اخبار روز

ورود / عضویت

ده شب ده نشست و تماشای ده مستند

به همت موسسه رسانه‌ای استاد فرج نژاد با همکاری مجموعه فرهنگی ندای بهشت در ابرکوه یزد “30 روز 30 مستند” برگزار می‌شود.
ده شب

ده روزی از شروع برنامه “30 روز 30 مستند” موسسه رسانه ای استاد فرج نژاد با همکاری مجموعه فرهنگی ندای بهشت در ابرکوه یزد می‌گذرد. این نشست‌ها که بناست در 30 شب‌ ماه مبارک رمضان با همکاری مجموعه فرهنگی ندای بهشت برگزار شود، تاکنون با استقبال خوبی از جانب مردم خون‌گرم دیار استاد روبه‌رو شده است.

در جریان این جلسات، هر روز از ساعت 16 الی 18 مخاطبین و اهالی محترم شهرستان ابرکوه ابتدا به تماشای یک مستند نشسته و پس از آن به مدت 20 الی 30 دقیقه، اساتید محترم به تحلیل و بررسی مستند می‌پردازند.

شب اول ماه رمضان را پای سرو بی‌قرار نشسته و از زبان حسین شنیدند؛ این دو مستند که درباره استاد فقید محمدحسین فرج‌نژاد ساخته شده‌اند، تلاش دارند تا برداشتی از زندگی ایشان به مخاطبان ارائه دهند.

شب دوم نشست‌ها با اکران مستند جذاب «عابدان کهنز» رقم خورد که گوشه‌ای از زندگی سه شهید مدافع حرم در مسجد امیرالمومنین شهریار را به‌تصویر کشیده است. در شب سوم میهمانان مؤسسه شاهد روایتی از نسل‌کشی ۹ میلیون ایرانی بودند که در فیلم سینمایی «یتیم‌خانه ایران» تصویر شده است.

چهارمین شب از این سلسله نشست‌ها، به اکران مستند قائم مقام گذشت و در شب پنجم اهالی ابرکوه بیننده مستند بانو بودند که روایتی از زندگی مادر شهیدان فرجوانی را نمایش می‌دهد.

برای شب ششم مستند «قرارداد 19ژوئن» را پخش شد که پیرامون رویارویی دیپلماتیک ایران و آمریکا در ۱۹ ژوئن ۱۹۸۱ است. شب هفتم نیز مستند «تروکاژ» که به مقایسه کنش و واکنش سلبریتی‌ها و ستارگان ایران و آمریکا پرداخته است، به نمایش گذاشته شد.

هشتمین شب رمضان را با اکران فیلم سینمایی «منصور» جلو رفتیم و در شب نهم مستند «ابوذرها نمی‌میرند» اکران شد. در نهایت دهمین شب از این سلسله نشست‌ها را با پخش مستند مهم «امتحان» که به بررسی بخشی از تحولات دهه شصت می‌پردازد. پشت سر گذاشتیم.

گفتنی است که بررسی و تحلیل مستندها توسط حجت الاسلام گمار و آقای محمدرضا بابایی صوت می‌گیرد. این سلسله نشست‌های پخش و تحلیل مستند تا پایان ماه مبارک رمضان ادامه دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *