اخبار روز

ورود / عضویت

نمود شیطان در فیلم‌های هالیوود

تمام فیلم‌های هالیوود بذر ترس از قدرت شیطان را در درون آدمیان می‌کارند. ترس از قدرت شیطان مقدمه تسلیم شدن در برابر او و ناامیدی از رحمت الهی و گرایش به سمت ابلیس و پرستش اوست.

فیلم‌هایی که در هالیوود درباره شیطان ساخته می‌شوند، چند گروهند: در برخی فیلم‌ها چون هری‌پاتر و ارباب‌حلقه‌ها قدرت بسیاری به شیطان می‌دهند؛ گرچه سخنی از خدا به میان نمی‌آید. گروهی از فیلم‌ها مانند جنگیر و طالع‌ نحس ۱ و ۲ و ۳ در کنار شیطان، از مسیح نیز یاد می‌کنند، ولی بزرگ‌نمایی و هراس از قدرت شیطان در این آثار موج می‌زند. برخی از این آثار شیطان را در کنار خدا به تصویر می‌کشند. برخی دیگر، شیطان را قدرتمندتر از خدا به صحنه سینما می‌آورند، مانند فیلم کنستانتین.

تمام این فیلم‌ها بذر ترس از قدرت شیطان را در درون آدمیان می‌کارند. ترس از قدرت شیطان مقدمه تسلیم شدن در برابر او و ناامیدی از رحمت الهی و گرایش به سمت ابلیس و پرستش اوست. قرآن مجید می‌فرماید: «اِنَّما ذلٌکُمُ الشَّیطانُ یُخَوِّفُ اُولِیأهُ فَلاتَخافُوهُمْ وَ خافُونِ إِنْ کُنْتُمْ مُؤْمِنینَ؛ همانا شیطان یاران خویش را می‌ترساند. پس ای مؤمنان! اگر به خدا ایمان دارید، از شیطان نهراسید». (آل عمران: ۱۷۵)

اسطوره‌های صهیونیستی سینما، صفحه ۱۳۲ و ۱۳۳، محمدحسین فرج نژاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *