اخبار روز

ورود / عضویت

جایگاه سخنان رهبر حزب‌الله در طرح مقاومت

رهبر حزب‌الله در سخنرانی روز 12 آبان تلاش کرد تا با تبیین وضعیت موجود در جهت آگاه‌سازی ملت‌ها و ضمن بازگذاشتن دست نیروهای مقاومت، از آغاز درگیری رسمی بپرهیزد.
سیدحسن نصرالله

25 مهر 1402، بیمارستان المعمدانی توسط بمب‌افکن‌های اسرائیلی، تبدیل به گوری دسته جمعی، شامل صدها زن و کودکی شد که در آن پناه گرفته بودند. از مدفن خونین کودکان غزه، تندبادی به پا خاست که ندای طوفان الاقصی را در سراسر نقاط جهان طنین‌انداز کرد و ملت‌ها را در تظاهراتی گسترده، به خیابان‌ها کشاند و خیزشی جهانی علیه رژیم صهیونیستی رقم زد.

سخنرانی رهبر حزب‌الله در همان ایام لغو شد. این اتفاق ابهامات زیادی را در اذهان عمومی ایجاد کرد، زیرا ملت‌ها در انتظار تعیین راهبرد آیندۀ عملیات طوفان الاقصی توسط سیدحسن نصرالله بودند. سرانجام در روز 12 آبان به گزارش رویترز، 4 میلیارد نفر از طریق 500 شبکه تلویزیونی و فضای مجازی به تماشای سخنان رهبر حزب‌الله نشستند. رسانه‌های دشمن نیز برای حفظ مخاطبان خود سخنرانی نصرالله را پوشش دادند.

بعد از شروع سخنرانی رهبر حزب‌الله، توقعات بسیاری کاهش یافت زیرا گمانه‌زنی‌های زیادی پیرامون آن وجود داشت و احتمال می‌رفت، آغازی برای ورود جبهۀ مقاومت به جنگ غزه باشد. اما نصرالله تلاش کرد با تبیین وضعیت موجود در جهت آگاه‌سازی ملت‌ها و ضمن بازگذاشتن دست نیروهای مقاومت برای ابتکار عمل علیه ایالات متحده و اسرائیل، از درگیری رسمی پرهیز کند. وی با تأکید به هرگونه عدم دخالت ایران، عملیات طوفان الاقصی را صددرصد فلسطینی و در راستای آرمان فلسطین دانست.

رهبر حزب‌الله با پیشنهاد آتش‌بس و توافق برای تبادل اسرا و درخواست از دولت‌ها برای تحریم و متوقف کردن اسرائیل، خواستار گشایش کامل گذرگاه رفح شد.

نصرالله در ادامه افزود که همۀ گزینه‌ها در جبهۀ لبنان باز است. وی با تهدید ایالات متحده، تلاش کرد نوعی بازدارندگی را با هدف آتش‌بس دنبال کند. بنظر می‌رسد سیاستی که محور مقاومت در پیش گرفته است، قصد دارد با دور نگه داشتن جنگ از کشورهای عضو مقاومت، سرنوشت عملیات طوفان الاقصی را تنها به دستان مجاهدان فلسطینی برای بازپس‌گیری سرزمین‌شان بسپارد.

این سیاست با آینده‌نگری، جنگی ترکیبی علیه اسرائیل رقم زده است. از حملات سایبری متعدد به زیرساخت‌های رژیم صهیونیستی و تقویت احساس ناامنی و نارضایتی‌های اجتماعی گرفته تا جنگ رسانه‌ای و نمایان ساختن چهرۀ حقیقی اسرائیل در جهان که به نابودی کم هزینه‌تر اسرائیل، همراه با حمایت ملت‌ها منجر خواهد شد. اینگونه امپراتوری رسانه‌ای غرب هرگز نخواهد توانست از جنگ برای نجات سرزمین مادری، هولوکاست دروغین دیگری بسازد.

بعد از پایان سخنرانی رهبر حزب‌الله، مقاومت عراق و یمن اعلام کردند که جهاد در کنار نصرالله برای رسیدن به آرمان قدس، مایۀ افتخار آن‌ها است.

در مقابل بنیامین نتانیاهو، با تهدید حزب‌الله، افزود که در مقابل اشتباهات جبهۀ مقاومت کوتاه نخواهد آمد و اقدامات آن‌ها بی‌پاسخ نخواهد گذاشت. آمریکا نیز مانند گذشته با حمایت حداکثری از اسرائیل، عنوان کرد که به دنبال گسترش این نبرد نیست.

خروش و خشم گستردۀ مردم جهان علیه جنایت‌های رژیم صهیونیستی، نیرویی است که به شکل هزاران موشک بر سر رژیم صهیونیستی فرود خواهد آمد و نابودی همیشگی آن را رقم خواهد زد./207/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *