گزارش رویداد کال آو دیوتی نکست (Call of Duty: Next)
گزارش رویداد کال آو دیوتی نکست (Call of Duty: Next)
رویداد سالانۀ Call of Duty: Next در لاسوگاس، صحنۀ رونمایی از گیمپلی جدیدترین نسخۀ این مجموعه، «بلک آپس ۷»، خواهد بود. اکتیویژن با برگزاری مسابقات ۱ میلیون دلاری، نمایش حالتهای جدید و ارائۀ تجربههای حضوری فراگیر، قصد دارد بزرگترین مراسم Next را تا به امروز برگزار کند. شناخت این رویداد، در راستای رصد و شناخت فضای تبلیغاتی بازیهای ویدویی قرار میگیرد.
گزارشی از رویداد Call of Duty: Next 2025 و رونمایی از Black Ops 7
شرکت اکتیویژن (Activision) در حال آمادهسازی شهر لاسوگاس برای رویداد بزرگ سالانۀ خود به نام Call of Duty: Next است. در این رویداد که روز سهشنبه برگزار میشود، این ناشر که اکنون زیرمجموعۀ مایکروسافت است، از جنبههای اصلی گیمپلی جدیدترین نسخۀ بازی خود، یعنی «کال آو دیوتی: بلک آپس ۷» (Call of Duty: Black Ops 7)، رونمایی خواهد کرد.
رویداد Next یک برنامۀ سالانه برای سری بازیهای «کال آو دیوتی» (CoD) است. در این مراسم، بخشهای چندنفرۀ آنلاین (Multiplayer) و حالت زامبی (Zombies) در یک پخش زنده به نمایش گذاشته میشوند.
این رویداد همچنین فرصتی حضوری برای خبرنگاران و اینفلوئنسرها فراهم میکند تا جدیدترین نسخه را از نزدیک تجربه کنند و تحت تأثیر فعالیتهای تبلیغاتی بزرگ و ویژۀ بازی قرار بگیرند.
امسال، تیم بازاریابی «کال آو دیوتی» با همکاری شرکت وست کوست کاستومز (West Coast Customs) یکی از بخشهای «بلک آپس ۷» را به دنیای واقعی آورده است: یک نسخۀ واقعی از کامیون «واندر ویکل» (Wonder Vehicle) که در حالت زامبی بازی وجود دارد.
طبق توضیحات اکتیویژن، در حالت زامبی جدید «بلک آپس ۷» بازیکنان میتوانند با همکاری یکدیگر این وسیله را ارتقا دهند و در نقشهای به نام Ashes of the Damned حرکت کنند تا از دست انبوه زامبیها فرار کرده یا آنها را زیر بگیرند.
تایلر بال (Tyler Bahl)، مدیر بازاریابی اکتیویژن، جزئیاتی از رویداد Call of Duty: Next امسال را تشریح کرد. به گفتۀ او، هدف اصلی این رویداد، نمایش و جشن گرفتن بازیها در کنار جامعۀ پرشور بازیکنان است و امسال اکتیویژن قصد داشته آن را بزرگتر از همیشه برگزار کند. به همین منظور، مکان مدرن و فراگیر Area 15 در لاسوگاس انتخاب شده که با حال و هوای آیندهنگرانۀ (near-future) «بلک آپس ۷» هماهنگی کامل دارد.
بال توضیح داد که طرفداران برای اولین بار شاهد گیمپلی بخشهای زیر خواهند بود:
- بخش چندنفره(Multiplayer)
- حالت زامبی (Zombies)
- تجربۀ جدید و رایگان Call of Duty: Warzone Resurgence با نام Haven’s Hollow
او همچنین اشاره کرد که برای اولین بار، رویداد Next میزبان مسابقات World Series of Warzone (WSOW) خواهد بود؛ یک رقابت با حضور بیش از ۱۵۰ بازیکن بر سر جایزۀ ۱ میلیون دلاری.
این مسابقه در سبک وارزون است. این سبک بر پایۀ گیمپلی سریع و روان سری اصلی «کال آو دیوتی» ساخته شده است. در این سبک، تعداد زیادی بازیکن (معمولاً ۱۰۰ تا ۱۵۰ نفر) در یک نقشۀ بزرگ و در حال کوچک شدن توسط یک زون(فضاهای قرمز رنگی که فضای درگیری را دائم کوچکتر میشود) رها میشوند و باید با پیدا کردن اسلحه و تجهیزات، برای بقا مبارزه کنند تا آخرین بازیکن یا تیم بازمانده باشند.
مدیر بازاریابی اکتیویژن از فعالیتهای تبلیغاتی خبر داد که برای این رویداد تدارک دیده شده است؛ از جمله نسخۀ واقعی کامیون زامبی (Wunder Vehicle)، یک ربات انیماترونیک به نام T.E.D.D. که با حضار تعامل میکند و مسابقۀ اینفلوئنسرها با خودروهای پولاریس (Polaris) در صحرای موهاوی (Mojave Desert). او این رویداد را «پیشرفتهترین و فراگیرترین تجربۀ سازندگان محتوای نسخۀ Next» توصیف کرد.
تایلر بال به تفاوت تجربۀ حضوری و آنلاین پرداخت. او توضیح داد که با توجه به مقیاس جهانی مخاطبان، میزبانی از سازندگان محتوا و خبرنگاران اهمیت ویژهای دارد. این افراد اولین کسانی هستند که بازی را تجربه میکنند، ساختههای واقعی مانند Wunder Vehicle را از نزدیک میبینند و با توسعهدهندگان گفتگو میکنند. سپس این دسترسی و دیدگاه را با میلیونها طرفدار در سراسر جهان به اشتراک میگذارند. به گفتۀ او، پخش زنده لحظات بزرگ جهانی را رقم میزند، اما این سازندگان محتوا و خبرنگاران هستند که «عمق و هیجان رویداد Next را مستقیماً به جامعۀ بازیکنان منتقل میکنند».
دیدگاهتان را بنویسید