اخبار روز

ورود / عضویت

شرح فتنه‌ رسانه‌ای دیگری پس از روز جهانی زن

فضای رسانه‌ای کشور متشنج از پخش کلیپی در درمانگاه قرآن و عترت است. کلیپی که در آن روایت شده یک روحانی به زن بی‌حجاب حمله می‌کند اما اصل ماجرا چیست؟

چندی پیش بود که آقای بانکی‌پور نمایندۀ مردم اصفهان در برنامۀ شبکه افق گفته بود که قرار است با تصویب لایحه حجاب و عفاف افراد بی‌حجاب جریمۀ سه میلیون تومانی شوند. اگر کسی مرتکب بی‌حجابی شود جریمه می‌شود. این جریمه مستقیما توسط مامور نیروی انتظامی صورت نمی‌گیرد بلکه سامانه‌ای است و مبلغ آن ۳میلیون تومان است. اگر فرد نان‌آور خانواده باشد تا حدی باید در حسابش پول باشد مابقی آن کسر می‌شود، اگر در حساب پول نباشد، به عنوان بدهکار حساب خواهد شد. این شخص می‌تواند اعتراض کند و اگر اعتراض وارد بود ۳ میلیون تومانش برمی‌گردد. اما بار دوم مجازاتش ۲۴ میلیون تومان می‌‎شود.

خبری که سر و صدای زیادی کرد و باعث اعتراض‌های زیادی شد. زمانی که جو فکری غالب مردم این است که در فشار اقتصادی و معیشتی قرار دارند و هر روز اجناس گران می‌شود، این خبر و به جان هم انداختن وضعیت اقتصادی با وضعیت فرهنگی باعث شد در رسانه‌ها اعتراضات بسیاری بشود.

چند روز پس از آن شبکۀ ایران اینترنشنال کلیپی از درمانگاه قرآن و عترت قم که البته جای حضور روحانیان و طلبه‌ها است و مرکز خدمات طلاب قم با آنجا طرف قرارداد است منتشر شد. در این کلیپ زنی شال به سر کودکی به بغل دارد و می‌رود جلوی آسانسور می‌نشیند و در این زمان شال سرش می‌افتد، در حالی که جلوی او دو عدد صندلی خالی است. در همین زمان طلبه معممی گوشی‌اش را بالا می‌آورد و شبیه حالت عکس گرفتن گوشی‌اش را نگه می‌دارد. سپس زن از جایش برخاسته و به دنبال طلبه می‌دود، شروع به داد و فریاد و جیغ کشیدن می‌کند و از طلبه می‌خواهد که عکسش را پاک کند، درگیری به ضرب و توهین به طلبه می‌رسد تا جایی که خود ایران اینترنشنال بخش‌های فحاشی زن را سانسور می‌کند و صدای بوق برایش قرار می‌دهد. طلبه برای اینکه درگیر نشود می‌خواهد محیط را ترک کند، زن دیگری از راه می‌رسد و گوشی‌اش را می‌قاپد، سپس طلبه دنبالش می‌دود و عبایش را از دوشش زن می‌کشند، گوشی‌اش را می‌خواهد بگیرد که زن دوم به صورتش می‌زند و عمامه‌اش را به زمین می‌اندازد.

این کلیپ که به شدت فراگیر شد باعث تشنج اوضاع رسانه‌ای شد. اصلاح‌طلبان همراه براندازان، ضدمذهب‌ها و ضدحکومت‌ها در رأس اعتراض به این نکته بودند که آخوند اشتباه کرده، فحاشی‌های زیادی به طلبه و رسانه‌های انقلابی انجام کردند و زن را که به روحانی توهین کرده و او را مورد ضرب و شتم قرار داده بود کاملا محق می‌دانستند. روایت اولشان این بود که مادری قمی با درگیری فکری و ناراحتی در شرایط سخت دارد فرزندش را شیر می‌دهد که طلبه از او عکس می‌گیرد. برخی او را منحرف جنسی خطاب کردند و در این میان برخی رسانه‌های اصلاح‌طلب نیز همراهی کردند.

اما بعد از گذشت مدتی خبر رسید که این کلیپ برای هفتۀ گذشته بوده، آن زن اصلا مادر بچه نبوده بلکه خاله‌اش بوده که او را برای ختنه به درمانگاه آورده است، همچنین برخی رسانه‌های انقلابی گفتند که او اصلا عکس نگرفته است و مشغول خواندن چت بوده است، اما پس از اینکه فیلم به دقت دیده شد مشخص بود که طلبه عکس گرفته است.

به هر حال آیا عکس گرفتن مرد طلبه‌ای که لباس و جایگاهش در اجتماع شأنی دارد، اگر آن را اشتباه هم بدانیم باید مجوز شود که زنی بدون حجاب، چندین قانون‌شکنی کرده، به او توهین کند، به او ضربه بزند، سرش داد بزند، زن دیگری گوشی او را سرقت کند، به صورتش بزنند و عمامه‌اش را بیندازند و تمام این‌ها فقط به خاطر یک عکس باشد؟ اگر طلبه یک اشتباه کرده باشد که تازه تصویر گرفتن در فضای عمومی اصلا قانون‌شکنی نیست، زن صدها اشتباه کرده است و سپس طرفداری از این زن فحاش هتاک در رسانه‌ها در واقع فراگیر کردن الگوی قانون‌شکنی است که روزی اگرچه با شعار اینکه دوربین ما سلاح ماست تصاویر آمرین به معروف را می‌گرفتند و بدون اجازه منتشر می‌کردند، حالا به دلیل یک عکس هر چیزی که بخواهند می‌توانند بکنند و هر چیزی که بخواهند می‌توانند بگویند.

ایران اینترنشنال تیتر زده بود که حمله به زنی در درمانگاه قم برای حجاب اجباری و کاملا ماجرا را معکوس روایت کرده بود. در حالی که این طلبه بود که در مظلومیت قرار داشته و بهش بی‌احترامی شد تا جایی که بیننده را دچار هیجان و تنش عصبی می‌کند.

در این میان افرادd و رسانه‌چی‌های انقلابی همانند فتنۀ مهساامینی با رسانه‌های دشمن مخرج مشترک پیدا کردند، اشتباه طلبه را بسیار پررنگ و برجسته کردند گویی که اصلا کار زن اشتباه نبوده، دقیقا همانند زمانی که همگی در آتش فتنۀ مهسا امینی دمیدند و گشت ارشاد را بدون مشخص شدن ابعاد ماجرا مقصر دانستند و باعث شدند چندین ماه کشور به آشوب کشیده شود، عزیزانی شهید و جوانانی بر اثر هیجانات و حماقت دست به قتل زده و اعدام شوند.

برخی دیگر نیز به این اشاره کردند که چرا باید این فیلم آن هم در زمانی که قرار است لایحه حجاب به سرانجام برسد، از داخل قم و درمانگاه قرآن و عترت به بیرون آن هم با این کیفیت صدا و تصویر درز پیدا کند. و بعد خبر رسید که این کلیپ به دست قائم مقام درمانگاه به ایران اینترنشنال ارسال شده و دو روز پیش از ارسال نیز از کشور خارج شده است.

اسفنمندانه باید گفت با تعلل در تصویب لایحه حجاب، با کم‌کاری نهادهای عریض و طویل فرهنگی بودجه‌بگیر از حوزه علمیه بگیر تا سازمان تبلیغات و صداوسیما، سنگر حجاب فتح شد و باید منتظر باشیم با توجه به خبرهایی که از یوتیوبرها به گوش می‌رسد، انقلاب جنسی به نهایت خود در ایران برسد و درگیری بعدی جبهه انقلاب با ال‌جی‌بی‌تی‌ها باشیم و تمام این اوضاع را مدیون افرادی هستیم که نتوانستند در ایران رسانه را کنترل کنند، اینترنت را رها گذاشتند، شبکه‌های ماهواره‌ای را رها گذاشتند، تولیدکنندگان و عرضه‌کنندگان پوشش و سیستم غذایی و انتشارات و مجلات و نمودهای فرهنگی را نتوانستند کنترل کنند و در وجه اثباتی نیز خودشان جایگزین محکمی نتوانستند ارائه داده و تبیین کنند و با گناهکاران مکالمه کنند و به معنای واقعی کلمه جهاد تبیین کنند، و حال کار به جایی رسیده که زن بدون حجاب در قم در درمانگاه قرآن و عترت فحاشی و هتاکی به طلبه کند اما قشر خاکستری هیچ حقی به طلبه ندهد و کار زن را هم بد نبیند.

پس از انتشار کلیپ کانالی که برای اولین بار نامش را شنیدیم به نام الفرقان در ایتا خبر داد که زن را دستگیر کرده‌اند و درمانگاه نیز پلمپ شده است که این خبر باعث شد سوژۀ دیگری به دست براندازان و مخالفان بدهد و باز روایت خود را ادامه بدهند. پس از آن نیز قم‌نیوز که پیش از این در سوژه دادن به رسانه‌های دشمن در جریان مسمومیت دانش‌آموزان سابقه داشت و آن را حاصل نگاه طالبانی دانسته بود، خبر الفرقان را بازنشر زد و باعث دمیده شدن آتش این اتفاق شد. پس از این اتفاقات دادستانی دستگیری و پلمپ را تکذیب کرد ولی شایعه و دروغ پخش شده بود و خبر رسید که آقای طلبه و زن هتاک بعد از این اتفاق یک هفته پیش در درمانگاه مصالحه کرده‌اند و ماجرا تمام شده بود.

نابلدی عناصر خودی در کار رسانه‌ای، سوء‌استفاده جریان‌هایی مثل مصاف و دیگر باندهای توییتری برای تخریب روحانیت و فعالیت هماهنگ رسانه‌های زنجیره‌ای اصلاحات باعث شد بار دیگر طلبه و سازمان روحانیت سیبل دشمن قرار بگیرد و در مسأله حجاب قدمی دیگر در اذهان مردم قشر خاکستری عقب بیاییم و دشمن خواهد آمد تا زمانی که تشیع در این کشور بشود یک اسم، یک پوسته، یک مذهب منزوی و بدون هیچ وجوه اجتماعی که مذهبی‌های ضدانقلاب و مذهبی‌های صورتی آن تفکر را راهبری می‌کنند، همان‌هایی که درب حرم حضرت معصومه را به خاطر قرنطینه کرونا می‌شکنند، به حسینیه معلی نقد می‌کنند و معتقدند که مداح نباید شوخی کند و زمانی که بسیجی و پاسدار کف میدان آجر به صورتش می‌خورد، یک ساعت و نیم کتکش می‌زنند، با نارنجک دستی سرش را می‌ترکانند و چاقوی قصابی را طوری به جمجمه‌اش می‌زنند که سر چاقو کج می‌شود آن‌ها در حسینیه‌شان قایم شده‌اند، برهنه شده‌اند و دارند قمه می‌زنند.

/202

3 پاسخ

  1. این همه روایت از این ماجرا خواندم هیچکدوم به این قشنگی تبیین نکرده بودند. ممنون

  2. سلام واقعا تحلیل درستی و کاملی بود
    ولی ای کاش طرفداران مصاف رو با خود آن یکی نمیدانستید چون خود موسسه مصاف واقعا پشتیبان روحانیت هست و همانطور که در مطلب گفتید تمام جریان انقلابی به راحتی فریب خورده و در پازل دشمن کار میکند حتی یکی از شیوخ استان به طلبه حمله کرده و می‌گوید حق با زن حتاک بوده است

  3. ببخشيد حقير فكر نميكنم كه موسسه مصاف به دنبال تخريب روحانيت باشه…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *