اخبار روز

ورود / عضویت

اسرائیل شهروند ندارد

عملیات طوفان الاقصی و مقاومت حزب‌‌الله، صفحۀ جدیدی از تاریخ را به روی رژیم غاصب اسرائیل باز کرده است. حال رسانه‌های معاند که دیگر کاری از دستشان بر نمی‌آید، جای جلاد و شهید را عوض کرده و صهیونیسم‌های ساکن در اسرائیل را شهروند معرفی می‌کنند. در این مصاحبه به بررسی این موضوع می‌پردازیم.
حجت الاسلام میرزایی

از آنجا که رژیم غاصب اسرائیل طی این سال‌ها مردم مظلوم فلسطین را تحت فشارهای سنگین قرار داده و از کودکان شیرخوار تا پیرمردان سالخورده را می‌کشت، طی چند روز گذشته با عملیات «طوفان الاقصی» کاملا غافلگیر شده و نمی‌داند باید چه کند. برای بررسی ابعاد این اتفاق مهم، با استاد مبرز یهودشناسی و دشمن‌شناسی حجت‌الاسلام مهدی میرزایی به گفتگو نشستیم.

سوال اول خود را اینگونه مطرح می‌کنم که طی چند روز گذشته نیروهای مقاومت با رژیم غاصب وارد درگیری شده است و خسارت سنگینی به آن‌ها وارد ساخته‌، رسانه‌های معاند شبهه‌ای را مطرح کرده‌اند که نباید شهروندان اسرائیل را کشت و آن‌ها مظلوم هستند، اما امام خمینی(ره) دربارۀ مهاجران یهودی به فلسطین اینگونه می‌فرمایند که: «اکنون یهود مهاجر به فلسطین با یهود در سایر کشورها فرق دارد. مهاجران یهودی در فلسطین با هر خصوصیتی اعم از مسلح و غیرمسلح و دولتی و غیردولتی همگی غاصب و دشمن هستند!» نظر شما ناظر به این سخنان چیست؟

اجازه بدهید قبل از اینکه وارد بحث قرآنی-فقهی از منظر حضرت امام خمینی(رضوان‌الله علیه) بشویم دربارۀ حضور صهیونیست‌ها در فلسطین اشغالی، اشاره‌ای بکنیم. سازمانی به عنوان سازمان بین‌المللی «ناتوری کارتا»در بین یهودیان هست که اعضای این‌ سازمان گروهی از یهودیان ارتدوکس حریدی هستند که کاملا ضد صهیونیستند.

آن‌ها در نیویورک، لندن و کشورهای مختلف اروپایی و آمریکایی، موضع‌گیری‌هایی صریحی علیه صهیونیسم دارند. مثلا روز جهانی قدس در راهپیمایی علیه صهیونیسم در شهرهای نیویورک شرکت می‌کنند و پرچم اسرائیل را به آتش می‌کشند. خاخام «یسرائیل دیوید ویس» یکی از خاخام‌های ناتوری کارتا است.

وی در یکی از راهپیمایی‌ها می‌گوید: تمام جنایت‌های صهیونیست‌ها بر خلاف انسانیت و شریعت یهود است، تصاحب و غصب سرزمین فلسطینیان کاری اشتباه و غلط بوده و مردم فلسطین باید در سرزمینشان باشند و صهیونیست‌ها باید از آنجا بیرون بروند. ما می‌بینیم که این سازمان یهودیان ضدصهیونیسم(ناتوری کارتا) صهیونیسم را یک جریان سیاسی و ناسیونالیستی و ملی‌گرا می‌داند.

یعنی باور دارند که صهیونیسم با آیین یهود و دستورات یهود کاملا متفاوت است. در روزی که در فلسطین به عنوان «یوم النکبه» معروف است، همین یهودی‌های «ناتوری کارتا» در کنار مردم فلسطین، پرچم صهیونیست‌ها را به آتش می‌کشند. «آرون کوهن» خاخام یهودی همین سازمان در لندن اشاره می‌کند که صهیونیسم نزدیک به یک قرن است که عامل بدبختی فاجعه و جنایت شده است.

در فلسطین یکی دیگر از خاخام‌های یهودی که عضو همین سازمان ناتوری کارتا است، می‌گوید: ما هرگز اسرائیل را به رسمیت نمی‌شناسیم، صددرصد اطمینان داریم که صهیونیست‌ها از بین خواهند رفت و نابود خواهند شد. این‌ها پرچم اسرائیل را آتش می‌زنند و موضع‌گیری می‌کنند و البته در خیلی از اوقات با صهیونیست‌ها درگیر می‌شوند.

«مایکل هافمن و موشه لیبرمن» نویسندگانی هستند که تحت عنوان «فلسطینی‌کشی (هولوکاست اسرائیلی)» کتابی نوشته‌اند. هیچ انسان آزاداندیش یهودی یا مسیحی نمی‌تواند چشمانش را روی جنایات صهیونیست‌ها ببندد. جفری رابرتسون نویسنده کتاب «جنایت علیه بشریت» مفصل از جهت حقوقی بحث کرده که این‌ها چه جنایاتی در فلسطین اشغالی مرتکب شده‌اند.

تمام ساکنان در اسرائیل غاصب و دشمن هستند

برخی از یهودی‌ها دارند صهیونیست‌ها را طرد می‌کنند و می‌گویند این‌ها از ما نیستند و تفکرشان، تفکر باطل و خلاف شریعت یهود است و صهیونیست‌ها جنایتکار و خائن هستند. بنابراین ما می‌بینیم صهیونیست‌هایی که در فلسطین آمده‌اند و این سرزمین را اشغال کرده‌اند، چند گروه هستند.

عده‌ای از این‌ها ادعا دارند که ما یهودی هستیم. بله یهودی صهیونیسم یعنی جزء اشرار یهودند، همچنان که عده‌ای ادعا دارند مسیحی‌اند که این‌ها هم از مسیحیان صهیونیستی بوده و در واقع از اشرار یهودیت و مسیحیتند که با تفکر موعودگرایی و آخرالزمان‌گرایی برای تشکیل حکومت جهانی در فلسطین اشغالی و اورشلیم در حال جنایت هستند.

از نظر آن‌ها تشکیل حکومت جهانی مقدماتی دارد و یکی از مقدماتش این است که «مسجد الاقصی» تخریب و معبد سلیمان ساخته شود. این باور صهیونیست‌ها با تفکر موعودگرایی کابالیستی در کابالیسم یهودی و کابالیسم مسیحی گره خورده است.

برخی از این‌ صهیونیست‌ها لائیک هستند و به هیچ چیز اعتقاد و باور ندارند. گروه سومی از صهیونیست‌ها که در سرزمین فلسطین اشغالی‌اند، بهائیانی هستند که هیچ رابطه‌ای از جهت نژادی، آیینی و مذهبی با یهودیت ندارند. بهائیت فرقه‌ای هست که در اختیار جریان صهیونیسم قرار گرفته است.

بهائیان در سال ۱۳۵۷ با پیروزی انقلاب اسلامی و شکست رژیم پهلوی به تلاویو فرار کردند، در واقع مرکز بهائیان بیت‌العدل بود که همۀ آنان به آنجا رفتند و در آنجا ماندند. همین بهائی‌ها که چه بسا در ایران اهل شیراز، اصفهان، یزد و تهران بودند.

ارتشبد فردوست می‌گفت: «بهتر است رژیم پهلوی را رژیم بهائیان بنامیم». از امیرعباس هویدا که ۱۳ سال نخست‌وزیر محمدرضا پهلوی بود تا بسیاری از وزرا و نمایندگان مجلس که تمام بهائی بودند. در واقع رژیم پهلوی در ایران را بهائی‌ها مدیریت می‌کردند و پیش می‌بردند. با سقوط پهلوی، بهائیان سنجاق به صهیونیست‌ها شدند.

الان هم که می‌بینیم شبکه «من و تو» و جریان‌های همسوی آن‌ها عزادار شدند که البته حق می‌دهیم چون ضربه خورده‌اند. پس صهیونیست‌ها فرقه و جریانی سیاسی-ناسیونالیستی هستند و جزء اشرار یهودیت و مسیحیتند.

عرض ما این است که امام خمینی(رضوان‌الله علیه) فرمودند تمام کسانی که در فلسطین اشغالی ساکن شده‌اند این‌ها غاصبند، شریک جرمند، بر چه اساسی حضرت امام چنین فرمودند؟ بر اساس قاعده نفی سبیل است که در قرآن سوره نساء آیه ۱۴۱ خداوند متعال می‌فرمایند: «…وَلَنْ يَجْعَلَ اللَّهُ لِلْكَافِرِينَ عَلَى الْمُؤْمِنِينَ سَبِيلًا»؛ نباید کفار بر مسلمانان مسلط شوند، خداوند متعال اجازه نمی‌دهد که کافر بر مؤمن مسلط شود و نباید این اتفاق بیفتد.

صهیونیست‌ها در فلسطین اشغالی زبان منطق و انسانیت نمی‌فهمند و نمی‌شود با این‌ها با احترام صحبت کرد؛ چرا که این‌ها احترام و منطق نمی‌فهمند و زبان این‌ها زبان زور است، آن‌ها از انسانیت بویی نبرده‌اند که بخواهیم با زبان منطق و آرام با آن‌ها سخن بگوییم.

اکنون برخی می‌گویند اگر جنگی پیش آمده، نظامیان اسرائیلی غاصبند و این زن و بچه و مردم اسرائیل که به عنوان شهروند اسرائیل محسوب می‌شوند چه گناهی کرده‌اند که باید از خانه و کاشانه خود فرار کرده و آواره شوند؟ این یک ظلم بزرگ و اجحاف است!

اولا سخن این است که همه صهیونیست‌ها غاصبند. ثانیا زنانی که در اسرائیل هستند دو سال و مردان سه سال خدمت سربازی می‌روند و این‌ها جزء شهروند به حساب نمی‌آیند. همه آموزش نظامی دیده‌اند.

زمانی که ما با عراق جنگ داشتیم، صدام بعثی کافر بود و ما در هشت سال دفاع مقدس با نیروهای بعثی درگیر بودیم و سعی می‌کردیم به مردم عراق آسیبی وارد نشود؛ چرا که آن‌ها شهروند عراقی بودند و در خانه خودشان زندگی می‌کردند و هدف ما حذف صدام دیکتاتور و نیروهای بعثی بود که حتی برای مردم عراق نیز مشکلات زیادی ایجاد کرده بود.

ولی صهیونیست‌ها متفاوتند و فلسطین سرزمینی نیست که برای صهیونیست‌ها باشد، فلسطین سرزمینی است برای فلسطینیان که اشغالگرانی به نام صهیونیسم آمده‌اند آنجا را غصب و غارت کرده و به جان و مال و ناموس فلسطینیان رحم نکرده‌اند و ما صهیونیست‌ها را رژیم کودک‌کش می‌شناسیم.

فرض کنید چند تا گنده لات چاقوکش شراب‌خوار مست لایعقل به زور وارد خانه شخصی شده‌اند و به ناموسش تجاوز کنند، مال و اموالش را غارت ببرند و جانش را به خطر بیندازند، بیش از هفتاد سال مردم فلسطین در این شرایط قرار گرفته‌اند و به آن‌ها تجاوز شده است.

اموالشان غارت شده، جانشان در خطر بوده و به خاکشان تجاوز شده، یک رژیم کودک‌کش که به هیچ‌کس حتی کودک شیرخوار و شش‌ماهه هم رحم نکرده! پس صهیونیست‌ها همه غاصبند، ۷۰ سال خیانت کرده‌اند، ۷۰ سال جنایت کرده‌اند.

فلسطین

چه شواهد و آیاتی در قرآن کریم هست که امیدواری مسلمانان به نابودی صهیونیست‌ها و دشمنان را بتوانیم از آن بفهمیم؟

ما این جریان را برای اولین بار تجربه نمی‌کنیم. در طول تاریخ هر جریان فاسدی که با جریان حق مبارزه کرده، نابود شده و از بین رفته است و إن‌شاءالله اسرائیل هم از بین می‌رود و از صحنۀ روزگار محو می‌شود. ما در سوره حشر که به معنای «کوچ کردن» است و شأن نزول این سوره راجع به یهودیان است؛ یهودیانی که در زمان پیغمبر خیانت کردند و به عهدی که داشتند وفادار نمانده و با پیامبر قصد جنگ و ستیز داشتند و تصمیم به قتل پیامبر خدا گرفته بودند. خداوند از طریق جبرئیل به پیغمبر خبر داد که این‌ها چنین توطئه‌ای دارند و پیامبر دستور داد مدینه را ترک کنند.

خداوند رعب و وحشتی در دل‌هایشان ایجاد کرد و در سوره حشر آیه ۲ می‌فرماید:‌ «وَقَذَفَ فِي قُلُوبِهِمُ الرُّعْبَ يُخْرِبُونَ بُيُوتَهُمْ بِأَيْدِيهِمْ وَأَيْدِي الْمُؤْمِنِينَ» خداوند رعب و وحشت را در قلب یهودیان آن روز و آن زمان قرار داد. چون در همان زمان یهودیانی هم بودند که حقانیت اسلام را پذیرفته و به پیامبر ایمان آوردند.

اما انسان‌های شرور و لجوج در قوم یهود نیز همواره قصد ستیز و جنگ با مسلمانان و شخص پیامبر داشتند. خداوند متعال چنان رعب و وحشتی در قلبشان قرار داد که فرار کرده و مدینه را ترک کردند.

اسیران اسرائیلی

خداوند می‌فرماید؛ ما رعب و وحشت در دلشان انداختیم و خانه‌هایشان را به دست شما مؤمنین و یهودی‌ها تخریب کردیم و در آیۀ دیگر خداوند در سوره آل‌عمران آیه ۱۵۱ می‌فرمایند: «سَنُلْقِي فِي قُلُوبِ الَّذِينَ كَفَرُوا الرُّعْبَ بِمَا أَشْرَكُوا بِاللَّهِ» ما در قلب دشمنان و مشرکان رعب و وحشت ایجاد می‌کنیم.

در سنت الهی راز پیروزی در مقاومت، توکل به خداوند، مجاهدت، شهادت‌طلبی و دفاع از حق است. دشمنان ما پاشنه آشیل‌هایی مانند ترس از مرگ و دنیاطلبی دارند؛ البته به علت همین دنیاطلبی از مرگ می‌ترسند. إن تنصرالله ينصركم و يثبت أقدامكم

بیشتر بخوانید: 

اسرائیل اسرائیل اسرائیل اسرائیل اسرائیل اسرائیل اسرائیل اسرائیل اسرائیل اسرائیل اسرائیل اسرائیل اسرائیل اسرائیل اسرائیل اسرائیل اسرائیل اسرائیل اسرائیل اسرائیل اسرائیل اسرائیل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *