در پژوهش، انتخاب دقیق مسیر بسیار مهم است. زمانی که ما مسیر خود را دقیق و قطعی انتخاب نکنیم، در میان راه، مدام شاخه به شاخه میشویم و در آخر هم به نتیجهای نمیرسیم.
اگر مسیر پژوهش ما مشخص باشد، به تناسب مسیر، سؤالهای چرا؟ چگونه؟ چطور؟ و باقی سوالات اولیه را به درستی جواب میدهیم و طرح ما بدون نقص و کامل جلو میرود.
اگر طرح ما کامل باشد، سازمانها و سرمایهگذاران بهراحتی با ما همکاری خواهند کرد. برای مثال فرض کنید یک ایدهی تجاری دارید که به دنبال جذب سرمایه برای آن ایده هستید؛ برای این کار باید نیاز جامعه به محصول را مشخص کنید، بازار کار را مشخص تعیین و موارد دیگری که برای ایدهی شما حیاتی است را مشخص و ذکر کنید.
استاد روحالله رفیعی، دوره مستندسازی با موبایل