اخبار روز

ورود / عضویت

نمادهای شیطانی در فیلم‌های هالیوودی

خشونت، خون آشامی، جادوگری، پیش‌گویی، وحشت، نومیدی، تاریکی و سیاهی از ویژگی‌های اصلی روایت‌های شیطان‌پرستان هستند که همراه با موسیقی‌های شیطانی، قدرت شیطان را نشان می‌دهند.

به کار بردن ژانر وحشت و حادثه در فیلم‌هایی که درباره شیطان، ساخته شده، بسیار مهم است و استفاده از رنگ‌های سیاه و قرمز و زرد و گاهی آبی آسمانی در فضاهای شیطانی به همراه غبار و گرفتگی، از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است. حیوان‌هایی که عقرب، مار، اژدهای بالدار و شاخدار، خفاش، سگ تیره، عنکبوت، شغال، کلاغ، (موجودی سرخ رنگ، نماد آتش دوزخ، با دم و نیزه سه شعبه در دست)، نمادهای شیطان و یارانش به شمار می‌آیند.

نشانه‌هایی چون صلیب وارونه، هلال برعکس، ستون مخروطی ابلیسک، ستاره پنج پر و شش پر در میان دایره‌ای با حروف عبری یا به صورت تنها، صورت‌های شیطانی، جمجمه و استخوان، اسکلت بدون گوشت، شمشیر خون‌آلود، مثلث و دایره‌های ناهمسان در کنار هم، دایره‌های ناقص و دارای مرکزی واحد، از مهمترین نماد‌های شیطانی هستند که در جای خود، نشانه‌ی شیطان‌اند.

عددهای ۶۰۶ و ۳ و ۶ و ۱۳ را در برخی فیلم‌ها اعداد شوم می‌پندارند. خشونت، خون آشامی، جادوگری، پیش‌گویی، وحشت، نومیدی، تاریکی و سیاهی از ویژگی‌های اصلی روایت‌های شیطان‌پرستان هستند که همراه با موسیقی‌های شیطانی، قدرت شیطان را نشان می‌دهند و روح ناآگاه مخاطب را به تسلیم و فروتنی در برابر شیطان فرا می‌خوانند و بیشتر با تحریک حس شهوت و خشونت و درّندگی، سه بعدی به هم ریختن تعادل عقلی مخاطب می‌شوند و توان اندیشیدن را از او می‌گیرند و بر وی اثر می‌گذارند.

اسطوره‌های صهیونیستی سینما، صفحه 134، محمدحسین فرج نژاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *