوان مقاله از سوی پژوهشگران و تجلیل از «ابوالقاسم طالبی» کارگردان کشورمان برگزار شد.

دکتر رفیع‌الدین اسماعیلی: هدف از این همایش ایجاد و شناسایی شبکۀ گسترۀ علاقه‌مندان به گفتمان دشمن‌شناسی است

دکتر رفیع الدین اسماعیلی، مدیر مؤسسه شناخت گفت: دو دغدغه اصلی استاد محمدحسین فرج‌نژاد که در زندگی‌شان تلاش داشتند به آن بپردازند اولا تربیت نیروی انسانی در مسیر گفتمان انقلاب اسلامی و دوما اصل موضوع دشمن‌شناسی بود.

وی ادامه داد: هدف از شکل‌گیری این همایش، ایجاد و شناسایی شبکه گستره با علاقه‌مندان گفتمان دشمن شناسی و کمک برای ایجاد این گفتمان است. در این همایش ما به دو مسأله توجه کردیم: گفتمان مقاومت و شناخت دشمن و عقبه فکری آن.

سردار ‌فلاح‌زاده: راهبرد رژیم صهیونیستی در مقابل گفتمان انقلاب ناکام ماند

سردار سرتیپ پاسدار محمدرضا فلاح‌زاده جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران ‌در این همایش اظهار داشت: حضرت امام در ابتدای جنگ تحمیلی خطاب به فرمانده سپاه و ارتش فرمودند، این جنگ اعتقادی که علیه جبهه حق در حال جریان است، پدیده جدیدی نیست، بلکه این جنگ و این دشمنی از حضرت آدم تا ختم زندگی انسان‌ها ادامه دارد.

وی با تاکید بر اینکه تدبیر رهبر انقلاب و فرماندهی شهید سلیمانی و دعای امت حزب الله، موجب عقب نشینی و شکست داعش شد یادآور شد: داعش می‌خواست تا خراسان و بنگلادش پیشروی کند، داعشی‌ها گفتند، آمده‌ایم تا کار صلاح‌الدین ایوبی را تمام کنیم.

جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران بیان داشت: اگر رهبر انقلاب نبودند، باز مجدد این‌ها کار صلاح‌الدین ایوبی را اجرا می‌کردند و چیزی به نام اسلام به جا نمی‌گذاشتند.این هنر ولایت فقیه است، قبل از پیروزی انقلاب نیز مراجع و حوزه‌ها بودند ولی رهبری امت دست ولی فقیه نبود.

فلاح‌زاده گفت: خدمتی که انقلاب اسلامی به اسلام و شیعه انجام داده در طول تاریخ بی‌نظیر است، همانطور که قلم عالمان دینی از خون شهیدان برتر است، آنانی که داعش را سرکوب کردند با مکتب علما پیوند خورده بودند.

جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران افزود: عمق استراتژیک رژیم صهیونیستی در سطح اول از نیل تا فرات تعیین شده بود و این راهبرد و گفتمان امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب بود که نظم قبلی جهان را به چالش کشید. رژیم صهیونیستی  اراده کرد مردم فلسطین آواره کند و موفق هم شد، اما این گفتمان و راهبرد و عمل امام بود که نظم جهان را به هم زده است.

حجت‌الا‌سلام میرباقری: فرج‌نژاد در زمینه شناختن‌دشمن می‌اندیشید

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید محمدمهدی میرباقری عضو خبرگان رهبری نیز در این همایش با اشاره به این مطلب که در قرآن 2 جریان امامت آمده است گفت: نخستین جریان، امامی است که دعوت به هدایت می‌کند و امتی دارد و امتش به ندای او پاسخ می‌دهند. دومین جریان امامت هم امامی است که دعوت به گمراهی می‌کند و امتش او را اجابت می‌کنند.

رئیس فرهنگستان علوم اسلامی بیان داشت: در دنیا جریان اول، امامتی است که بهشت، و جریان دیگر نیز جهنم به پا می‌کند، عده‌ای از مردم در جهنم‌ و یک عده در بهشت وارد می‌شوند، هر کسی در دنیا دنبال امامی بوده، در آخرت هم با همان امام محشور خواهد شد.

وی اضافه کرد: به گفته قرآن موضوع نزاع این دو امام منابع طبیعی و امور مادی دنیا نیست بلکه در باب پروردگار و خداپرستی است، امام حسین‌(ع) فرمودند جنگ ما با بنی‌امیه این است که آنها می‌گویند حرف خدا غلط است و ما می‌گوییم راست است.

عضو خبرگان رهبری در بخشی از سخنان با اشاره به استاد فقید محمدحسین فرج‌نژاد گفت: یکی از افرادی که در زمینه شناختن دشمن می‌اندیشید و خوب عمل می‌کرد، مرحوم فرج‌نژاد است، هم مخاطب را می‌شناخت، هم عمیق می‌اندیشید، هم می‌دانست این میدان، میدانی است که مجاهدت می‌خواهد، منتظر امکانات نبود و در همین سن آثار زیادی داشت.

میرباقری گفت: همه ویژگی‌هایی که رهبر معظم انقلاب برای کار تبلیغ دین فرمودند در مرحوم فرج‌نژاد نیز است.

ناصر ابوشریف: حضرت امام (ره) دشمن‌شناسی را به ما یاد دادند

در ادامه این همایش ناصر ابوشریف، نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در تهران، اظهار داشت: حضرت امام (ره) یکی از بزرگترین رهبران در تمام اعصار بودند.

وی افزود: امام خمینی (ره) در سخنان‌شان دشمن‌شناسی را در ساده‌ترین مثال‌ها به ما توضیح می‌دادند و آمریکا را شیطان بزرگ و رژیم صهیونیستی را شیطان کوچک قلمداد کردند و با همین کلمات کوچک دشمن‌شناسی را به ما یاد دادند، حضرت امام (ره) بر همین اساس نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را بنا کردند.

در ادامه این همایش، جایزه سال دشمن‌شناسی ‌به کارگردان انقلابی ابوالقاسم طالبی اهدا شد، همچنین از آیت‌الله سید محمد‌رضا علم‌الهدی نیز تقدیر به عمل آمد.

در بخش دیگر این همایش نیز برگزیدگان نخستین همایش بین‌المللی دشمن‌شناسی معرفی و تقدیر شدند.

رونمایی از کتاب «فقه رسانه» و چاپ سوم کتاب «نفوذ فرهنگ کابالیستی در سینما» به قلم استاد محمدحسین فرج‌نژاد نیز بخش پایانی این همایش بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *