اخبار روز

ورود / عضویت

فرقه کابالا، به دنبال سودجویی از خرافات

فرقه کابالا، علاوه‌بر دریافت کمک‌های کلان از اعضای ثروتمندش، از روش‌های خاصی برای کسب درآمد از سایر اعضا بهره می‌جوید.

فلیپ برگ خود را «فرا دینی» می‌خواند و مدعی است که کابالا «فراتر از دین، نژاد، جغرافیا، و زبان است» و با این تعبیر درهای خود را به روی همگان گشوده است. اعضای فرقه، فلیپ برگ را «راو» می‌خوانند. «راو» همان «رب» یا «ربای» یا «ربی» است که به خاخام‌های بزرگ یهودی اطلاق می‌شود.

فرقه کابالا، علاوه‌بر دریافت کمک‌های کلان از اعضای ثروتمندش، از روش‌های خاصی برای کسب درآمد از سایر اعضا بهره می‌جوید: آب معدنی معمولی را، که در کانادا برای فرقه فوق و به نام «آب کابالا» تهیه می‌شود، به قیمت هر بطری ۸ دلار می‌فروشد. کابالیست های مدرن معتقدند که این آب دارای «انرژی مثبت» است و بیماری سرطان را مداوا می‌کند.

فرقه برگ، نمادی به نام «چشم شیطان» تهیه کرده که هر عدد ۲۶ دلار فروخته می‌شود. پیروان برگ معتقدند که این نماد چشم شیطان را کور می‌کند. کتاب‌های کابالی نیز به قیمت گزاف عرضه می‌شود. برای مثال، هر دوره کتاب ظهر، که در بسیاری از کتابفروشی‌ها به قیمت زیر یکصد دلار موجود است، در فرقه برگ ۴۳۰ دلار است.

خاخام یهودی و متخصص کابالا، می‌گوید: مدونا جذب خرافات شده است نه کابالا. «چشم شیطان»، که نماد آن فرقه برگ توزیع می‌کنند، در شرک کهن رومی (پاگانیسم) ریشه دارد و «آب کابالا» هیچ ارزشی ندارد.

تحلیل نفوذ فرهنگی کابالیستی (عرفان یهودی) در سینما، صفحه۱۴۷ و ۱۴۸، محمد حسین فرج‌نژاد و رفیع‌الدین اسماعیلی

یک پاسخ

  1. من در فضای مجازی و سایبری در مورد کابالا زیاد تحقیق کردم متاسفانه به تنها چیزی که بر خوردم همش مطالب روانشناسی و عرفانی و صوفی گری بوده اما همین موضوع باعث شد که بفهمم،ماهارو فریب دادن ،این همان هدفی هست که همه رو به سمت دهکده جهانی شدن میکشونه و باورهای گذشته شما را خنثی میکنه حکومت خصوصا رسانه از قبل اومده یه پیش زمینه فکری درسته کرده با ذهن مخاطب بازی کرده اینکه اینها شیطانی و….. هستن و جادوگری و… ذهن مخاطب رو هدف قرار داده و به عمد مسبب و عامل این شده مخاطب رو به کابالا جذب کرده طرف کنجکاو به کابالا شده طرف فکر میکنه اگه یک کابالیست بشه به اون قدرت ماورایی و… دست پیدا میکنه در صورتی که اینطور نیست همش فریب و همان سیاست دروغ بزرگ گوبلز هست اینکه من اکنون نمیتونم با دروغ هزار و چهارصد سال پیش و قبل اون تو رو الان فریب بدم پس مجبورم به یک شکل دیگه تو رو فریب بدم و اگر قرار بود کابالا به تو قدرت ماورایی بده مطمئن باشید اونو به این سادگی در اختیار شما قرار نمیدادن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *