اخبار روز

ورود / عضویت

حجت الاسلام پناهیان: الآن وقت انتخاب اصلح است

حجت الاسلام احمد پناهیان در نشست آرایش دشمن برای کاهش مشارکت، پیش از انتخابات مجلس 1402 در مؤسسه استاد فرج‌نژاد گفت: رهبر معظم انقلاب در سخنرانی‌های پیشین خود روی مشارکت حداکثری تأکید می‌کردند اما این بار روی انتخاب اصلح نیز تأکید کردند.
نشست آرایش دشمن برای کاهش مشارکت

حجت‌الاسلام احمد پناهیان با تبریک اعیاد شعبانیه گفت: این دهه انتظار نامیده شده است، همه زندگی ما إن شاء لله زندگی منتظرانه است و البته منتظرانۀ فعال. تب داغی برای انتخابات در کشور هست، شرایط نسبت به گذشته خیلی بهتر است، قبلا مقام معظم رهبری فقط روی موضوع حضور حداکثری و مشارکت بالا تأکید داشتند اما الحمدلله در صحبت اخیر که با مردم تبریز داشتند، رهبر معظم انقلاب تأکید کردند که مشارکت حداکثری مسأله هست ولی وارد مرحله بعدی شدند و آنکه اصلح باید انتخاب شود.

وی ادامه داد: ورود مقام معظم رهبری به اینکه الآن نوبت به ورود اصلح در مجلس است خیلی امیدوارکننده است، یعنی شرایط ما نسبت به گذشته بهتر شده است، نظرسنجی‌ها هم همین را می‌گوید، جاهایی که 30 الی 35 درصد احتمال می‌دادند الآن دارند می‌گویند که کشور بالای 42 درصد امکان شرکت برای انتخابات هست. ما هم باید در رونق بازار گرم انتخابات سهیم و دخیل باشیم، بیش از هر چیزی گعده‌های فردی و نفر به نفر خوب جواب می‌دهد و این ارتباط تاثیر دارد.

استاد پناهیان بیان کرد: در اسلام بعد از نعمت ولایت، نعمتی که خیلی خداوند بهش عنایت دارد، اتحاد قلوب بین امت است. خداوند در قرآن می‌فرماید: »اتَّقُوا اللهَ حَقَّ تُقاتِهِ وَ لا تَمُوتُنَّ إِلّا وَ أَنْتُمْ مُسْلِمُونَ وَاعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللهِ جَميعاً وَ لا تَفَرَّقُوا وَ اذْكُرُوا نِعْمَتَ اللهِ عَلَيْكُمْ إِذْ كُنْتُمْ أَعْداءً فَأَلَّفَ بَيْنَ قُلُوبِكُمْ فَأَصْبَحْتُمْ بِنِعْمَتِهِ إِخْواناً» خدای متعال بعد از نعمت ولایت و به واسطۀ نعمت ولایت می‌فرماید که تألیف قلوب منع ایجاد می‌کند، یک گام خیلی مهم و موثر را خدا برمی‌دارد یعنی اتحاد دل‌های مردم. یکی از ترفندهای دشمن برای ضربه زدن همیشه این بوده که مردم را از هم پراکنده  و تفرقه ایجاد می‌کند، وقتی تفرقه ایجاد کرد و قدرتی مقابلش ندید خدای متعال می‌فرماید يُذَبِّحُونَ أَبْنَاءَكُمْ وَيَسْتَحْيُونَ نِسَاءَكُمْ، یعنی بعد از این تشتت شروع به کشتن شما می‌کنند.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری آخرین مطلبی که تأکید کردند اتحاد بود، البته اتحاد چیزی نیست که با توصیه حل شود، امری درونی است ولی وقتی آقا اتحاد را دستور قرار می‌دهند، برای هر کسی که در میدان فعال است باید دنبال آن باشد. این مطلب مشخص می‌کند که این مدلی که داریم پیش می‌رویم همان مدل اسلام است، همان مدل پیغمبر اکرم است.

حجت الاسلام احمد پناهیان با اعتراض به حواشی اخیر یک حوزوی اذعان کرد: این طلبۀ واقعا بیسواد و در بعضی فضاها هم نادان و مغرض، وقتی کلیپ‌های بعدی و بعدی را ساخت و بیرون داد، این آخری‌ها دیگر ادعا کرد که مدل حکومت اسلامی تفاوت فاحشی با مدل حکومت پیامبر اکرم و امیرالمؤمنین دارد، این یعنی یا تو مدل حکومت اسلامی را ندیدی و داری حقایق را کتمان می‌کنی یا اینکه مدل حکومت پیغمبر را نمی‌شناسی! مثلا یکی از حرف‌هایی که این جاهل نادان برمی‌گردد می‌گوید این است که انقلاب بر اساس تنش‌زایی شکل گرفت و از روز اول امام با همه سر جنگ داشت.

وی به این شبهه پاسخ داد: امام خمینی کجا با همه سر جنگ داشت؟ حتی همان روزهای اول نهضت، امام به شاه کلی نصیحت می‌کرد، می‌گفت من خیر تو را می‌خواهم، خیر و مصلحت کشور را می‌خواهم، تو باید آدم با عزتی باشی که در این جایگاه نشسته‌ای، حرف تو باید در ممکلت خودت خریدار داشته باشد، یک نیروی آمریکایی جرأت نکند که هر بلایی سر ژنرال ارتشی بیاورد و کسی جرأت نکند بگوید که بالا چشم تو ابرو است، حضرت امام از روز اول خیلی منطقی، ملایم، لین و آرام وارد بحث و گفتگو شدند، خطابه‌ها، صحبت‌ها و منبرها، اینطور بود. بعد از اینکه شاه شروع به کشتن کرد، در 15 خرداد قتل‌عام کرد، در 17 شهریور قتل‌عام کرد، در 19 دی قتل‌عام کرد، وقتی این اتفاق‌ها افتاد دیگر به قول سید حسن نصرالله می‌گوید دم به دم یعنی خون با خون[باید باشد]، نمی‌شود کسی که شما را می‌کشد بروی باهاش نرم صحبت بکنی، خدای متعال هم می‌فرماید: «أُذِنَ لِلَّذِينَ يُقَاتَلُونَ بِأَنَّهُمْ ظُلِمُوا وَإِنَّ اللَّهَ عَلَى نَصْرِهِمْ لَقَدِيرٌ» وقتی کسی شما را دارد می‌کشد و از شهر و دیارتان بیرون کرده، دیگر بجنگید.

حجت الاسلام پناهیان تبیین کرد: اولین بار فرمان جنگ مسلحانه را خدا برای رسول الله صادر کرد، حالا رسول الله رسول رحمت است، اما بلافاصله فرمود: أنا رسولُ المَلحَمَة، أنا المُقَفِّي و الحاشِرُ، بُعِثتُ بالجِهادِ و لَم اُبعَثْ بالزَّرّاعِ. من رسول حماسه و مبارزه هستم، اصلا من برای جهاد و مبارزه آمده‌ام، اما مبارزه با کی؟ با مردم؟ خیر برای مبارزه با مستکبر. اصلا یکی از علایم انقلاب اسلامی این است که دقیقا نعل به نعل الگو از حکومت پیغمبر اکرم گرفته است، با منطق و زبان و گفتگو وارد شده، کار رسیده به ظلم فاحش و کشتار و غارت و فحشای علنی طاغوت و پهلوی، و بعد مبارزه صورت گرفته است. آن هم مبارزه‌ای که ابتدا به ساکن مسلحانه نبود، اولین کسی که آتش گشود دستگاه حاکم بود، بعد مثال می‌زند جنگ تحمیلی که خشونت بیرون به ما بود! یا 17 هزار ترور که اصلا به ما چه ربطی دارد؟ اگر ما را بکشند ما خشن هستیم؟ این چه منطقی است؟

وی با توضیح اینکه این حرف جدید نیست گفت: می‌خواهم عرض بکنم این حرف قبلا توسط غیرحوزوی‌ها، دکترها و مکلاها در دانشگاه‌ها زده می‌شد که این مدل حکومت خشن است و الآن دارد توسط حوزوی زده می‌شود، آن هم کسی که مؤسسه تحقیقاتی پژوهشی دربارۀ موضوع تمدن اسلامی دارد، حالا تمدن اسلامی را چه کسی می‌خواهد برقرار کند؟ سال‌ها پیش از از دوستان فاضل انقلابی آنجا مشغول بودند، به ما گفتند بیایید برویم این مجموعه خیلی انقلابی هستند و دارند بحث‌های تحولی در حوزه را پیگیری می‌کنند. یک جلسه فقط به آن مؤسسه رفتم و صحبت‌هایی کردیم، حرف‌هایی از ایشان شنیدم که به رفیق خودمان گفتم ارتباطت را قطع کن، اینجا حرف حق زده نمی‌شود، اینجا حرف خودشان را به اسم حق می‌زنند، دیر یا زود به انحراف کشیده می‌شوندکه الآن به اقدام رودررو رسیده است.

وی ادامه داد: شنیدم که بازداشت شده‌اند، البته این بازداشت‌ها کار خوبی و درستی است اما بالاخره تا چقدر می‌توانند نگه دارند، دشمن یک نفر دیگری را در میدان می‌آورد. حتی ممکن است شخصی که این حرف‌ها را می‌زند مستقیما مأموریت نداشته باشد، عنصر نباشد بلکه با ده واسطه باشد، یکی از شگردهایشان این است که بین نخبگان حوزه ورود کنند و در اصل حکومت اسلامی تشکیک ایجاد کنند؛ چون این‌ها مسأله‌شان اصل حکومت اسلامی است. چرا این‌ها صریحا یا تلویحا در شبکه‌هایشان می‌گویند کسی در انتخابات شرکت نکند؟ چرا می‌خواهند حکومت تضعیف شود؟ می‌گوید باید شرکت نکنید تا حکومت تضعیف شود.

حجت الاسلام پناهیان بیان کرد: به قول امام حسن عسکری زمانی که دشمن ضعیف شود دشمنی‌اش را علنی می‌کند، وقتی دشمنی را علنی کرد افراد زیاد فریب نمی‌خورند، کی فریب زیاد می‌شود؟ زمانی که دشمنی علنی نیست برای همین شما به دشمنی آمریکا و انگلیس و اسرائیل با نظام تردیدی نمی‌بینی اما اگر بگویی فلان جریان در داخل کشور دارد دشمنی می‌کند، مردم شک دارند و به سادگی قبول نمی‌کنند. جریان نفاق را نمی‌شود راحت معرفی کرد چون ظاهرش اصلا نشان نمی‌دهد، ممکن است با همین ادبیاتی که ما صحبت می‌کنیم آن‌ها صحبت بکنند. یکی از شگردهای دشمن است. دشمن با تفرقه و تشتت می‌تواند حکومت کند، اصلش این است؛ چون اگر اتحاد بین ملت باشد آن اتحاد خود به خود قدرت می‌آورد، قدرت وقتی آمد چون همه فطرتا می‌دانند حق چیست و باطل چیست، مستکبران باطل هستند و خود مستکبران هم می‌دانند باطل هستند پس اگر یک اتحاد عمومی اعلام بشود، هیمنه استکبار از بین می‌رود و این قدرت مقابلش می‌ایستد.

وی ادامه داد: همان اتفاقی که دارد در سطح جهان می‌افتد، برعکسش وقتی خدا می‌فرماید وقتی نعمت رهبری را جامعه را امام عادل به شما می‌دهم، پس از آن اخوت می‌دهم، فَأَصْبَحْتُمْ بِنِعْمَتِهِ إِخْوَانًا، به واسطۀ ولایت و رهبری الهی و حکمرانی حق من بین شما اخوت و برادری ایجاد می‌کنم. در زمان انقلاب فضای جبهه، ایثار و از خودگذشتگی و فرهنگ جهاد و شهادت بود، این را خیلی روشن و آشکار در زمان انقلاب می‌دیدی، مردم برای یکدیگر جان می‌دادند، حکومت نظامی بود، یکسری حکومت نظامی را شکسته‌ بودند، گاردی‌های شاه حمله می‌کردند و مردم در این فضا برای هم جان می‌دادند و اخوت دیده می‌شد./401

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *