اخبار روز

ورود / عضویت

طوفان الاقصی شروعی بر پایان اسرائیل

استاد فرج‌نژاد می‌گفت به حرف‌های رهبری گوش کنید، این حرف‌ها را به خدا این مرد الکی نمی‌گوید! یک هفته از صحبت‌های رهبر معظم انقلاب نگذشت که فرمود: «رژیم غاصب، رفتنی است. امروز جوانان و نهضت فلسطینی از همیشه سرحال‌تر و آماده‌تر هستند.» سخن دقیقی که گرای عملیات «طوفان الاقصی» و بشارت دهندۀ پایان رژیم غاصب بود، به همین مناسبت با دکتر احمد دستمالچیان، دیپلمات با سابقۀ كشورمان و کارشناس مسائل غرب آسیا گفتگو کردیم که متن آن تقدیمتان می‌شود.
دکتر احمد دستمالچیان

حملۀ امروز نیروهای مقاومت به سرزمین‌های اشغالی، بی‌سابقه‌ترین عملیات ضدصهیونیستی بوده است. نخستین بار است که رزمندگان فلسطینی به شهرک‌های صهیونیستی نفوذ کرده‌اند و تلفات سنگینی را به رژیم غاصب اسرائیل وارد ساخته‌اند.

علت نامگذاری این عملیات به طوفان الاقصی چیست؟

مدت‌ها بود که مقاومت خودش را برای چنین عملیاتی در سطح گسترده آماده می‌کرد، رژیم صهیونیسیتی در چند ماه اخیر آزار و اذیت و حرکات بی‌شرمانه خود را نسبت به مردم فلسطین و همچنین هتک حرمت به نوامیس مسلمین و مسجد الاقصی را دو چندان کرده بود که رزمندگان فلسطینی با پاسخ کوبنده خود انتقام هتک حرمت مسجد الاقصی و نوامیس مسلمین را گرفتند، به همین دلیل این عملیات را «طوفان الاقصی» نامگذاری کردند.

مسجد الاقصی

این عملیات، عملیات گسترده‌ای است که اهداف خاص خودش را دارد و رژیم صهیونیستی متوجه می‌شود که دیگر دست بی‌شرمانه خودش را به سمت نوامیس مسلمین دراز نکند.

دوم اینکه عملیات طوفان الاقصی، نوعی عملیات آفندی است. برای اولین بار مقاومت دارد عملیات تهاجمی انجام می‌دهد، در عملیات‌های گذشته پدافندی بود و دفاع می‌کردند اما الان الحمدلله می‌بینید که برخی از شهرک‌های صهیونیستی را تصرف کرده‌اند و کشته‌ها و زخمی‌های بالایی گرفته‌اند. رژیم صهیونیستی تا به حال نخواسته در برابر ارادۀ مقاومت زانو بزند اما این عملیات آن‌ها را به تسلیم وادار می‌کند.

همانطور که در سال ۲۰۰۰ رزمندگان مقاومت حزب‌الله در لبنان آنان را مجبور به تسلیم کردند الان هم این استراتژی در دستور کار مقاومت است که آن‌ها وادار به تسلیم شرایط کنند؛ شرایطی که آن‌ها تعیین می‌کنند و این هدف، هدف بزرگی است. قطعا رژیم صهیونیستی قادر به پاسخگویی در برابر این حملات گسترده نخواهد بود و به زودی تسلیم شرایط مقاومت خواهد شد.

اسیران اسرائیلی

در شرایط کنونی وظیفۀ فعالان رسانه‌ای را چه می‌دانید؟

همانطور که مقام معظم رهبری بارها اشاره فرمودند، امروز ضرورت پرداختن به جهاد تبیین بسیار زیاد است. درحال حاضر اکثر رسانه‌ها و مولتی‌مدیاهای بین‌المللی در اختیار صهیونیست‌ها است؛ چرا که آن‌ها جریان‌سازی می‌کنند و انسان‌ها و افکار عمومی را فریب می‌دهند.

بهترین، واجب‌ترین و لازم‌ترین کار این است که رسانه‌ها، آنچه را که در عرصۀ واقع می‌گذرد و اتفاق می‌افتد بیان کنند تا جوانان و ملت‌های مسلمان و سایر بلاد که تحت سیطرۀ بمباران تبلیغاتی رسانه‌های وابسته به صهیونیسم هستند، آگاه شوند.

این ضرورت تامی است که هر چه بیشتر به تبیین واقعیت‌ها در فضای مجازی پرداخته و توجه شود اهداف و آرمان مقاومت تبیین می‌گردد و مردم عدالت‌طلب و تشنۀ صلح از انحراف افکاری که برایشان پیش می‌آید مصون می‌مانند و واقعیت‌ها برایشان بیشتر ملموس‎ می‌شود.

طوفان الاقصی
تصویری که صفحۀ منسوب به سید حسن نصرالله امروز در توییتر منتشر کرد

درخواستم این است که اندیشکده‌ها دربارۀ موضوع فلسطین که مسئله محوری جهان اسلام است توجه و دقت بیشتری کنند، به خصوص اندیشکده‌هایی که در ایران فعالیت می‌کنند، یکی از وظایف اندیشکده‌های داخلی این است مردم را از ابعاد بزرگ اتفاقاتی که درحال وقوع است آگاه کنند، این اتفاقاتی که در فلسطین صورت می‌گیرد حتما سپر محکم حفاظتی برای امنیت ملی کشورمان خواهد بود.

چرا که جلوی شرارت‌های دشمن گرفته می‌شود و نمی‌گذارد آن‌ها به کشورمان آسیب بزنند، اگر آگاهی‌های لازم صورت نگیرد، همان اتفاقی می‌افتد که ما شاهد آن بودیم؛ داعشی‌ها تا ۴۰ کیلومتری مرزهای ایران پیش آمدند. اهمیت تحولاتی که در عرصه فلسطین یا لبنان اتفاق می‌افتد دقیقا مرتبط با امنیت ملی کشور است که لازم است اندیشکده‌ها بیش از این انجام وظیفه و ایفای نقش کنند.

بیشتر بخوانید: 

طوفان الاقصی طوفان الاقصی طوفان الاقصی طوفان الاقصی طوفان الاقصی طوفان الاقصی طوفان الاقصی طوفان الاقصی طوفان الاقصی طوفان الاقصی طوفان الاقصی طوفان الاقصی  

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *