اخبار روز

ورود / عضویت

خبرنگار از زیر بوته بالا نمی‌آید

خبرنگار خبرگزاری صداوسیما تأکید کرد: آموزش نیرو اهمیت بسیار زیادی برای رسانه‌ها دارد، اما باید شایسته‌سالاری و نخبه‌پروری به معنای واقعی نشان داده شود.
خبرنگار حسن شمشادی

حسن شمشادی، خبرنگار خبرگزاری صداوسیما در موسسه فرهنگی رسانه‌ای استاد فرج نژاد درباره وظیفه خبرنگاران خودی در شرایط کنونی گفت: به طور طبیعی نه تنها در شرایط کنونی که بحث ناآرامی‌ها و فضاسازی‌های رسانه‌ای مطرح است، بلکه در تمام سال‌های اخیر فعالیت و تاثیرگذاری رسانه‌ها بسیار بسیار جدی‌تر گردیده است. هر چه که فضای مجازی و بستر فضای اینترنت گسترده‌تر می‌شود، وظیفه تولیدکنندگان محتوا و خبرنگاران اهمیت بیشتری می‌یابد.

ویادامه داد: اما مشتاقان این راه باید تا جایی که می‌توانند بیاموزند و تجربه کنند. از بایسته‌های این مسیر شجاعت، صداقت، شفاف بودن، هدفمند بودن و بر مدار صحیح عمل کردن است. اگر به این‌ها بپردازند علی‌رغم وجود تمام سختی‌ها موفق می‌شوند.

خبرنگار خبرگزاری صداوسیما جمهوری اسلامی ایران خطاب به رسانه‌های کشور گفت: رسانه‌های ما بدانند، باید مجموعه‌های خارج از رسانه هم به فهم رسانه‌ای برسند. آموزش نیرو اهمیت بسیار زیادی برای رسانه‌ها دارد، اما باید شایسته‌سالاری و نخبه‌پروری به معنای واقعی نمایان گردد. نه اینکه کسی از زیر بوته بالا بیاید و تصویربردار یا خبرنگار شود. بدیهی است که شایسته‌سالاری، آموزش، تجربه، شجاعت و پایداری لازمه این راه است.

وی در انتها اذعان کرد: من تمام تلاشم را کردم تا هر تجربه‌ای را که در این حوزه [خبرنگاری در بحران] داشتم را در  3 الی 4 ساعت به مخاطبان ارائه کنم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *