اخبار روز

ورود / عضویت

غلامرضا منتظمی: نادر طالب‌زاده توصیه می‌کرد با مرحوم فرج‌نژاد ارتباط داشته باشیم

معاون مرحوم نادر طالب‌زاده در کنفرانس بین‌المللی افق نو گفت: حاج نادر به دلیل شناختی که از استاد فرج‌نژاد داشتند به ما هم توصیه می‌کردند که با ایشان ارتباط داشته باشیم و همکاری‌های لازم را انجام دهیم. البته ما هم یکسری ارتباط‌ها و همکاری‌هایی داشتیم و از منابع استاد مرحوم استفاده می‌کردیم.
غلامرضا منتظمی

معاون مرحوم حاج نادر طالب‌زاده در کنفرانس بین‌المللی افق نو، غلامرضا منتظمی در حاشیه نشست دشمن‌ شناسی در ادبیات مقاومت در مصاحبه با خبرنگار مؤسسه فرهنگی‌ رسانه‌ای استاد فرج‌نژاد گفت: فوت استاد فرج‌نژاد برای حاج‌ نادر ناراحت‌کننده بود، چرا که ایشان کارشناس و صاحب‌نظر حرفه‌ای بودند که در حوزه یهود کارهای عمیقی کرده بودند. خود حاج نادر هم با موضوع یهود درگیر بود و سال‌ها در این حوزه کار کرده بود.

غلامرضا منتظمی: فوت استاد فرج‌نژاد برای حاج‌ نادر ناراحت‌کننده بود

ارتباط شما با استاد فرج‌نژاد چگونه بود؟

حاج نادر به دلیل شناختی که از استاد فرج‌نژاد داشتند به ما هم توصیه می‌کردند که با ایشان ارتباط داشته باشیم و همکاری‌های لازم را انجام دهیم. البته ما هم یکسری ارتباط‌ها و همکاری‌هایی داشتیم و از منابع استاد مرحوم استفاده می‌کردیم. اتفاقاً ما هم می‌شنیدیم که دوستان در اینجا هم به حاج نادر علاقه دارند.

غلامرضا منتظمی در مصاحبه با مؤسسه رسانه‌ای استاد فرج‌نژاد
پوستر همایش دشمن‌شناسی به مناسبت دومین سالگرد فوت استاد فرج‌نژاد غلامرضا منتظمی

نظرتان درباره همایش دشمن‌شناسی که قرار است به مناسبت سالگرد استاد فرج‌نژاد برگزار شود، چیست؟

مدرسه رسانه‌ای استاد فرج‌نژاد فعالیت‌ها و کارهای خوبی در حوزه یهود انجام داده است. تمام این‌ها برای جنگ نرم سرمایه است. مهمات‌ ما در جنگ سخت موشک و تانک و سلاح سرد و گرم است اما ما در حال حاضر درگیر جنگ نرمی هستیم که مهمات آن همین منابع و محتواهایی است که تولید می‌شوند.

شما نمی‌دانید چه کار با ارزشی انجام می‌دهید. تولیدهایتان سرمایه جنگی است که در آینده داریم. این کار باید در اولویت‌های دولت قرار بگیرد و دولت از آن حمایت کند. ما همه دیدیم که در جنگ 8 ساله به علت ملموس بودن این جنگ، دولت و مردم همه به خط شدند و کمک کردند که به این پیروزی رسیدیم. اما این جنگ نرم چون ملموس و محسوس نیست با وجود اینکه از جنگ قبلی سنگین‌تر و مخرب‌تر است، چنین کمک‌ها و سرما‌یه‌گذاری‌هایی را نمی‌بینیم.

در مورد این اغتشاشات هم سردار سلامی گفت که یک جنگ جهانی بود؛ که تعبیر بسیار دقیقی هم بود. باید بدانیم که چون این جنگ را حسش نمی‌کنیم، جزو اولویت‌ها نیست و ما آسیب‌خواهیم دید. ما باید به دنبال راهکار‌هایی بگردیم که این‌ را در دستور کار کشور ببریم.

غلامرضا منتظمی: حاج نادر می‌گفت: «صددرصد شناسایی مساوی با صددرصد پیروزی است»

به نظر شما برای پررنگ‌تر کردن نقش این همایش در سطح کشور باید چه تدابیری بیندیشیم؟

سؤال دقیقی است، چرا که یکی از محورهای اصلی چالش‌های کشور است. این‌ را بدانیم که ما باید به شناخت درستی برسیم. فرمول طلایی حاج نادر برای این‌ کار که از شهید حسن باقری(یکی از فرماندهان نابغه جنگ) گرفته بود این بود که «صددرصد شناسایی مساوی با صددرصد پیروزی است».

ما باید به شناخت درستی از غرب برسیم و در این مسیر منابعی را مطالعه کنیم. البته منابعی که در ایران و حتی جهان در این موضوع است، منابعی نیستند که به ما در شناخت و فهم غرب کمک کنند، به همین دلیل حاج نادر 50 کتاب تعریف کرد که مؤسسه افق نو آن‌ها را ترجمه کرد که منابع شناخت شما هم می‌تواند از این کتاب‌ها باشد. این کتاب‌ها باید در ساختار آموزشی کشور بروند و یا حداقل در کتابخانه‌ها موجود شوند!

شهید حسن باقری

غلامرضا منتظمی: در تولید محتوا باید نقطه‌زنی کنیم

گفتیم که محتوا، مهمات جنگ نرم است و ما باید نقطه‌زنی کنیم. این کار نیاز به یکسری کارگاه آموزشی دارد. ما تیم بسیار حرفه‌ای در مؤسسه افق نو داریم. این‌ها میراث حاج نادر است.چون ما عملیاتی نگاه کردیم. در داخل اروپا و آمریکا بودیم و با این‌ها در اروپا و آمریکا و کانادا که مرکزشان است، کار کردیم. این کارگاه به دشمن‌شناسی هم کمک خواهد کرد که نقطه‌زنی کنیم و به سمت هدف برویم و اهداف را منهدم کنیم.

ما می‌توانیم یک تیم واقعا افسر جنگ نرم تربیت کنیم، به خصوص افرادی که از شهرستان‌ها می‌آیند. باید از ایده‌هایشان استفاده کنیم و فارغ از اینکه برای خودشان انگیزه می‌شود، می‌تواند شک و تردیدها را برایشان رفع کند. در اغتشاش‌های اخیر برای برخی تردید ایجاد شده بود که چه کار کنند.

این کار کمک می‌کند که از شوک‌ها عبور کنند. این اغتشاش‌ها مانند خرمشهری بود که سقوط کرد، اما اشکالی ندارد و پسش خواهیم گرفت. البته نیاز به برنامه و طرح داریم و می‌توانیم نه تنها پس بگیریم، بلکه پیشروی کنیم و به آن اهداف الهی بزرگمان برسیم. غلامرضا منتظمی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *