اخبار روز

ورود / عضویت

معرفی کتاب پس پرده‌ی هولوکاست

بر اساس سرشماری مندرج در سالنامه‌ها و کتاب سال آمریکا جمعیت یهودی‌ها در سال‌های قبل از آغاز جنگ در مقایسه با سال‌های ۱۹۴۶ و ۱۹۴۷ نه‌تنها چندان تفاوتی ندارد، بلکه به اذعان بعضی منابع، حدود چندصدهزار تا یک میلیون‌نفر طبق آمار سال‌های بعد از جنگ به جمعیت یهودی‌ها اضافه شده است!
کتاب پس پرده‌ی هولوکاست

کتاب پس پرده‌ی هولوکاست نوشته محمدتقی تقی پور نگاهی کلی اما دقیق و مستند است به افسانه هولوکاست و این جعل تاریخی که دستگاه‌های تبلیغاتی صهیونیستی آن را رقم زدند. کتاب پس پرده‌ی هولوکاست در مؤسسه مطالعات و پژوهش‌های سیاسی تهیه و تدوین شده است.

در این کتاب با استفاده از کتاب‌های محافل صهیونیستی و با بررسی این آثار و استخراج تناقضات درونی، دروغ بودن این ادعا را بیش از پیش بر خوانندگان معلوم می‌سازد.

سر فصل‌های کتاب پس پرده‌ی هولوکاست

۱. مبانی نظری و پیشینه تاریخی

۲. دلایل و ریشه‌های انزجار

۳. «آنتی سمیتیسم» سناریوی قرون اخیر

۴. جنگ جهانی اول و دوم

۵. ماجرایی به نام هولوکاست

۶. کارکردها و پی‌آوردهای هولوکاست

«هولوکاست» واژۀ مرکب یونانی به معنای «همه‌سوزی» است که پس از جنگ جهانی دوم از سوی برخی از اشخاص و کانون‌های یهودی وارد فرهنگ سیاسی و تاریخی جهان شد. هولوکاست که امروزه به موضوع کشتار یهودی‌ها در جنگ جهانی دوم منحصر شده یکی از مباحث جنجالی پنجاه- شصت سال اخیر جهان است.

هولوکاست در تاریخ معاصر جهان و در نزد افکار عمومی سراسر دنیا به نماد مظلومیت یهود از یک سو و قضاوت سنگدلی و جنایت آلمان نازی از سوی دیگر تبدیل شده است. در آمریکا روزهای یادبود «هولوکاست» رخداد ملی به شمار می‌آید. در پنجاه ایالت آمریکا از این بزرگداشت حمایت مالی می‌کنند و مراسم آن اغلب در نهادهای قانونگذاری ایالتی برگزار می‌شود.

پرده سیاه «هولوکاست» تا کنون مانع از آن شده است که واقعیت‌های پنهان جنگ‌ها و جنایات قرن حاضر در متون منابع و تاریخ رسمی جهان ثبت و ضبط شود. به یقین اگر ابعاد گوناگون حوادث وحشتناک مزبور و اسرار پیرامون آن‌ها برای جهانیان روشن شود، دیدگاه‌ها و تحلیل‌ها دربارۀ بسیاری از مسائل جهان امروز تغییر خواهد یافت.

از آنجا که امروز به جرأت می‌توان ادعا کرد جنگ جهانی دوم اگرچه توطئه‌ای کاملا صهیونیستی بود، نمی‌توان واقعیت‌های پس پرده تاریخ معاصر را نادیده گرفت و فراموش کرد. جنگ جهانی اول به عنوان برنامه‌‌ای توطئه آمیز و حساب شده باعث متلاشی شدن امپراتوری عثمانی و اشغال فلسطین از سوی بریتانیای کبیر شد. به دنبال آن با تشکیل حکومت سرپرستی انگلیس در فلسطین به مدت تقریبا ۳۰ سال زمینه‌های برپایی دولت صهیونیستی فراهم شد. جنگ جهانی دوم نیز با سلاح و پشتوانه‌ای روانی و سیاسی «هولوکاست» به عنوان پروژۀ متمم آن، تأسیس دولت اسرائیل را در پی داشت.

در این واقعیت هیچ تردیدی نیست که علت اصلی و عمدۀ لشکرکشی آمریکا به عنوان متحد استراژیک اسرائیل به عراق نه مخالفت و مبارزه با رژیم بعثی یا شخص صدام حسین، بلکه انهدام تأسیسات، امکانات زیربنایی و زیرساخت‌های اقتصادی علمی و نظامی مردم مسلمان آن سرزمین اسلامی در مسیر تضعیف و تسلیم و انقیاد دشمنان رژیم اشغالگر صهیونی بوده است. فشارهای شدید سیاسی آمریکا و اقمار غربی ایالات متحده علیه سوریه به عنوان یکی از کشورهای خط مقدم مبارزه با اسرائیل طی ماه‌های اخیر از این قاعده مستثنی نیست.

یکی از دستاوردهای افسانۀ هولوکاست برای صهیونیست‌ها و کانون‌های صهیونیستی و نیز گروه‌های بی‌شماری از یهودی‌های جهان در حوزه‌ی اقتصادی و پولی، قابل بررسی و ارزیابی است. صهیونیست‌ها پس از این که توانستند داستان هولوکاست را با انواع حیله‌ها و تبلیغات فریبکارانه به صورت واقعیت تاریخی جایگزین حقیقت کنند و فرصت را برای تاراج و غارت ثروت پاره‌ای از کشورها و ملت‌‌های اروپایی غنیمت شمردند.

بر اساس سرشماری مندرج در سالنامه‌ها و کتاب سال آمریکا و نیز اسناد منتشر شده از سوی مراکز آماری در غرب به‌ویژه در ایالات متحده، جمعیت یهودی‌ها در سال‌های 1937– ۱۹۳۸ – ۱۹۳۹ یعنی سال‌های قبل از آغاز جنگ با آمار این جمعیت در سال‌های ۱۹۴۶ و ۱۹۴۷ نه‌تنها چندان تفاوتی ندارد بلکه به اذعان بعضی منابع، رقمی حدود چندصدهزار تا یک میلیون‌نفر طبق آمار سال‌های بعد از جنگ به جمعیت یهودی‌ها اضافه شده است!

محمدتقی تقی‌پور محقق برجسته حوزه صهیونیسم‌شناسی و دبیرکل جمعیت حامیان آزادی قدس شریف، کتاب پس پرده‌ی هولوکاست را در سال ۱۳۸۷ را به چاپ رساند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *