اخبار روز

ورود / عضویت

ارزش روایت‌ سازی

یکی از مولفه های مهم که می‌تواند در روایت پذیرش ایجاد کند این است که روایت به درونیات مخاطب قلاب شود.

یکی از ایراداتی که الان ما در روایت سازی داریم این است که روایت سازی ما اصلا قهرمان ندارد! به عنوان مثال روایت سازی برخی مسئولان است که روایت خوب و قهرمانانه نمی‌توانند ارائه کنند و این باید درست شود.

یکی از چیزهایی که می تواند در روایت پذیرش ایجاد کند این است که اینکه روایت به درونیات مخاطب قلاب شود. مخاطب یکسری درونیاتی دارد؛ مثلا همیشه هر مخاطبی در همه جای دنیا مفهوم عشق را دوست دارد، اگر روایت شما یک کدگذاری های عاشقانه داشته باشد مخاطب این را می‌گیرد و می‌فهمد.

مخاطب همیشه در دنیا مدافع مظلوم است و همواره از ظالم بیزار است. روایت غربی‌ها اینگونه است که یک مظلومی را در برابر جمهوری اسلامی قرار می‌دهد و بر اساس این روایت حکومت ما ظالم می‌شود و آن مظلوم می‌شود! حالا این مظلوم ممکن است یک فوتبالیست یا هنرپیشه و… باشد.

استاد سید مهدی سیدی، نشست «مدیریت تصویر در جنگ رسانه‌ای؛ بایسته‌های جنگ روایت‌ها»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *