اخبار روز

ورود / عضویت

گوگل به چین مالیات می‌دهد

چین شبکه ملی اطلاعات خود را ایجاد کرد و مرکز کنترل ملی اینترنت کشور خودش را در دست گرفت بدون اینکه اینترنت آمریکایی قطع شود، شرط‌هایی برای سایت‌های آمریکایی مثل گوگل که در چین می‌خواستند فعال شوند گذاشت.
گوگل

کشور چین و روسیه به گوگل گفتند که شما از جانب جمعیت ما سود می‌کنید. هر کلیکی که توی گوگل بشود، بازدیدش بالا می‌رود و مشتری‌های بیشتری برای تبلیغات و مسائل دیگر و حتی اکتشاف اطلاعات خواهند داشت. چین گفت که باید به ما مالیت بدهید. شرکت گوگل به چین و برخی کشورهای دیگر مالیات می‌دهد.

در صورتی که امروز در کشور ما، در واقع ما داریم مالیات زوری از مردم می‌گیریم و به شرکت گوگل آمریکایی می‌دهیم. من واقعاً تعجب می‌کنم از برخی مسؤولین‌مان که در این زمینه کم‌کاری می‌کنند.

تجربه‌ی موفق چین در ساخت شبکه ملی اطلاعات

چین شبکه ملی اطلاعات خود را راه انداخت و مرکز کنترل ملی اینترنت کشور خودش را در دست گرفت و بدون اینکه آن اینترنت آمریکایی قطع بشود، شرط‌هایی برای سایت‌های آمریکایی که در چین می‌خواستند فعال بشوند، مثل گوگل گذاشت. گوگل به این جمعیت 1 میلیارد و حدود 300 میلیون نفر چین نیاز داشت.

پیشنهادات گوگل باعث می‌شود خصوصاً نوجوانان و افرادی که وقت بیشتری دارند یا افرادی که کنجکاوی بیشتر و تجربه کمتری دارند، همین پیشنهادات گوگل را ادامه می‌دهند ببینند چه محتوایی برای آن‌ها می‌آید. این نظام پیشنهادات گوگل را که ما در کشورمان بستیم، از طریق گوگل دسترسی به سایت های غیر اخلاقی تا 70 – 80 درصد کنترل شد.

چین آمد این پیشنهاداتش را به شرکت گوگل ارائه داد و به شرکت گوگل آمریکایی گفت اگر شما این پیشنهادات مطابق با فرهنگ مارا انجام ندادید، سایت شما را در کشورمان می‌بندیم. گوگل مجبور شد پیشنهادات چین را گوش بدهد. ما هم به راحتی می‌توانیم به یک پالایش اساسی در اینترنت کشورمان برسیم، اگر کنترل فضای مجازی را خودمان در دست بگیریم.

استاد محمد حسین فرج نژاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *