اخبار روز

ورود / عضویت

بوسنی با قم چه فرقی می‌کند؟

حجت‌الاسلام سید سلیمانی در سلسله نشست‌های «روایت حقیقت» گفت: استاد فرج‌نژاد همیشه می‌گفت که فرقی نمی‌کند قم باشد یا بوسنی؛ هر جا که خون مؤمن و مسلمان ریخته شود، برای من عزیز است.
مستند «یازده جولای»

حجت‌الاسلام والمسلمین سید مجتبی سیدسلیمانی در ششمین روز از سلسله نشست‌های مؤسسه استاد فرج نژاد که روز سه‌شنبه در قم برگزار شد، با اشاره به ضرورت تفکر در آیه ۵۴ سوره مائده گفت: استاد فرج‌نژاد این آیه را منشور وزارت امور خارجه نبی مکرم اسلام می‌دانست، ما را به تفکر در آن توصیه می‌کرد و می‌گفت که برای من قم با بوسنی و نیویورک با نجف تفاوتی نمی‌کند؛ هر کجا که خون مؤمن و مسلمان ریخته باشد، برای من عزیز است.

وی ضمن تأکید بر نقش مؤثر صهیونیست‌ها در جنگ بوسنی، افزود: این جنگ‌ها چیزی جز تقابل جهان‌بینی توحیدی و سکولار نیست و دنباله آن‌ را در تاریخ بشر می‌توان یافت. در واقع اگر عمیق‌تر به جریانات مذهبیِ سکولار بپردازیم، دست آن‌ها را در دست صهیونیست‌ها خواهیم یافت که کمر همت به ذبح مسلمانان و شیعیان بسته‌اند.

حجت‌الاسلام سید سلیمانی
  نشست تحلیل و بررسی مستند «یازده جولای»

سیدسلیمانی در ادامه با اشاره به نسبت میان تحولات جدید جهانی و امر ظهور، بیان کرد: امروز پیاد‌ه‌روی مردم بوسنی که تحت عنوان «رژه صلح» برگزار می‌شود و مردم چند کشور دیگر هم در آن شرکت می‌کنند از آثار عمیق انقلاب اسلامی در سرتاسر جهان است و خبر از نزدیک شدن به زمان ظهور حضرت حجت می‌دهد.

وی همچنین مستند «یازده جولای» را یکی از آثار موفق در این حوزه دانست و گفت: شاید کارگردان می‌خواهد در ذهن مخاطب این را تداعی کند که حرکتی در بوسنی در حال رخ دادن است که بی‌شباهت به پیا‌ده‌روی اربعین نیست و این موضوع در برجسته‌سازی سخنان استاد پناهیان و نمادسازی‌های فیلم مشهود است.

این استاد حوزه و دانشگاه در پایان، ضرورت ساخت چنین آثاری را تبیین و خاطرنشان کرد: سال‌ها پیش و بعد از جنگ بوسنی، کارگردانانی نظیر آقای عباسیان آثار خوبی در این زمینه ساختند، اما متأسفانه سیاست‌های غلط دولت‌‌ها مانع از نمایش این آثار در صداوسیما شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *