جستجو برای:
سبد خرید 0
  • خانه
  • سرویس‌های سایت
    • دشمن‌شناسی
    • رسانه و روحانیت
    • بازی‌های ویدیویی
    • رسانه‌های شرقی
    • سینما و تلویزیون غرب
    • سینما و تلویزیون ایران
    • رسانه و روانشناسی
    • فناوری‌های نوین
    • سیاست و دشمن‌شناسی
    • تحولات منطقه
    • اقتصاد و دشمن‌شناسی
    • نقد موسیقی
    • نقد کتاب
  • دسته‌بندی ساختاری
    • خبر
    • گزارش‌
    • گفتگو
    • معرفی کتاب
    • مقاله‌
    • یادداشت
  • فروشگاه
    • دوره‌ها
      • دوره زن و رسانه
      • دوره جامع ژورنالیسم
      • دوره مستندسازی با موبایل
      • دوره درسگفتار غرب‌شناسی
      • دوره رسانه و جنگ شناختی
      • دوره ۰ تا ۱۰۰ پریمیر
      • دوره آموزش عکاسی و تصویربرداری
      • دوره آموزش فتوشاپ
      • دوره آموزشی سواد رسانه
    • کتاب‌ها
  • استاد محمدحسین فرج‌نژاد
    • زندگینامۀ استاد فرج‌نژاد
    • استاد فرج‌نژاد از زبان دیگران
    • نوشته‌های استاد فرج‌نژاد
    • معرفی کتاب‌های استاد فرج‌نژاد
      • معرفی کتاب دست پنهان
      • معرفی کتاب اسطوره‌های صهیونیستی در سینما
      • معرفی کتاب تحلیل نفوذ فرهنگ کابالیستی(عرفان یهودی) در سینما
      • معرفی کتاب دین در سینمای شرق و غرب
      • معرفی کتاب اقتصاد صهیونیسم
      • معرفی کتاب دین، انیمیشن و سبک زندگی
      • معرفی کتاب فقه رسانه و فضای مجازی
    • صفحه مخصوص استاد فرج‌نژاد
  • رویدادها
  • دربارۀ ما
    • مدرسان ما
  • تماس با ما
  • حساب کاربری 👤
ورود
[suncode_otp_login_form]

گذرواژه خود را فراموش کرده اید؟

ارسال مجدد کد یکبار مصرف (00:20)

عضویت
[suncode_otp_registration_form]

ارسال مجدد کد یکبار مصرف (00:20)
سایت استاد فرج نژاد
شروع کنید
0
آخرین اطلاعیه ها
لطفا برای نمایش اطلاعیه ها وارد شوید
  • خانه
  • سرویس‌های سایت
    • دشمن‌شناسی
    • رسانه و روحانیت
    • بازی‌های ویدیویی
    • رسانه‌های شرقی
    • سینما و تلویزیون غرب
    • سینما و تلویزیون ایران
    • رسانه و روانشناسی
    • فناوری‌های نوین
    • سیاست و دشمن‌شناسی
    • تحولات منطقه
    • اقتصاد و دشمن‌شناسی
    • نقد موسیقی
    • نقد کتاب
  • دسته‌بندی ساختاری
    • خبر
    • گزارش‌
    • گفتگو
    • معرفی کتاب
    • مقاله‌
    • یادداشت
  • فروشگاه
    • دوره‌ها
      • دوره زن و رسانه
      • دوره جامع ژورنالیسم
      • دوره مستندسازی با موبایل
      • دوره درسگفتار غرب‌شناسی
      • دوره رسانه و جنگ شناختی
      • دوره ۰ تا ۱۰۰ پریمیر
      • دوره آموزش عکاسی و تصویربرداری
      • دوره آموزش فتوشاپ
      • دوره آموزشی سواد رسانه
    • کتاب‌ها
  • استاد محمدحسین فرج‌نژاد
    • زندگینامۀ استاد فرج‌نژاد
    • استاد فرج‌نژاد از زبان دیگران
    • نوشته‌های استاد فرج‌نژاد
    • معرفی کتاب‌های استاد فرج‌نژاد
      • معرفی کتاب دست پنهان
      • معرفی کتاب اسطوره‌های صهیونیستی در سینما
      • معرفی کتاب تحلیل نفوذ فرهنگ کابالیستی(عرفان یهودی) در سینما
      • معرفی کتاب دین در سینمای شرق و غرب
      • معرفی کتاب اقتصاد صهیونیسم
      • معرفی کتاب دین، انیمیشن و سبک زندگی
      • معرفی کتاب فقه رسانه و فضای مجازی
    • صفحه مخصوص استاد فرج‌نژاد
  • رویدادها
  • دربارۀ ما
    • مدرسان ما
  • تماس با ما
  • حساب کاربری 👤
  • خانه
  • سرویس‌های سایت
    • دشمن‌شناسی
    • رسانه و روحانیت
    • بازی‌های ویدیویی
    • رسانه‌های شرقی
    • سینما و تلویزیون غرب
    • سینما و تلویزیون ایران
    • رسانه و روانشناسی
    • فناوری‌های نوین
    • سیاست و دشمن‌شناسی
    • تحولات منطقه
    • اقتصاد و دشمن‌شناسی
    • نقد موسیقی
    • نقد کتاب
  • دسته‌بندی ساختاری
    • خبر
    • گزارش‌
    • گفتگو
    • معرفی کتاب
    • مقاله‌
    • یادداشت
  • فروشگاه
    • دوره‌ها
      • دوره زن و رسانه
      • دوره جامع ژورنالیسم
      • دوره مستندسازی با موبایل
      • دوره درسگفتار غرب‌شناسی
      • دوره رسانه و جنگ شناختی
      • دوره ۰ تا ۱۰۰ پریمیر
      • دوره آموزش عکاسی و تصویربرداری
      • دوره آموزش فتوشاپ
      • دوره آموزشی سواد رسانه
    • کتاب‌ها
  • استاد محمدحسین فرج‌نژاد
    • زندگینامۀ استاد فرج‌نژاد
    • استاد فرج‌نژاد از زبان دیگران
    • نوشته‌های استاد فرج‌نژاد
    • معرفی کتاب‌های استاد فرج‌نژاد
      • معرفی کتاب دست پنهان
      • معرفی کتاب اسطوره‌های صهیونیستی در سینما
      • معرفی کتاب تحلیل نفوذ فرهنگ کابالیستی(عرفان یهودی) در سینما
      • معرفی کتاب دین در سینمای شرق و غرب
      • معرفی کتاب اقتصاد صهیونیسم
      • معرفی کتاب دین، انیمیشن و سبک زندگی
      • معرفی کتاب فقه رسانه و فضای مجازی
    • صفحه مخصوص استاد فرج‌نژاد
  • رویدادها
  • دربارۀ ما
    • مدرسان ما
  • تماس با ما
  • حساب کاربری 👤
شروع کنید

وبلاگ

موسسه فرهنگی رسانه‌ای استاد فرج‌نژاد > مطالب سایت > دسته‌بندی ساختاری > پایین ترین امتیاز تاریخ انیمه | One Punch Man S3

پایین ترین امتیاز تاریخ انیمه | One Punch Man S3

۱۴۰۴-۰۹-۰۴
خبر، دسته‌بندی ساختاری، رسانه‌های شرقی، سرویس‌های سایت، مطالب سایت
پایین ترین امتیاز تاریخ انیمه

ثبت پایین ترین امتیاز تاریخ انیمه 1.4 برای اپیزود ششم فصل سوم مرد تک مشتی ضربه‌ای نبود که قهرمان شکست‌ناپذیر این داستان از هیولاها خورده باشد؛ سایتاما این ضربه را از سوی مخاطبان، طرفداران و منتقدان دریافت کرد[1].

نکتۀ عجیبی که وجود دارد این است که آیا خود سازندگان اپیزود یعنی شینپی ناگای(کارگردان)، توموهیرو سوزوکی(نویسنده) و تیم تولیدی استودیو J.C.Staff پیش‌بینی نکردند این حجم از واکنش منفی ایجاد می‌شود؟

تصور کنید میلیون‌ها نفر طرفدار اثری هستند که در تاپ تن دهه اخیر قرار دارد، اپیزودهای قبلی نمره‌های بالا ثبت کرده‌اند، داستان و کاراکترها پرقدرت هستند و موج روایت داستان فصل سوم در نقطۀ اوج قرار گرفته؛ حال چطور تیمی با دسترسی به این سطح از سرمایهٔ روایی، انتظار عمومی و 5 سال و نیم زمانی که از انتشار فصل دوم می‌گذرد چنین اثری را در فصل سوم به نقطه‌ای رسانده است که پایین‌ترین امتیاز تاریخ انیمه را به خودش اختصاص دهد؟ خود این کار تخصص زیادی نیاز دارد!

این سقوط البته منحصر به اپیزود ششم نشد؛ کل فصل سوم تا این لحظه در باتلاق امتیازات زیر متوسط غرق شده است. تا اپیزود هفتم، هیچ اپیزودی نتوانسته حتی به نمرۀ ۴ نزدیک شود و سقف فصل روی ۳.۷ ایستاده و تنها اپیزود هشتم با ۶.۷ کمی سرش را بالا آورده که آن هم صرفاً به خاطر استفادهٔ از CGI در صحنه‌های مبارزه که حداقل حس حرکت و هیجان را زنده نگه داشت، در حالی که بقیهٔ فصل از نظر انیمیشن، ریتم و کیفیت بصری به شدت افت محسوسی را به خود دیده است[2].

اما این اتفاق موجب خبری و رسانه‌ای شدن آن در فضای اینستاگرام و توییتر شده و حواشی خاصی را به دنبال کشیده، تا حدی که افرادی که این انیمه را تماشا نکرده‌اند نیز متوجه آن شده‌اند. کارگردان فصل سوم به خاطر واکنش‌های فوق‌العاده تند و منفی و تمسخرآمیز بینندگان به کلی خداحافظی کرد و حساب ایکس یا همان توییتر خودش را به صورت کامل حذف کرد.

اما درست قبل از حذف او پیامی طولانی منتشر کرد که در آن پیام از میزان استرس و ناراحتی‌ای که این واکنش‌ها برای او و تیم انیمیشن‌سازی به وجود آورده صحبت کرد، همچنین گفت رفتارهایی مثل تحریف و خارج کردن حرف‌های من از متن و تلاش برای ایجاد اظهاراتی که نقض قراردادهای توافق‌نامه منع افشا(NDA) و تبدیل آن‌ها به سود مالی است غیرقابل قبول است.

ناگای گفت: «همیشه سعی کرده با نهایت صداقت بهترین عملکردش را برای طرفداران ارائه دهد، اما گفت ادامه دادن در چنین محیطی برای پروژه غیرقابل تحمل است. افزود که در آینده هیچ حساب کاربری جدیدی در رسانه‌های اجتماعی ایجاد نخواهد کرد. همچنین کسانی که آبروی کارکنان را لکه‌دار می‌کنند و از سختی‌هایی که کارکنان می‌کشند با نفرت‌پراکنی پول درمی‌آورند را نمی‌توانم ببخشم و رفتارهایی که باعث بی‌اعتباری خود اثر می‌شود را نمی‌توانم نادیده بگیرم[3].»

او اعتراف کرد که این وضعیت بر سلامت روانش تأثیر گذاشته است. او گفت: «صادقانه بگویم، این موضوع به سلامت روان من آسیب می‌زند و فقط برای کار، کارکنان و سازندگان اصلی جنبه‌های منفی به همراه دارد. چنین رفتار نفرت‌انگیزی غیرقابل بخشش است. ناگای قبل از رفتن از طرفدارانی که به او لطف کرده بودند تشکر کرد و گفت که کار کردن روی سریال مرد تک مشتی واقعاً لذت‌بخش بوده است[4].»

نقش باندای نامکو در سقوط انیمۀ مرد تک‌ مشتی | پایین ترین امتیاز تاریخ انیمه

باندای نامکو(Bandai Namco)، شرکت ژاپنی فعال در حوزۀ بازی‌های ویدیویی و سرگرمی، مسئولیت لایسنسینگ، توزیع و کالاهای جانبی مجموعه مرد تک‌مشتی را بر عهده دارد. این شرکت از طریق کمیتۀ تولید انیمه، بر بودجه و تصمیم‌گیری‌های مالی تأثیر می‌گذارد، که منجر به محدودیت‌های مالی در فصل سوم شده است[5].

فصل اول با بودجه بالاتر توسط استودیو Madhouse تولید شد اما تغییر به J.C.Staff در فصل‌های بعدی همراه با کاهش بودجه از سوی باندای نامکو، کیفیت را تحت تأثیر قرار داد و امتیازات پایین 1.6 از 10 برای اپیزود ششم در IMDb را رقم زد. بودجه فصل سوم حدود ۹۶۰ هزار دلار برای بخش انیمیشن گزارش شده، که در مقایسه با استانداردهای صنعت انیمه، سطح متوسط رو به پایین محسوب می‌شود و باعث کاهش کیفیت انیمیشن، فریم‌ریت پایین و استفاده از انیماتورهای کم‌تجربه گردید[6]. همچنین باندای نامکو اولویت را به سودآوری سریع از طریق کالاها و لایسنسینگ داد که نتیجه‌اش کاهش بودجه برای تولید انیمه بود و منجر به اعتراضات طرفداران و بحث‌های بایکوت شد[7].

اما اصلی‌ترین علت امتیازات پایین فصل سوم، مشکلات فنی انیمیشن است که به صورت گسترده در نقدهای IMDb و MyAnimeList برجسته شده. انیمیشن ضعیف با فریم‌ریت پایین و حالت اسلاید نمایشی(slideshow) در صحنه‌های اکشن همراه قطع محتوا و سانسور بخش‌های متعددی از مانگا نقش مهمی در نارضایتی مخاطبان ایفا کرد. علاوه بر مسائل فنی، واکنش‌های طرفداران به ریتم کند داستان و عدم حفظ هیجان فصل‌های قبلی، امتیازات را بیشتر کاهش داد زیرا مخاطبان انتظار حفظ استانداردهای فصل اول با امتیاز ۹.۵ را داشتند. این ناامیدی به بحث‌های گسترده‌ای در reddit و facebook منجر شد که کاربران از تغییر استودیو به J.C.Staff و تمرکز ناکافی بر کاراکترهای اصلی انتقاد کردند.

یکی از بحث‌های حاشیه‌ای بسیار داغ در پیام‌رسان‌ها و پلتفرم‌های اجتماعی این بوده که فن‌میدر‌ها توانسته‌اند با هوش مصنوعی بدون هیچ بودجه‌ای صرفاً با چند پرامت انیمیش بسیار با کیفیت‌تری بدون اشتباهات تصویری‌ای که انیماتورهای خود استودیو در هوش مصنوعی داشتند بسازند و این مسئله طرفداران را بیش از پیش عصبانی کرده و موجبات تمسخر سازندگان را فراهم آورده.

فراسوی افت کیفیت تولید و حواشی پیرامون آن

فراتر از افت کیفیت تولید و حواشی پیرامون آن، لایه‌های عمیق‌تری در روایت مرد تک‌مشتی وجود دارد که به بازنمایی مفاهیم فلسفی شرقی بودیسم و شینتوئیسم می‌پردازد. شخصیت اصلی، سایتاما، تجسمی مدرن از ایدۀ بوداسف فردی در مسیر بودا شدن است. او با رسیدن به قدرت مطلق، تمام انگیزه‌های دنیوی مانند شهرت، ثروت و حتی هیجان مبارزه را از دست داده است.

این وضعیت، بحران وجودی او را شکل می‌دهد که شباهت زیادی به آموزه‌های بودا دربارۀ رهایی از رنج ناشی از تمایلات دنیوی دارد. سر تراشیدۀ سایتاما نیز نماد بصری آشنایی است که به راهبان بودایی و отречение (دست کشیدن) از تعلقات مادی اشاره دارد. داستان او، مسیر جست‌وجوی معنا در جهانی است که دیگر هیچ چالش بیرونی برایش ندارد.

بد نیست در ادامۀ این نوشته نگاهی نیز به تحول شخصیت سایتاما بیاندازیم که کارگردان در فصل دوم و سوم با جذابیت زیادی آن را در لحظات دراماتیک خاص به نمایش گذاشت. در بررسی عمیق‌تر مجموعه مرد تک‌مشتی، تم‌های بودایی به طور برجسته در شخصیت‌پردازی سایتاما ظاهر می‌شوند و جریان عادی‌سازی جستجوی معنا در میان بی‌معنایی را دنبال می‌کنند. سایتاما به عنوان قهرمانی که کارگردان سعی دارد نشان دهد قدرت مطلق دارد به حالت بی‌احساسی‌ای(apathy) رسیده که از این منظر شباهت‌هایی با بودا دارد؛ از جمله ظاهر طاس و بی‌تفاوتی نسبت به لذت‌های دنیوی که یادآور بی‌تفاوتی و بی‌خیالی(detachment) در آموزه‌های بودایی است.

این تم از لحظات اولیۀ داستان آغاز می‌شود، سایتاما از زندگی روزمره خسته شده و با تمرین شدید سه‌ساله به قدرت می‌رسد، اما این تحول منجر به تهی‌ بودن و بیهودگی(emptiness) می‌گردد و او را در جستجوی چالش واقعی زندگی و تحول شخصیتش قرار می‌دهد؛ حال آنکه حالات چهرۀ او قبل و بعد از دستیابی به چنین قدرتی کاملاً مطابق با همین تهی‌بودگی است؛ جالب است که این مسیر شباهت‌هایی نیز با مسیر هویت‌یابی نوجوانان دارد! چنین ساختاری جریان‌شناسی انیمه را به سمت بازسازی مسیر روشنگری بودا هدایت می‌کند که در آن رها کردن و بی‌تفاوت بودن به قدرت و شهرت بخشی از رشد شخصیت است.

علاوه بر مفاهیم بودیستی، عناصر شینتوئیسم نیز در ساختار داستان قابل مشاهده است. در آموزه‌های شینتو، کامی یا ارواح الهی می‌توانند در طبیعت، اشیاء و حتی پدیده‌های قدرتمند حضور داشته باشند. سایتاما با قدرت فراطبیعی خود، به نوعی تجسم کامی یا نیروی طبیعی غیرقابل‌کنترل است که نظم جهان را حفظ می‌کند. هیولاها نیز می‌توانند نمادی از کِگاره یا ناپاکی باشند که تعادل جهان را تهدید می‌کنند و سایتاما همچون نیرویی تطهیرکننده بر علیه آن‌ها عمل می‌کند. تمام این‌ها برای این است که انیمیشن نشان دهد قدرت‌های فراطبیعی به عنوان بخشی طبیعی از جهانی تصویر می‌شوند که شما قرار است در آن تحول پیدا کنید.

اما در مورد سایتاما، این تحول در لحظات احساسی‌ای غیر از مبارزه با هیولاها ظاهر می‌شود. برخی از این تحولات در گفت‌وگو با شخصی به نام کینگ خودشان را نشان می‌دهند. وی که به دروغ خودش را برترین قهرمان زمین جا زده، اوتاکو بوده و هیچ قدرت ماورایی و بدنی‌ای نیز ندارد! این روش داستان پردازی با المان‌های شینتوئیستی و بودیستی، مخاطب را به تأمل در مورد نقش خویش در جهانی بزرگ‌تر دعوت می‌کند و رشد شخصیت مخاطب را از طریق مواجهه با آشوب در چنین دنیایی به نمایش می‌گذارد.

نقطۀ اوج تحول احساسی سایتاما در پایان فصل اول، پس از شکست بوروس، نمود پیدا می‌کند. او در آن لحظه هیجانی گذرا را تجربه می‌کند که این رویداد، بازسازی چهرۀ بودا در جست‌وجوی نیروانا را به تصویر می‌کشد. در این بخش انیمیشن بر عادی‌سازی رنج ناشی از قدرت بیش از حد متمرکز است که سایتاما را نمادی از بودا قرار می‌دهد؛ وی به رغم اینکه به روشنگری دست یافته، همچنان در چرخۀ سامسارا یا دنیای تکرارشونده گرفتار است. مضمون بودایی مذکور مسیر رشد شخصیت را از بی‌حسی به سوی جست‌وجوی معنا تغییر می‌دهد و مخاطبی که هیچ از بودا نمی‌داند را با ایدۀ رهایی از امیال(detachment from desires) آشنا می‌کند.

پی‌نوشت‌ها:

[1] https://www.imdb.com/title/tt38938878/?ref_=ttep_ep_6

[2] https://www.imdb.com/title/tt4508902/episodes/?season=3&ref_=tt_eps_sn_3

[3] https://in.ign.com/one-punch-man/244799/news/one-punch-man-director-shingo-natsume-nagai-deletes-social-media-after-backlash-over-season-3

[4] https://www.polygon.com/one-punch-man-season-3-animation-controversy-director/

[5] https://www.polygon.com/one-punch-man-season-3-disaster-jc-staff-schedule/

[6] https://fandomwire.com/one-punch-man-season-3-reported-budget-why-the-animation-is-so-bad/

[7] https://www.youtube.com/watch?v=kFg4t23W_Qk

منابع:

https://www.reddit.com/r/OnePunchMan/comments/1bdm979/major_theory_how_gods_power_saitama_and_the/

https://micah-c.medium.com/understanding-japan-through-one-punch-man-fe271feb0e5b

https://www.youtube.com/watch?v=g_6HUo3TKjM

https://screenrant.com/one-punch-man-god-connection-moon-psychics-tsukuyomi-tatsumaki/

https://religionunplugged.com/news/2025/3/27/how-japanese-anime-draws-on-religious-traditions-to-explore-themes-of-destiny-sacrifice-and-the-struggle-between-desire-and-duty

https://www.youtube.com/watch?v=EQB6ctBXNzs

https://www.quora.com/Do-Japanese-like-seeing-Christian-Catholic-or-Buddhism-references-in-Manga-or-do-they-prefer-none

https://www.theyeshivaworld.com/news/general/2220714/kabbalah-mysticism-is-frequently-referenced-in-popular-manga.html

https://www.youtube.com/watch?v=YuMATrlfM3c

قبلی نگاهی به فیلم انتخابی اسرائیل برای اسکار

مطالب مرتبط

۱۴۰۴-۰۹-۰۳

نگاهی به فیلم انتخابی اسرائیل برای اسکار

ادامه مطلب
نقد انیمه Dandadan

۱۴۰۴-۰۹-۰۳

نقد انیمه Dandadan 2024- 2025

ادامه مطلب
پرده‌برداری از جنایات صهیونیست‌ها در مستند شبکه ITV انگلیس | پروتکل پشه چیست؟

۱۴۰۴-۰۹-۰۲

پرده‌برداری از جنایات صهیونیست‌ها در مستند شبکه ITV انگلیس | پروتکل پشه چیست؟

ادامه مطلب

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

جستجو در مطالب سایت
جستجو برای:
آرشیو مطالب
  • آذر ۱۴۰۴ (۶)
  • آبان ۱۴۰۴ (۲۵)
  • مهر ۱۴۰۴ (۲۴)
  • شهریور ۱۴۰۴ (۵۰)
  • مرداد ۱۴۰۴ (۳۳)
  • تیر ۱۴۰۴ (۲۶)
  • خرداد ۱۴۰۴ (۱۹)
  • اردیبهشت ۱۴۰۴ (۱۱)
  • فروردین ۱۴۰۴ (۱۵)
  • اسفند ۱۴۰۳ (۲۱)
  • بهمن ۱۴۰۳ (۲۳)
  • دی ۱۴۰۳ (۱۹)
  • آذر ۱۴۰۳ (۲۹)
  • آبان ۱۴۰۳ (۲۰)
  • مهر ۱۴۰۳ (۳۱)
  • شهریور ۱۴۰۳ (۱۵)
  • مرداد ۱۴۰۳ (۱۱)
  • تیر ۱۴۰۳ (۱۱)
  • خرداد ۱۴۰۳ (۱۴)
  • اردیبهشت ۱۴۰۳ (۱۳)
  • فروردین ۱۴۰۳ (۱۶)
  • اسفند ۱۴۰۲ (۱۷)
  • بهمن ۱۴۰۲ (۱۸)
  • دی ۱۴۰۲ (۹)
  • آذر ۱۴۰۲ (۵)
  • آبان ۱۴۰۲ (۱۴)
  • مهر ۱۴۰۲ (۳۴)
  • شهریور ۱۴۰۲ (۳)
  • مرداد ۱۴۰۲ (۱۵)
  • تیر ۱۴۰۲ (۱۰)
  • خرداد ۱۴۰۲ (۳۴)
  • اردیبهشت ۱۴۰۲ (۳۵)
  • فروردین ۱۴۰۲ (۱۳)
  • اسفند ۱۴۰۱ (۵۳)
  • بهمن ۱۴۰۱ (۷)
  • دی ۱۴۰۱ (۱)
  • تیر ۱۴۰۱ (۷)
نوشته‌های تازه
  • پایین ترین امتیاز تاریخ انیمه | One Punch Man S3
  • نگاهی به فیلم انتخابی اسرائیل برای اسکار
  • نقد انیمه Dandadan 2024- 2025
  • پرده‌برداری از جنایات صهیونیست‌ها در مستند شبکه ITV انگلیس | پروتکل پشه چیست؟
  • نقد و تحلیل فیلم تاپ گان: ماوریک Top Gun: Maverick 2022
آخرین دیدگاه‌ها
  • ارمیا در استیم چیست؟ | کامل‌ترین مقاله دربارۀ استیم و آمار آن
  • ارمیا در استیم چیست؟ | کامل‌ترین مقاله دربارۀ استیم و آمار آن
  • بهنام در کاملترین زندگینامه شهید امیرحسین فقهی | مهندس هسته‌ای
  • پژوهشگر در زندگینامه سردار غلامعلی رشید | کاملترین زندگینامه از نابغۀ جنگ
  • محقق در زندگینامه استاد محمد حسین فرج نژاد
محصولات
  • دوره درسگفتار غرب شناسی دوره درس گفتار غرب شناسی
    تومان 615.000
  • کتاب تحلیل نفوذ فرهنگ کابالیستی در سینما کتاب تحلیل نفوذ فرهنگ کابالیستی در سینما
    تومان 250.000
  • دوره مستندسازی با موبایل دوره مستندسازی با موبایل
    تومان 315.000
  • دوره جامع مستندسازی دوره جامع مستندسازی
    تومان 1.000.000
  • کتاب اسطوره‌های صهیونیستی در سینما کتاب اسطوره‌های صهیونیستی در سینما
    تومان 240.000
  • معرفی کتاب اقتصاد صهیونیسم کتاب اقتصاد صهیونیسم
    تومان 260.000
  • دوره جامع تربیت مربی هویت‌ساز دوره جامع تربیت مربی هویت‌ساز
    تومان 3.000.000 قیمت اصلی: تومان 3.000.000 بود.تومان 1.000.000قیمت فعلی: تومان 1.000.000.
  • مجله خردورزی مجله خردورزی | سیره استاد فرج نژاد
    تومان 110.000
  • دوره رسانه و جنگ شناختی دوره رسانه و جنگ شناختی
    تومان 515.000
  • دوره زن و رسانه دوره زن و رسانه
    نمره 5.00 از 5

    تومان 735.000
سایت استاد فرج نژاد

مؤسسۀ فرهنگی رسانه‌ای استاد فرج‌نژاد در سال ۱۴۰۱ فعالیت خود را در زمینۀ تربیت نیروهای رسانه‌ای دشمن‌شناس انقلابی آغاز کرد. این مؤسسه به یاد مرحوم استاد دکتر محمدحسین فرج‌نژاد، نامگذاری شده است. استاد فرج‌نژاد طلبۀ جهادی دشمن‌شناس و استاد مبرز سواد رسانه‌ای بود که به چندین زبان تسلط داشت و صدها شاگرد در حیات کوتاه اما پربرکت خود تربیت کرد.

دسترسی سریع
  • درباره ما
  • تماس با ما
  • رهگیری خرید
نماد اعتماد الکترونیک
شبکه های اجتماعی
icon--white Telegram-plane Instagram ویراستی سایت استاد فرج نژاد حساب توییتر استاد فرج نژاد حساب ایتا سایت استاد فرج نژاد Youtube

قم، خیابان بسیج (هنرستان)، جنب خیابان شهید تراب نجف‌زاده، مؤسسۀ فرهنگی رسانه‌ای استاد محمدحسین فرج‌نژاد

ورود
استفاده از شماره تلفن
آیا هنوز عضو نشده اید؟ ثبت نام کنید
ثبت نام
قبلا عضو شده اید؟ ورود به سیستم