قلعه بینهایت در راه تبدیل شدن به پرفروشترین انیمه ژاپن
انیمۀ «شیطانکش: قلعۀ بینهایت» (Demon Slayer: Infinity Castle) در گیشه، جایگاه این ژانر را در صدر جدول فروش تثبیت کرده است و بیش از پیش به اهمیت رسانههای شرقی و بهخصوص انیمههای ژاپنی افزوده است. این فیلم با ثبت رکوردهای جدید در روز افتتاحیه، توانست به پرفروشترین عنوان در میان انیمههای اکرانشده در آمریک...
۱۴۰۴-۰۶-۲۳
ساخت انیمیشن با هوش مصنوعی | خطر هوش مصنوعی برای انیمیشن
ساخت انیمیشن با هوش مصنوعی
صنعت انیمیشن با رشد سریع ابزارهای هوش مصنوعی، در آستانهٔ تغییرات گستردهای در شیوهٔ تولید و خلاقیت قرار گرفته است؛ گزارشی تازه از شرکت لومیـنیت نشان میدهد این حوزه همچنان یکی از پرطرفدارترین ژانرها در سینما و پلتفرمهای استریم است.
صنعت سرگرمی و رسانه هر روز بیشتر به سوی فناور...
۱۴۰۴-۰۶-۲۰
تهدید انیمه و مانگا برای سلامت روان
تهدید انیمه و مانگا برای سلامت روان
در عصر دیجیتال امروز، انیمه و مانگا به بخشی جداییناپذیر از زندگی جوانان تبدیل شدهاند و میلیونها نفر را با داستانها و شخصیتهای جذاب شیفتۀ خود میکنند. با این حال واقعیت علمی نشان میدهد که این علاقه، جنبههای منفی بهدنبال دارد و در زمینۀ سلامت روانی و روابط اجتماعی به...
۱۴۰۴-۰۶-۰۲
جریان شناسی فرهنگ پت در رسانه | قسمت دوم
قسمت اول جریانشناسی رسانهای فرهنگ پت
جریان شناسی فرهنگ پت در رسانه | مقدمه
در قسمت قبلی جریانشناسی فرهنگ نگهداری از حیوان خانگی را از زمینههای تاریخی و لایههای پنهان ارتباط انسان و حیوان را طی سدهها تا عصر مدرن واکاوی کردیم و نقش تعیینکنندۀ رسانهها در شکلدهی هویت جدی...
۱۴۰۴-۰۶-۰۱
زندگینامه ایسی ساگاوا | قاتل آدمخواری که نویسندۀ مانگا شد
دنیای امروز، مملو از بزکهای فرهنگی است که پشت ظاهر سرگرمی و هنر، چهرهای بیمار را پنهان کردهاند. مانگا و انیمه، قالبهای هنری که تخیل کودک و نوجوان را دستخوش خود قرار میدهند، اکنون در بسیاری از موارد به سکویی برای نمایش بیمارگونهترین امیال حیوانی تبدیل شده است.
در فرهنگی که مرز سود و جنایت را عمداً محو ک...
۱۴۰۴-۰۵-۲۴
جریانشناسی رسانهای فرهنگ پت | قسمت اول
جریانشناسی رسانهای فرهنگ پت| مقدمه
در این بخش، با عبور از لایههای نظریِ ماجرا، تمرکز خود را متوجه سازوکارهای پیچیدهتر و کمتر دیدهشدهای میکنیم که به واسطۀ فناوریهای نوین ارتباطی و سیاستهای رسانهای شکل گرفتهاند. امروزه الگوریتمهای شبکههای اجتماعی، نقشآفرینی اینفلوئنسرها، تولیدات انبوه سینمایی و...
۱۴۰۴-۰۵-۰۶
نقد فیلم آپاراجیتو-۱۹۵۶
مقدمه و کلیات | نقد فیلم آپاراجیتو
ضرورت نقد آثار کلاسیکی مثل آپاراجیتو
نقد فیلمهای کلاسیک و تأثیرگذار، از جمله فعالیتهای ضروری است که لازم است در کنار نقد آثار بهروز سینما نیز به آن توجه شود. این آثار میتواند ما را با فضای تاریخی سینمای کشورهای مختلف آشنا کند. این امر، درک عمیقتری از پیامهای فلسفی، م...
۱۴۰۴-۰۳-۱۲
کاسپلی چیست؟ (Cosplay) | انیمهفنها و نقشهای جنسیتی | آسیبشناسی روانی و جنسی
کاسپلی چیست؟ | مقدمه
نوجوانی با موهای آبی فسفری و لنزهای قرمز، در راهرو نمایشگاهی قدم میزند؛ لباس نینجایی تنش کرده، شمشیر پلاستیکی به کمر بسته و بر پیشانیش، پیشانیبند ناروتو را بسته است
(نشانهای که روی سربند ناروتو دیده میشود نماد روستای کونوهاگاکوره«Konoha-gakure no Sato» است یعنی روستای برگ پنهان؛ این...
۱۴۰۴-۰۲-۲۸
نقد Haapy tree freinds (دوستان شاد درختی) و تأثیرات منفی روانی آن
نقد Haapy tree freinds | Happy Tree Friends (HTF) یک مجموعه انیمیشنی وبمحور است که به دلیل ترکیب شخصیتهای بامزه و کارتونی حیوانات با خشونت گرافیکی شدید شناخته میشود.
تم اصلی این سریال بر طنز سیاه، کمدی اسلپاستیک و خشونت اغراقآمیز متمرکز است. این مجموعه، انیمیشنهای سنتی کودکان را به سخره میگیرد و شخص...
۱۴۰۴-۰۱-۰۹
دین شینتو و انواع آن
شناخت شینتو از این حیث اهمیت دارد که امروزه بخش عظیمی که محتوای رسانهای مخاطبان ایرانی به خصوص قشر نوجوان با آن سر و کار دارند انیمههای ژاپنی هستند، موضوعی که البته در آثار کره و چین ردپایی از آن وجود دارد و از دیرباز ادیان این بخش از نقشه با یکدیگر داد و ستدهایی دارند.
در نقد انیمه سوزومه مشخص شد که چقد...
۱۴۰۳-۰۷-۲۲