ورود / عضویت

رجبی دوانی : متأسفانه جبهه جنگ نرم به فراخور حال باز نشده است

استاد رجبی دوانی در دومین همایش دشمن‌شناسی: جنگ نرم افراد نخبه را می‌طلبد و متأسفانه در جنگ نرم دشمنان علیه انقلاب اسلامی ما می‌بینیم که در این سال‌ها جبهه به فراخور حال باز نشده است.
رجبی دوانی

استاد رجبی دوانی در دومین همایش بین المللی دشمن‌شناسی که با حضور استاد علیرضا پناهیان برگزار شد به سخنرانی پرداختند و گفتند: این همایشی فاخر پیرامون دشمن شناسی و به بهانۀ بزرگداشت شخصیتی مجاهد و ارزشمند در این عرصه و به تعبیر آقای پناهیان «شهید فرج‌نژاد» است.

به طور خیلی فشرده عرض می‌کنم قرآن کریم دو گروه دشمن را برای انسان‌ها مشخص کرده هست. دشمنان آشکار و دشمنان پنهان و مخفی، شیطان و کافران دشمنان آشکار هستند و هوای نفس انسان و منافقان، دشمنان درونی مسلمانان هستند.

در ارتباط با دشمن آشکار؛ دشمن معنای خود را دارد یعنی بدسگال، بدخواه و در صدد سلطه پیدا کردن بر مؤمنان است لذا با دشمن کنار آمدن معنا ندارد او می‌خواهد بر شما سلطه پیدا کند.

آیۀ قرآن می‌فرماید که دشمنان یهود و نصاری هرگز از شما راضی نخواهند شد مگر آنکه شما را به پیروی از خود وا دارند یعنی یا استقلال شما از بین ببرند یا شما را مطیع خود بکنند. لذا دشمن با جامعۀ اسلامی همیشه در جنگ است شیطان از دشمن مبین آشکار از یک سوء و کافران که آیه صریح قرآن است.

جنگ یا جنگ سخت است و یا جنگ نرم، بله دشمن آشکار اگر بتواند با جنگ سخت مسلمان و جامعۀ اسلامی را از بین می‌برد و اگر نتواند و شرایط برای او مهیا نباشد به طریق نرم.

ما در انقلاب اسلامی دیدم که دشمنان آشکار چگونه ضد نظام مقدس و انقلاب اسلامی ما از همان اول پیروزی انقلاب صف آرایی کردند. جنگ سخت را به ما تحمیل کردند و چون از اون طرفی نبستند جنگ نرم را با شدت و حدت آغاز کردند. در جنگ سختی که دشمن تحمیل کرد همۀ مردم نقش‌آفرین بودند چه نیروهای مصلح ما چه نیرو‌های مردمی ما، حوزوی‌ها، دانشگاهیان، کارگران، دانشجویان همه حضور داشتند، شهری و روستایی.

اما در جنگ نرم افراد متخصص می‌طلبد، هر کسی سرباز و فرمانده جنگ‌ نرم نمی‌تواند باشد. نخبگان را می‌طلبد و متأسفانه در جنگ نرم دشمنان علیه انقلاب اسلامی ما می‌بینیم که در این سال‌ها جبهه به فراخور حال باز نشده است.

دشمن با همۀ توان در این جبهه فعالیت می‌کند و جبهه حق آن‌گونه که باید عمل نکرده است. هشدارهای رهبرمعظم انقلاب حفظ‌ الله تعالی از شبیخون فرهنگی که مطرح کردن ناتو فرهنگی و تلاش‌های گسترده ‌آن‌ها برای مسخ روحیه انقلابی جامعه ما مرتب و مکرر مطرح شده است. کجا به این مهم پرداخته شد؟

حتی متأسفانه در حوزه‌های خود ما در دانشگاه‌ها بعضاٌ و حتی سیاسیون خائنی که داریم. این نکته و پرداختن رهبر معظم انقلاب و حساسیت(معظم له) در ارتباط با دشمن شناسی را حتی بعضاٌ به سخره می‌گیرند. و تلاش دارند که نگذارند که چنین امر مهمی پی‌گرفته شود و جامعه دشمن را بشناسد و برای خنثی کردن تلاش‌های دشمن به خصوص در جنگ نرم او وارد عمل شود.

لذا  شخصیت ارزشمند برادر عزیز و نخبۀ بزرگواری که آتش به اختیار در این عرصه ورود پیدا کرده بود و با اعتقاد بنده می‌گویم «شهید فرج‌نژاد» بسیار ارزشمند است. وقتی الگویی ندارد برای راهنمایی و مقابله با دشمن و شناخت دشمن، خودجوش آتش به اختیار ورود پیدا می‌کند، فعالیت می‌کند و به خصوص در عرصۀ رسانه و سینما که دشمن از آن سو حساب گسترده‌ای برای مقابله با ارزش‌های انقلابی ما باز کرده به مقابله برمی‌خیزد. کاری بس بزرگ است مجاهدت بسیار عظیمی‌ است.

رجبی دوانی

فلذا از این حیث برای این مرد بزرگ این مجاهد آتش به اختیار در عرصه فرهنگی  و رسانه‌ای و دشمن‌شناسی ما از خداوند متعال طلب علو درجات بکنیم و حاصل کار آن عزیز را که امروز می‌بینیم شاگردانش و مکتبی که برپا کرده است چگونه الحمدالله پا گرفته است و آن راه را ادامه می‌دهد بزرگ بداریم. امیدوارم حوزۀ علمیه ما به این مهم که سفارش رهبر معظم انقلاب و بالاتر از ایشان سفارش قرآن کریم است [توجه بکند]

هرگاه جبهۀ حق حاکمیت پیدا می‌کند قطعا در برابر جبهۀ حق و دشمنان آن دشمنانی صف‌آرایی می‌کنند. به خصوص دشمن داخلی و منافق که بدترین دشمنان در برابر جبهۀ حق منافقان داخلی هستند و بیش از هر دشمن دیگری تاریخ اسلام نشان داده است جبهۀ حق از منافقان لطمه خورده است.

هیچ‌گاه نمی‌شود در برابر جبهۀ حق شما دشمن نبینید اگر دیدید که جبهه‌ای ادعای حق بودن دارد، دشمنی ندارد بدانید که از مسیر خود منحرف شده است. شما ببینید منافقان از آغاز رسالت پیامبر بزرگوار اسلام ضد آن وجود مقدس به خصوص از زمانی که دولت اسلامی در مدینه شکل گرفت منافقان فعال‌اند تا روز رحلت ‌آن وجود مقدس چه شد بعد از رحلت آن حضرت جریان نفاق دیگر در عرصه سیاسی عالم اسلام نیست؟

شما دیگر منافقان را نمی‌بینید تا زمانی که امیرالمؤنین(ع) به خلافت می‌رسد دوباره جریان نفاق جدید را می‌بینید که برپاست تا صلح امام حسن(ع) بعد از صلح امام حسن مجتبی(ع) شما می‌بینید که دیگر جریان نفاقی وجود ندارد چرا؟ چون در آن زمان جریان نفاق و دشمن داخلی مقابل اسلام و جبهه حق عرض اندام می‌کند که مثل امیرالمؤمنین(ع) حاکم است.

وقتی بعد از رحلت پیامبر و توطئۀ سقیفه اسلام از مسیر اصلی‌اش منحرف شد، دیگر لازم نیست نفاق در برابر وضع موجود بایستد چرا چون جریان دشمن داخلی به هدف خود رسیده است. دشمن منحرف شد اما امیرالمؤمنین (ع) که روی کار آمد شما دوباره می‌بینید جبهه جدیدی ایجاد می‌شود. ما همان را در انقلاب اسلامی مشاهده کردیم.

اگر انقلاب اسلامی زمانی و جمهوری اسلامی دشمنی مقابلش نباشد باید به حقانیتش شک کرد باید شک کرد که این انقلاب از مسیرش منحرف شده که دشمن داخلی و خارجی در برابرش نیست. لذا این همه تأکید قرآن به دشمن‌شناسی و تأکید رهبر معظم انقلاب حفظه الله در این سال‌ها به این دلیل است و این امر مهم مغفول واقع شده و جوانانی اندیشمند، اهل درد، فکور مثل شهید فرج‌نژاد را ما می‌بینیم که آتش به اختیار به این عرصه ‌آمدند. به خصوص بر حوزه‌های محترم و مقدس علمیه، به خصوص حوزه‌های علمیه قم است که با همه وجود وارد شوند و هم فرمان الهی را و هم رهنمود رهبر معظم انقلاب حفظه الله تعالی را جامه عمل بپوشانند. والسلام علیکم و رحمة الله و برکاته.

/401

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *