اخبار روز

ورود / عضویت

آیا محمدحسین فرج‌نژاد آن طور که باید شناخته شد؟

عضو هیئت رئیسه مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم درباره استاد مرحوم محمد حسین فرج‌نژاد گفت: این مرد نیرومند علمی بدون تکبر و خاک نشین بود.او گمنام رفت. نه مردم یزد او را شناختند و نه حوزه علمیه او را شناخت.

متن پیش رو صحبت‌های حجت الاسلام و المسلمین محمدرضا علم الهدی عضو هیئت رئیسه مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و استاد بزرگ تفسیر و یکی از چهره‌های تاثیرگذار در حوزه دشمن‌شناسی است که درباره استاد مرحوم محمدحسین فرج‌نژاد در چهلمین روز درگذشت ایشان بیان کرده است.

این مرد نیرومند علمی بدون تکبر و خاک نشین بود. من نیز خیلی سعی داشتم که ایشان مطرح نشود، چون می‌دانستم وقتی این چهره‌های خوب مطرح شوند دشمن آنان را مستقیم خواهد زد و از دست ما خواهد گرفت، او گمنام رفت. نه مردم یزد او را شناختند و نه حوزه علمیه او را شناخت. باید کنگره بزرگی برگزار شود و مستندی زیبا در سطح صداوسیما منتشر شود تا این مرد فاضل و کارهای بزرگش را معرفی کنند.

من وقتی شنیدم ایشان عصر عرفه در حرم حضرت معصومه دعا و مناجات کردند و به قصد رفتن به خانه اهل و عیال‌شان همه با هم رخت سفر بستند،نمی‌دانم با خدا چه مناجاتی کرده بوده که خدا او را قبول کرد. همه چیز دست اوست.

آن‌هایی که به ایشان آگاهی یا دسترسی داشتند، طلاب، فضلا، علما و کسانی که در این خطه بسیار با ارزش علمی فخر عالم تشیع هستند، علما بزرگ یزد در حوزه‌های علمیه نجف و قم و خطه‌های دیگر  بدانند که دشمن خواب نیست و می‌خواهد این چراغ خاموش شود يُرِيدُونَ لِيُطْفِئُوا نُورَ اللَّهِ بِأَفْوَاهِهِمْ این مصلحت خدا بود، نمی‌دانم! اما هرچه هست پای حسین بن علی بگذارید.

دشمن دنبال ضربه زدن به چهره‌های ماست

عظمت و شوکت امروز اسلام و تشیع محصول درختان کهنی است که امامان ما کاشتند و علما و شاگردان اهل‌بیت از آن پاسداری کردند. دشمن نیز به عظمت این دستگاه پی برده است و از این روی به دنبال ضربه زدن به چهره‌های بزرگ ماست و می‌خواهند با بزرگ کردن اختلافات جزئی، بی قیمت نشان بدهند که علما با هم وحدت کلمه ندارند و حوزه‌های علمیه چشم دیدن یکدیگر را ندارند.

تاریخ گویای آن است که در هر زمانی چهره‌های ارزشمند جامعه ما در مقابل تیرهای غیض و غضب یهود قرار گرفته است. شیاطین انسی خیلی خطرناک‌تر از شیاطین جنی هستند. اگر کسی شیطان‌شناسی را در قرآن یاد بگیرد، یهود، چهره شیطان جنی است و فتنه‌های روی زمین توسط اینها ایجاد می‌شود.

تمامی این توطئه‌ها از صهیونیست بین‌الملل سرچشمه می‌گیرد. فرهنگ بی حیایی و گناه و غرب‌گرایی، در مقابل عزت این انقلاب در دست صهیونیست بین‌الملل است. مرحوم امام از دوران نخست که عَلَم مبارزه را بلند کردند علیه یهود فریاد زدند.

صهیونیسم بزرگترین دشمن جهان اسلام

در وصیت نامه مرحوم امام آمده است هرچه فریاد دارید بر سر اسرائیل بزنید. امروز نه آمریکا مقصد است نه فرانسه، نه آلمان و نه انگلیس بلکه اینها ملت‌هایشان نیز خناسف در دست صهیونیست هستد و آنکه جهان را به فساد می‌کشد، صهیونیسم است. هر روز که از خواب بر می‌خیزید صهیونیست بین‌الملل برای هلاکت حرث و نسل جامعه طرح و نقشه دارد. همان طور که رهبر معظم انقلاب تصریح کردند که این جهش کرونا کار شماست و قطعا همین طور است.

وظیفه جامعه اسلامی آن است که دشمن را بشناسد. دشمن از طریق فرهنگی بیشتر می‌آید. سینما تولید یهود است، بانک و رباخواری از ثمرات یهود است. فقر جامعه اسلامی، بی عفتی، بی ناموسی و تن فروشی توطئه یهود است. قرآن نیز یک سوم کل آیات را اختصاص به بنی‌اسرائیل و اهل‌کتاب داده است و اهل‌کتاب همین ها هستند که خدا را قبول ندارند و مواثیق و عهدها را شکستند.

آن وقت یک نفر باید این شیطان انسی را در قلم نشان دهد. فضلایی هستند که به این کار همت گماشتند اما الهام این کار از امام راحل است. کسانی که می‌گویند بزرگترین مشکل کشورما این است که چرا گفتید مرگ بر اسرائیل و مرگ بر آمریکا، از حلقوم شیطان سخن می‌گوین و با شیطان هم نوا هستند.

فساد جوانان مهمترین توطئه صهیونیسم

توطئه‌ای که امروز در دنیا برای به فساد کشاندن نسل جوان و کشاندن دانشگاه به افکار الحادی وجود دارد مال این است که نسل ما را آنها مدیریت می‌کنند. پزشکی دنیا را آنها مدیریت می‌کنند، مافیا سلاح، دارو و مواد مخدر دست صهیونیست بین‌الملل شرقی و غربی است.

از دست دادن یک عالم، به زبان آسان رانده می‌شود اما وقتی یک عالم بزرگ از دنیا برود و از حوزه‌های علمیه مردان بزرگ رخت بندند نوبت فرمایش امیرالمومنین می‌رسد که فرمودند یک چهره درخشان که از میان ما می‌رود، او نیست که می‌میرد، بلکه علم می‌میرد.

این فاضل ارجمند مرحوم دکتر محمدحسین فرج‌نژاد از استعدادهای فعال، پیشتاز و متفکری خلاق و بسیار متواضع بود. سایت‌های صهیونیست‌ها را رصد می‌کرد. تا آنجایی که خاطرم هست در این ده سالی که ما موسوعه الیهود در قرآن را می‌نویسیم، بیشترین قلم را این فاضل زده است و بیشترین صهیونیسم‌شناسی را این فاضل داشتند و سه سایت ضد صهیونیست را از این درس‌ها گرفته است و کتاب‌های با ارزشی را تالیف نموده است.

پرکارترین کسی که در طول چهل سال تدریس و فعالیت گوناگون در حوزه‌ عملیه دیده‌ام ایشان است. موسوعه الیهود در قرآن 12 جلد است که اگر ان‌شاالله به چاپ برسد، بیشتر زحمات آن، کار این فاضل از دست رفته عزیز ماست.

در بحث مبارزه با صهیونیست امام اولین کسی بودند که به شاگردانشان دستور دادند علیه صهیونیسم کتاب بنویسند. مرحوم پدرم آیت الله سید عبدالجواد علم الهدی از طرف امام مامور شدند  کتابی به نام صهیونیست بین الملل و نقش یهود در صحنه‌های دین و سیاست را تالیف کردند.

فهم عمیق نسبت به صهیونیسم

این کتاب در زمان طاغوت لو رفت و به چاپ نرسید اما بعدا این کتاب در جمهوری اسلامی چاپ شد. آن زمان دستگاه اطلاع رسانی بین‌المللی به این گستردگی نبود و لازم بود فضلایی از طریق اینترنت رصد کنند و مطالبی بدست بیاورند، لازم بود عده‌ای فضلا زبان عبری بیاموزند که مرحوم فرج نژاد در این بخش فعالیت گسترده داشت و به زبان عبری مسلط شده بود تا بتواند کتاب‌های ترجمه نشده آنها را بخواند.

این فاضل ارجمند 150 شاگرد ورزیده در این 10 سال اخیر تربیت کرده و 800 صفحه مقاله علمی تولید کرده است. حوزه‌های علمیه باید به وجود این افراد ببالند ولی چه کنیم که دست تقدیر او را از ما گرفت. از تالیفات با ارزش او کتابی به نام اسطوره‌های صهیونیستی سینما است. ایشان این کتاب را برای من آورد و گفت حاصل این درس‌های ده ساله این شد و چه کتاب با ارزشی است این کتاب.

قبل از آن کتاب دین در سنیما شرق و غرب را تالیف کردند که برنده کتاب سال شد. ببینید چه چهره‌ای از دست ما رفت! دست پنهان از آثار این فاضل است. نقش کابالیست در سینما هالیوود از آثار این فاضل ارجمند است. دین، انیمیشن و سبک زندگی و اقتصاد در صهیونیست از آثار این فاضل بزرگ است کهدست به قلم برده و چه زیبا نوشته است.

وقتی مرحوم فخری زاده از دنیا رفت گفتند ایشان ابر دانشمند هسته‌ای است چون اطلاع زیادی از هسته‌ای نداریم ابر دانشمند او را چه نیز در حیات و چه بعد از مرگش نشناختیم. اما الان این فاضلی که حوزه‌های علمیه، دانش، دانشگاه و ایران از دست داد را من به ابر دانشمند فضای مجازی و اطلاعات یهودشناسی ملقب کرده‌ام. او فخر ما بود و امیدوارم اخوان او که باقی مانده‌اند و شاگردانش دغدغه‌های او را پیگیری کنند.

پایان/

حال بعد از گذشت حدود دو سال از حادثه فوت شهادت‌گونه استاد فرج‌نژاد و همسر و فرزندانشان، پرسش اساسی این است که آیا استاد فرج‌نژاد آن طور که باید شناخته شده است؟ چاپ مجدد و توزیع کتاب‌های مرحوم فرج‌نژاد در چه وضعیتی قرار دارد؟ جای خالی کتاب‌های استاد فرج‌نژاد در نمایشگاه کتاب امسال  پاسخ روشنی دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *