جستجو برای:
سبد خرید 0
  • خانه
  • سرویس‌های سایت
    • دشمن‌شناسی
    • رسانه و روحانیت
    • بازی‌های ویدیویی
    • رسانه‌های شرقی
    • سینما و تلویزیون غرب
    • سینما و تلویزیون ایران
    • رسانه و روانشناسی
    • فناوری‌های نوین
    • سیاست و دشمن‌شناسی
    • تحولات منطقه
    • اقتصاد و دشمن‌شناسی
    • نقد موسیقی
    • نقد کتاب
  • دسته‌بندی ساختاری
    • خبر
    • گزارش‌
    • گفتگو
    • معرفی کتاب
    • مقاله‌
    • یادداشت
  • فروشگاه
    • دوره‌ها
      • دوره زن و رسانه
      • دوره جامع ژورنالیسم
      • دوره مستندسازی با موبایل
      • دوره درسگفتار غرب‌شناسی
      • دوره رسانه و جنگ شناختی
      • دوره ۰ تا ۱۰۰ پریمیر
      • دوره آموزش عکاسی و تصویربرداری
      • دوره آموزش فتوشاپ
      • دوره آموزشی سواد رسانه
    • کتاب‌ها
  • استاد محمدحسین فرج‌نژاد
    • زندگینامۀ استاد فرج‌نژاد
    • استاد فرج‌نژاد از زبان دیگران
    • نوشته‌های استاد فرج‌نژاد
    • معرفی کتاب‌های استاد فرج‌نژاد
      • معرفی کتاب دست پنهان
      • معرفی کتاب اسطوره‌های صهیونیستی در سینما
      • معرفی کتاب تحلیل نفوذ فرهنگ کابالیستی(عرفان یهودی) در سینما
      • معرفی کتاب دین در سینمای شرق و غرب
      • معرفی کتاب اقتصاد صهیونیسم
      • معرفی کتاب دین، انیمیشن و سبک زندگی
      • معرفی کتاب فقه رسانه و فضای مجازی
    • صفحه مخصوص استاد فرج‌نژاد
  • رویدادها
  • دربارۀ ما
    • مدرسان ما
  • تماس با ما
  • حساب کاربری 👤
ورود
[suncode_otp_login_form]

گذرواژه خود را فراموش کرده اید؟

ارسال مجدد کد یکبار مصرف (00:20)

عضویت
[suncode_otp_registration_form]

ارسال مجدد کد یکبار مصرف (00:20)
سایت استاد فرج نژاد
شروع کنید
0
آخرین اطلاعیه ها
لطفا برای نمایش اطلاعیه ها وارد شوید
  • خانه
  • سرویس‌های سایت
    • دشمن‌شناسی
    • رسانه و روحانیت
    • بازی‌های ویدیویی
    • رسانه‌های شرقی
    • سینما و تلویزیون غرب
    • سینما و تلویزیون ایران
    • رسانه و روانشناسی
    • فناوری‌های نوین
    • سیاست و دشمن‌شناسی
    • تحولات منطقه
    • اقتصاد و دشمن‌شناسی
    • نقد موسیقی
    • نقد کتاب
  • دسته‌بندی ساختاری
    • خبر
    • گزارش‌
    • گفتگو
    • معرفی کتاب
    • مقاله‌
    • یادداشت
  • فروشگاه
    • دوره‌ها
      • دوره زن و رسانه
      • دوره جامع ژورنالیسم
      • دوره مستندسازی با موبایل
      • دوره درسگفتار غرب‌شناسی
      • دوره رسانه و جنگ شناختی
      • دوره ۰ تا ۱۰۰ پریمیر
      • دوره آموزش عکاسی و تصویربرداری
      • دوره آموزش فتوشاپ
      • دوره آموزشی سواد رسانه
    • کتاب‌ها
  • استاد محمدحسین فرج‌نژاد
    • زندگینامۀ استاد فرج‌نژاد
    • استاد فرج‌نژاد از زبان دیگران
    • نوشته‌های استاد فرج‌نژاد
    • معرفی کتاب‌های استاد فرج‌نژاد
      • معرفی کتاب دست پنهان
      • معرفی کتاب اسطوره‌های صهیونیستی در سینما
      • معرفی کتاب تحلیل نفوذ فرهنگ کابالیستی(عرفان یهودی) در سینما
      • معرفی کتاب دین در سینمای شرق و غرب
      • معرفی کتاب اقتصاد صهیونیسم
      • معرفی کتاب دین، انیمیشن و سبک زندگی
      • معرفی کتاب فقه رسانه و فضای مجازی
    • صفحه مخصوص استاد فرج‌نژاد
  • رویدادها
  • دربارۀ ما
    • مدرسان ما
  • تماس با ما
  • حساب کاربری 👤
  • خانه
  • سرویس‌های سایت
    • دشمن‌شناسی
    • رسانه و روحانیت
    • بازی‌های ویدیویی
    • رسانه‌های شرقی
    • سینما و تلویزیون غرب
    • سینما و تلویزیون ایران
    • رسانه و روانشناسی
    • فناوری‌های نوین
    • سیاست و دشمن‌شناسی
    • تحولات منطقه
    • اقتصاد و دشمن‌شناسی
    • نقد موسیقی
    • نقد کتاب
  • دسته‌بندی ساختاری
    • خبر
    • گزارش‌
    • گفتگو
    • معرفی کتاب
    • مقاله‌
    • یادداشت
  • فروشگاه
    • دوره‌ها
      • دوره زن و رسانه
      • دوره جامع ژورنالیسم
      • دوره مستندسازی با موبایل
      • دوره درسگفتار غرب‌شناسی
      • دوره رسانه و جنگ شناختی
      • دوره ۰ تا ۱۰۰ پریمیر
      • دوره آموزش عکاسی و تصویربرداری
      • دوره آموزش فتوشاپ
      • دوره آموزشی سواد رسانه
    • کتاب‌ها
  • استاد محمدحسین فرج‌نژاد
    • زندگینامۀ استاد فرج‌نژاد
    • استاد فرج‌نژاد از زبان دیگران
    • نوشته‌های استاد فرج‌نژاد
    • معرفی کتاب‌های استاد فرج‌نژاد
      • معرفی کتاب دست پنهان
      • معرفی کتاب اسطوره‌های صهیونیستی در سینما
      • معرفی کتاب تحلیل نفوذ فرهنگ کابالیستی(عرفان یهودی) در سینما
      • معرفی کتاب دین در سینمای شرق و غرب
      • معرفی کتاب اقتصاد صهیونیسم
      • معرفی کتاب دین، انیمیشن و سبک زندگی
      • معرفی کتاب فقه رسانه و فضای مجازی
    • صفحه مخصوص استاد فرج‌نژاد
  • رویدادها
  • دربارۀ ما
    • مدرسان ما
  • تماس با ما
  • حساب کاربری 👤
شروع کنید

وبلاگ

موسسه فرهنگی رسانه‌ای استاد فرج‌نژاد > مطالب سایت > دسته‌بندی ساختاری > گزارش‌ > نقاط ضعف و قوت جشنواره فجر ۴۳ | گزارش نشست نقد و تحلیل جشنواره فجر ۴۳

نقاط ضعف و قوت جشنواره فجر ۴۳ | گزارش نشست نقد و تحلیل جشنواره فجر ۴۳

۱۴۰۳-۱۱-۲۹
دسته‌بندی ساختاری، سرویس‌های سایت، سینما و تلویزیون ایران، گزارش‌، مطالب سایت

نشست تحلیل و بررسی چهل و سومین جشنواره فیلم فجر با حضور استاد محمدتقی فهیم و دکتر رفیع‌الدین اسماعیلی، ۲۹ بهمن‌ماه در مؤسسه استاد فرج‌نژاد برگزار شد. این نشست برنامۀ مشترک مؤسسه فرهنگی رسانه‌ای استاد فرج‌نژاد، فکرت و انجمن سواد رسانه طلاب بود.
در ابتدای جلسه آقای سید محمدمهدی موسوی مجری جلسه، با تبریک اعیاد شعبانیه گفت: این جلسه دربارۀ بررسی فیلم‌های جشنواره ۴۳ است. چند روزی از مراسم سیمرغ گذشته است. برخی می‌گفتند که سیاست‌گذاری این فیلم‌ها برای دولت قبلی شهید رئیسی بوده است.
استاد محمدتقی فهیم بیان کردند: بنده چهل دوره با جشنواره بودم و سه دوره را نبودم. جایی هم نوشتم که با جشنواره پیر شدم و جشنواره با ما بزرگ شد. جشنواره در دو سه گرایش قوت‌هایی داشت و در چند گرایش هم ضعف‌هایی.
وی ادامه داد: بارزترین گرایش تنوع ژانری و حتی موضوعی، مضمونی و رویکردها در جشنواره بود‌. ما همه‌جور آثاری داشتیم، به لحاظ کمی فیلم‌های دفاع مقدس پررنگ بود، فیلم‌های معمایی و تریلرهای سرگرم‌کننده هم داشتیم.

استاد فهیم در رتبۀ دوم مشارکت بسیاری از فیلم‌ اولی‌ها را قوت جشنواره دانست و گفت: فرصتی برای جوانان ایجاد شد تا حضور پیدا کنند. از لحاظ ویترین و آثار با جشنواره جوانی روبرو بودیم. همچنین اجرای خود جشنواره در رتبۀ سوم و مهمانداری و سفره باز و روی گشاده سومین ویژگی خوب جشنواره بود.
این منتقد سینما دربارۀ ضعف‌ هیأت انتخاب فیلم جشنواره 43 فجر اذعان کرد: ما امسال در دو جنبه با جشنوارۀ عجیب و غریبی روبرو بودیم. هیأت انتخاب جشنواره بسیار محافظه‌کار بودند که نمی‌توانستند نه بگویند. هیأت انتخاب را گفته‌ایم که ضد جشنواره است. این هیأت انتخاب حتی توانایی تمییز آثار از قوی و ضعیف هم نداشتند، استدلالشان وفاق و آوردن همه بود. ما می‌توانیم این‌ها را بیاوریم ولی در بخش‌هایی از جشنواره تعبیه کنیم که خارج از مسابقه باشند. وقتی بخش مسابقه را باز می‌کنیم نوعی کمیت‌گرایی ضد کیفی است.
امسال آقایان آمدند درِ بخش مسابقه را باز گذاشتند و نزدیک ۴۰ فیلم آمدند که حتی بخشی از آن تله‌فیلم بودند و فقط مجوز تله‌فیلم داشتند.
محمد تقی فهیم ادامه داد: ما انبوهی از فیلم‌ها روبرو بودیم که اشل سینمایی ایران در تکنیک و فرم رشدیافته نشان می‌داد. گرایش ما در تکنولوژی و تکنیک یک سینمای رشدیافته قابل دفاع است که چیزی از سینمای دنیا کم ندارد به‌خصوص با فیلمی مثل موسی کلیم‌الله.
این تکنیک‌زدگی در سینمای ایران خیلی بارز است که دل‌مشغولی و دغدغه فیلمسازان شده که از مهم‌ترین وجه ممیزی سینما که تاثیر حسی است دور شده است. ما کمتر فیلمی داشتیم که شخصیت‌هایی در آن باشند که عاشقشان شویم یا در قطب منفی متنفر از ضدقهرمان و در قطب خیر عاشق شخصیت قهرمان شویم. به جز یکی دو مورد کمرنگ موردی نداشتیم که عاشق شخصیتی شویم و بخواهیم جای آن باشیم.
عضو شورای عالی حل اختلاف خانه سینما سپس فیلم ناتور دشت را مثال زد که قهرمانش از نقطه‌ای به نقطه دیگر حرکت می‌کند، خطاهای گذشته را تصحیح می‌کند و به نقطه ایده‌آلی می‌رسد و حس همذات‌پنداری شاید بدهد و دوست داشته باشیم جای آن باشیم.
دکتر رفیع الدین اسماعیلی هم در ادامۀ جلسه بیان کرد: برای فضای سینمایی و تحلیل از سال ۸۸ شروع به دیدن جشنواره‌های فجر کردیم. جشنواره بعد از انقلاب خیلی فراز و نشیب طی کرده است، چهار پنج سال بعد انقلاب که جشنواره شروع می‌شود، گذاشتنش در دهۀ فجر برای این بوده که آرمان‌ها و اهداف انقلاب اسلامی در آن بازنمایی شود.
وی ادامه داد: از همان ابتدا به دلیل حضور قشر روشنفکری در جشنواره مشکلاتی وجود داشت. آوینی هم نقدهای زیادی کرده است. مورد تأثیرگذار دیگر در جشنواره فجر، سیاست‌گذاری دولت‌ها است، مثلا فیلم ایستاده در غبار یک سال جایزه می‌گیرد ولی سال بعد به فیلمی خلاف آن جایزه داده می‌شود.
رئیس مؤسسه شناخت گفت: من امسال حدود ۳۰ تا از فیلم‌ها را دیدم. فیلم خدای جنگ را فیلم خوبی می‌بینم ولی این فیلم صداقت را با مخاطب خودش جلو نبرد. پدر موشکی ایران را می‌خواهد به تصویر بکشد ولی نمی‌خواهد کل واقعیت را بگوید. قهرمانی که مخاطب می‌شناسد به نظرم باید شهامت داشته باشد تا آن را کامل بگوید. کسی که موشک ساخته و قدرتی برای کشور ساخته، ناخودآگاه در ذهن مخاطب این شکل می‌گیرد که بنابر این برداشت آزاد فیلم خدای جنگ، شاید بخشی از فیلم دروغ باشد.
استاد دانشگاه باقر العلوم دربارۀ ژانر دفاع مقدس ادامه داد: در سینمای دفاع مقدس مشکلمان این است که معنویت در آنجا نیست و خودت را بخشی از امتداد عبد خداوند نمی‌بینی. سینمای دفاع مقدس ما توانست ژانر مخصوص خودش را به وجود بیاورد، مانند فیلم کرخه تا راین، فیلم‌ مهاجر و… . ما چیزی که امسال دیدیم این بود برای این‌که پا بگذاریم روی دشمن، باید پا بگذاریم روی نفس خودمان و این موضوع به نظر بهتر شد. در دهۀ هفتاد کمترین فیلم دفاع مقدس را داشتیم و به‌خصوص بعد از اخراجی‌ها فضای دفاع مقدس از فضای صرفا جنگ خارج شد و همچنین شیار ۱۴۳ توانست نسل جدید را به دهه ۶۰ برگرداند.
دکتر اسماعیلی گفت: پرطرفدارترین فیلم‌های ما دارد دفاع مقدسی می‌شود و مردم دارند بهترین حس را می‌گیرند. مردم بعد از امثال همین خدای جنگ بلند می‌شوند و دست می‌زنند و به قول آقای فهیم گاهی دوست دارند که جای قهرمان قرار بگیرند. درباره محصول دولت می‌خواهم بگویم که فیلم‌ها تقریبا محصول دولت قبل بوده است، من فیلم‌های التقاطی روشنفکری را کم دیدم که امسال باشند.

استاد اسماعیلی دغدغۀ خود را دربارۀ سوژه‌ها سینمایی این‌گونه بیان کرد: ما قلاده‌های طلا بعد از سال ۸۸ را شناسنامه دفاع مقدس می‌دانیم و چرا فتنۀ «زن زندگی آزادی» برای فیلمساز ما مسئله نمی‌شود؟ چیزی که برای ایران در کل جهان مسئله می‌شود. یا طوفان الاقصی که در برخی مجلات و نشریات جهان را به دو بخش قبل از طوفان الاقصی و بعد از طوفان الاقصی تقسیم کرده بودند.
در ادامه استاد فهیم دربارۀ دولتی بودن غالب سینمای ایران بیان کرد: سینمای ما یک سینمای دولتی است، اگر سالی صد تا فیلم باشد، نزدیک هشتاد تا و در برخی دوره‌ها هم تا نود درصد بودجه فیلم‌ها دولتی بوده است. در چنین سینمایی نقش مدیران و سیاست‌گذاران خیلی برجسته است، بخش خصوصی قدرتمند نداریم که پول آورده باشد و سرمایه‌گذاری کرده باشد، در شبکه نمایش خانگی جریان سرمایه‌گذاری تأثیرگذاری را داریم. نقش سیاست‌گذاران و دولت‌ها بسیار موثر است. دلیل خوب بودن فیلم‌های دفاع مقدس حمایت دولت از آن‌ها و دادن بودجه برای آن بوده است. وقتی همگرایی بین شوراها و دولت‌ها نداشته باشیم این است که در تولیدات استراتژیک خود دچار سردرگمی می‌شویم.
وی ادامه داد: ما مثلا درباره غزه چیزی نساختیم، اما یکدفعه دو فیلم برای یک سردار ساخته می‌شود. درباره قومیت‌ها که مسئله مهمی است فیلمی نداریم. فیلم پیشمرگ هست ولی در بخش فیزیکال و تکنیکی باقی می‌ماند. ما الگویی نداشتیم که تبدیل به موج شود و بترکاند، چیزی نداشتیم.

استاد فهیم دربارۀ ضرورت چرایی ساخت فیلم‌ها توضیح داد: سه تا «چ» در ساخت فیلم‌ها مهمند، چرا چی چگونه، موضوع و مضمون و چگونگی بیان این مهم است که منتقدان بیشتر با آن کار داریم اما مهم‌تر چرا است، که چرا باید مثلا ۴۵ میلیارد بودجه به فلان فیلم داده شود؟ در آمریکا این چرا مشخص است که بر اساس گیشه فیلم ساخته می‌شود، اما اینجا با این هدف نیست، هزینۀ فیلم‌ها برای آرمان و دغدغه‌های اصلی کشور قرار است باشد. مفاسد، نفوذ، روابط ضدانقلابی، در دستگاه دولتی باید روی این‌ها کار شود. در همین جشنواره فیلم‌هایی با بودجه دولتی ساخته شده مثل فیلم آنتیک که فیلمی کاملا ضدفرهنگی و ضدارزش‌های مذهبی است، مثلا این فیلم آمده نقد خرافه بکند، کارگردانی آن را ساخته است که نامزد ریاست بنیاد فارابی هم بوده است.
عضو سابق شورای مرکزی و نایب رئیس انجمن منتقدان نویسندگان سینمای ایران ادامه داد: المان‌ها و ساختاری که الآن دیده می‌شود برای فیلمفارسی است اما در همان فیلمفارسی ایرج قادری فیلم شاهچراغ را دارد که 9 سکانس آن درباره امامزاده ساخته می‌شود. حتی ناصر ملک مطیعی از خانه خارج می‌شود یا حق و یاعلی می‌گوید، در واقع ادبیات مذهبی ورد زبان آن‌ها است. قیصر فیلم کلیدی آن زمان است و زیارت امام رضا در آن مطرح می‌شود. فیلم سفر سنگ که انگار وام‌دار انقلاب است اما الان با موجی روبرو هستیم از فیلم‌هایی که اصلا ضد مذهب هستند، در آن حتی کسی را نداریم که از خانه بیایید بیرون و بگوید خدایا به امید تو! ما جریانی داریم که ادبیات انقلابی و حتی زیست مذهبی را نشانه گرفته است.
استاد فهیم دربارۀ قیاس بین سینمای هند و ایران گفت: در فیلم هندی می‌گویند باید بخنداند یا بگریاند یا به هیجان در بیاورد، دربارۀ سینمای ایران می‌گوییم باید باعث اندیشه هم شود، اما الان سینمای ما نه می‌خنداند و‌ نه می‌گریاند و حتی اندیشه آن هم اندیشه‌ای ضد مذهب است، سینمایی که فیلم آنتیک می‌سازد!
وی دربارۀ ظاهر شدن پایان ایدئولوژیک در سینمای ایران ادامه داد: فیلم اسفند بهترین فیلم جشنواره است و پایانی ایدئولوژیک دارد که در سینمای ایران سابقه ندارد. در سکانس پایانی تصویر صدام را برمی‌دارد و جای آن تصویر امام را می‌گذارد. فیلم توقیفی در این دوره فقط فیلم حمید نعمت الله بوده است، فیلم پیرپسر و رکسانا و غریزه اصلاحیه خورده بودند و در واقع توقیفی نبودند. فیلم نعمت‌الله ممنوع النمایش است، اگر گفتند توقیفی در واقع تصمیم سازنده برای این بوده که بهتر بتوانند بفروشند. در این فیلم موهای خانم بازیگر اندازه دو سانت کوتاه است و واقعا کچل نیست بر خلاف فیلم زندان زنان و برای همین توقیف شده است.

استاد محمدتقی فهیم دربارۀ فیلم‌های روشنفکری بیان کرد: فیلم «داد»، «غریزه» و «پیرپسر» جزو فیلم‌های روشنفکری هستند. فیلم‌های روشنفکری، فیلم‌هایی در واقع نمادین هستند و البته مزخرف‌ترین‌ها هم هستند چون در آن درام شکل نمی‌گیرد. فیلم «داد» این است، بیقوله می‌گذارند و آن را اگزوتیک می‌کنند، یعنی غریب کردن محیط، چیدمان محیط را بر اساس سمبل و نشانه می‌گذارند. قرارداد بین مخاطب و خودش است. نمادی از مذهب و حکومت و… می‌سازد و مثلا مذهب و حکومت را در آن نشانه می‌گیرند.
در انتها آقای فهیم دربارۀ یکی از علت‌های ضعف سینمای ایران بیان کرد: سینمای ما فاقد پژوهش است و همه‌چیز تصنعی می‌شود و باسمه‌ای می‌شود، برای نمایش یک زن مسلمان پژوهش نمی‌شود و عمیق نیست، علت لاغر بودن نقدها لاغر بودن فیلم است. نقد ما تقریبا کپی‌کار است و کیف‌کش فیلمسازها می‌شود. یک منتقد اسم و رسم‌دار مثلا عشقش این بوده که برود با کارگردانی عکس بگیرد.

قبلی فقط در یکسال 500 جلسه برگزار کرده بود!
بعدی طرحواره بازداری هیجانی | فضای مجازی و رسانه؛ قاتلان نامرئی احساسات | قسمت بیست و پنجم

مطالب مرتبط

۱۴۰۴-۰۸-۰۹

بازی اسلام‌هراسانۀ «۶ روز در فلوجه» به‌دنبال روایت جنگ به نفع آمریکایی‌ها

ادامه مطلب
اعتراض ایلان ماسک و پنتاگون علیه سیاست‌های همجنسگرایانه نتفلیکس

۱۴۰۴-۰۸-۰۸

اعتراض‌های ایلان ماسک، پنتاگون و فرماندار فلوریدا علیه رسانه‌های همجنسگرا

ادامه مطلب
مقایسه استراتژی‌های مارول و دی‌سی در ساختار فیلم‌های ابرقهرمانی

۱۴۰۴-۰۸-۰۷

مقایسه استراتژی‌های مارول و دی‌سی در ساختار فیلم‌های ابرقهرمانی

ادامه مطلب

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

جستجو در مطالب سایت
جستجو برای:
آرشیو مطالب
  • آبان ۱۴۰۴ (۱۰)
  • مهر ۱۴۰۴ (۲۴)
  • شهریور ۱۴۰۴ (۵۰)
  • مرداد ۱۴۰۴ (۳۳)
  • تیر ۱۴۰۴ (۲۶)
  • خرداد ۱۴۰۴ (۱۹)
  • اردیبهشت ۱۴۰۴ (۱۱)
  • فروردین ۱۴۰۴ (۱۵)
  • اسفند ۱۴۰۳ (۲۱)
  • بهمن ۱۴۰۳ (۲۳)
  • دی ۱۴۰۳ (۱۹)
  • آذر ۱۴۰۳ (۲۹)
  • آبان ۱۴۰۳ (۲۰)
  • مهر ۱۴۰۳ (۳۱)
  • شهریور ۱۴۰۳ (۱۵)
  • مرداد ۱۴۰۳ (۱۱)
  • تیر ۱۴۰۳ (۱۱)
  • خرداد ۱۴۰۳ (۱۴)
  • اردیبهشت ۱۴۰۳ (۱۳)
  • فروردین ۱۴۰۳ (۱۶)
  • اسفند ۱۴۰۲ (۱۷)
  • بهمن ۱۴۰۲ (۱۸)
  • دی ۱۴۰۲ (۹)
  • آذر ۱۴۰۲ (۵)
  • آبان ۱۴۰۲ (۱۴)
  • مهر ۱۴۰۲ (۳۴)
  • شهریور ۱۴۰۲ (۳)
  • مرداد ۱۴۰۲ (۱۵)
  • تیر ۱۴۰۲ (۱۰)
  • خرداد ۱۴۰۲ (۳۴)
  • اردیبهشت ۱۴۰۲ (۳۵)
  • فروردین ۱۴۰۲ (۱۳)
  • اسفند ۱۴۰۱ (۵۳)
  • بهمن ۱۴۰۱ (۷)
  • دی ۱۴۰۱ (۱)
  • تیر ۱۴۰۱ (۷)
نوشته‌های تازه
  • بازی اسلام‌هراسانۀ «۶ روز در فلوجه» به‌دنبال روایت جنگ به نفع آمریکایی‌ها
  • اعتراض‌های ایلان ماسک، پنتاگون و فرماندار فلوریدا علیه رسانه‌های همجنسگرا
  • مقایسه استراتژی‌های مارول و دی‌سی در ساختار فیلم‌های ابرقهرمانی
  • بازیگر نقش حضرت مریم در «مصائب مسیح ۲» حامی سقط جنین از کار در آمد
  • افشاگری «بیل اونز» تهیه‌کننده بعد از استعفاء؛ اسرائیل خط قرمز پارامونت و سی‌بی‌اس نیوز
آخرین دیدگاه‌ها
  • سید مهدی در زندگینامه سردار سلامی | کاملترین زندگینامه
  • سعید در زندگینامه استاد محمد حسین فرج نژاد
  • سعید در اسلام هراسی در کسوت تئوسوفی
  • Deja Patterson در نقد سریال فرندز Friends | تماشای سبک زندگی چند یهودی
  • علی در انواع کات در سینما | همه چیز دربارۀ برش و کات
محصولات
  • دوره 0 تا 100 پریمیر دوره 0 تا 100 پریمیر(آموزش تدوین)
    تومان 500.000
  • کتاب دین در سینمای شرق و غرب کتاب دین در سینمای شرق و غرب
    تومان 420.000
  • کتاب دین انیمیشن سبک زندگی کتاب دین انیمیشن سبک زندگی
    تومان 400.000 قیمت اصلی: تومان 400.000 بود.تومان 340.000قیمت فعلی: تومان 340.000.
  • کتاب فقه رسانه و فضای مجازی کتاب فقه رسانه و فضای مجازی
    تومان 320.000
  • نشریه تخصصی تیه نشریه تخصصی تیه شماره 1
    نمره 4.00 از 5

    تومان 110.000
  • دوره آموزش تصویربرداری دوره آموزش تصویربرداری (عکاسی و فیلمبرداری)
    تومان 800.000
  • دوره مستندسازی با موبایل دوره مستندسازی با موبایل
    تومان 315.000
  • دوره آموزش فتوشاپ دوره آموزش فتوشاپ
    تومان 800.000
  • دوره آموزش سینما استاد مستغاثی دوره آموزش سینما استاد مستغاثی
    تومان 1.200.000
  • دوره زن و رسانه دوره زن و رسانه
    نمره 5.00 از 5

    تومان 735.000
سایت استاد فرج نژاد

مؤسسۀ فرهنگی رسانه‌ای استاد فرج‌نژاد در سال ۱۴۰۱ فعالیت خود را در زمینۀ تربیت نیروهای رسانه‌ای دشمن‌شناس انقلابی آغاز کرد. این مؤسسه به یاد مرحوم استاد دکتر محمدحسین فرج‌نژاد، نامگذاری شده است. استاد فرج‌نژاد طلبۀ جهادی دشمن‌شناس و استاد مبرز سواد رسانه‌ای بود که به چندین زبان تسلط داشت و صدها شاگرد در حیات کوتاه اما پربرکت خود تربیت کرد.

دسترسی سریع
  • درباره ما
  • تماس با ما
  • رهگیری خرید
نماد اعتماد الکترونیک
شبکه های اجتماعی
icon--white Telegram-plane Instagram ویراستی سایت استاد فرج نژاد حساب توییتر استاد فرج نژاد حساب ایتا سایت استاد فرج نژاد Youtube

قم، خیابان بسیج (هنرستان)، جنب خیابان شهید تراب نجف‌زاده، مؤسسۀ فرهنگی رسانه‌ای استاد محمدحسین فرج‌نژاد

ورود
استفاده از شماره تلفن
آیا هنوز عضو نشده اید؟ ثبت نام کنید
ثبت نام
قبلا عضو شده اید؟ ورود به سیستم