جستجو برای:
سبد خرید 0
  • خانه
  • سرویس‌های سایت
    • دشمن‌شناسی
    • رسانه و روحانیت
    • بازی‌های ویدیویی
    • رسانه‌های شرقی
    • سینما و تلویزیون غرب
    • سینما و تلویزیون ایران
    • رسانه و روانشناسی
    • فناوری‌های نوین
    • سیاست و دشمن‌شناسی
    • تحولات منطقه
    • اقتصاد و دشمن‌شناسی
    • نقد موسیقی
    • نقد کتاب
  • دسته‌بندی ساختاری
    • خبر
    • گزارش‌
    • گفتگو
    • معرفی کتاب
    • مقاله‌
    • یادداشت
  • فروشگاه
    • دوره‌ها
      • دوره زن و رسانه
      • دوره جامع ژورنالیسم
      • دوره مستندسازی با موبایل
      • دوره درسگفتار غرب‌شناسی
      • دوره رسانه و جنگ شناختی
      • دوره ۰ تا ۱۰۰ پریمیر
      • دوره آموزش عکاسی و تصویربرداری
      • دوره آموزش فتوشاپ
      • دوره آموزشی سواد رسانه
    • کتاب‌ها
  • استاد محمدحسین فرج‌نژاد
    • زندگینامۀ استاد فرج‌نژاد
    • استاد فرج‌نژاد از زبان دیگران
    • نوشته‌های استاد فرج‌نژاد
    • معرفی کتاب‌های استاد فرج‌نژاد
      • معرفی کتاب دست پنهان
      • معرفی کتاب اسطوره‌های صهیونیستی در سینما
      • معرفی کتاب تحلیل نفوذ فرهنگ کابالیستی(عرفان یهودی) در سینما
      • معرفی کتاب دین در سینمای شرق و غرب
      • معرفی کتاب اقتصاد صهیونیسم
      • معرفی کتاب دین، انیمیشن و سبک زندگی
      • معرفی کتاب فقه رسانه و فضای مجازی
    • صفحه مخصوص استاد فرج‌نژاد
  • رویدادها
  • دربارۀ ما
    • مدرسان ما
  • تماس با ما
  • حساب کاربری 👤
ورود
[suncode_otp_login_form]

گذرواژه خود را فراموش کرده اید؟

ارسال مجدد کد یکبار مصرف (00:20)

عضویت
[suncode_otp_registration_form]

ارسال مجدد کد یکبار مصرف (00:20)
سایت استاد فرج نژاد
شروع کنید
0
آخرین اطلاعیه ها
لطفا برای نمایش اطلاعیه ها وارد شوید
  • خانه
  • سرویس‌های سایت
    • دشمن‌شناسی
    • رسانه و روحانیت
    • بازی‌های ویدیویی
    • رسانه‌های شرقی
    • سینما و تلویزیون غرب
    • سینما و تلویزیون ایران
    • رسانه و روانشناسی
    • فناوری‌های نوین
    • سیاست و دشمن‌شناسی
    • تحولات منطقه
    • اقتصاد و دشمن‌شناسی
    • نقد موسیقی
    • نقد کتاب
  • دسته‌بندی ساختاری
    • خبر
    • گزارش‌
    • گفتگو
    • معرفی کتاب
    • مقاله‌
    • یادداشت
  • فروشگاه
    • دوره‌ها
      • دوره زن و رسانه
      • دوره جامع ژورنالیسم
      • دوره مستندسازی با موبایل
      • دوره درسگفتار غرب‌شناسی
      • دوره رسانه و جنگ شناختی
      • دوره ۰ تا ۱۰۰ پریمیر
      • دوره آموزش عکاسی و تصویربرداری
      • دوره آموزش فتوشاپ
      • دوره آموزشی سواد رسانه
    • کتاب‌ها
  • استاد محمدحسین فرج‌نژاد
    • زندگینامۀ استاد فرج‌نژاد
    • استاد فرج‌نژاد از زبان دیگران
    • نوشته‌های استاد فرج‌نژاد
    • معرفی کتاب‌های استاد فرج‌نژاد
      • معرفی کتاب دست پنهان
      • معرفی کتاب اسطوره‌های صهیونیستی در سینما
      • معرفی کتاب تحلیل نفوذ فرهنگ کابالیستی(عرفان یهودی) در سینما
      • معرفی کتاب دین در سینمای شرق و غرب
      • معرفی کتاب اقتصاد صهیونیسم
      • معرفی کتاب دین، انیمیشن و سبک زندگی
      • معرفی کتاب فقه رسانه و فضای مجازی
    • صفحه مخصوص استاد فرج‌نژاد
  • رویدادها
  • دربارۀ ما
    • مدرسان ما
  • تماس با ما
  • حساب کاربری 👤
  • خانه
  • سرویس‌های سایت
    • دشمن‌شناسی
    • رسانه و روحانیت
    • بازی‌های ویدیویی
    • رسانه‌های شرقی
    • سینما و تلویزیون غرب
    • سینما و تلویزیون ایران
    • رسانه و روانشناسی
    • فناوری‌های نوین
    • سیاست و دشمن‌شناسی
    • تحولات منطقه
    • اقتصاد و دشمن‌شناسی
    • نقد موسیقی
    • نقد کتاب
  • دسته‌بندی ساختاری
    • خبر
    • گزارش‌
    • گفتگو
    • معرفی کتاب
    • مقاله‌
    • یادداشت
  • فروشگاه
    • دوره‌ها
      • دوره زن و رسانه
      • دوره جامع ژورنالیسم
      • دوره مستندسازی با موبایل
      • دوره درسگفتار غرب‌شناسی
      • دوره رسانه و جنگ شناختی
      • دوره ۰ تا ۱۰۰ پریمیر
      • دوره آموزش عکاسی و تصویربرداری
      • دوره آموزش فتوشاپ
      • دوره آموزشی سواد رسانه
    • کتاب‌ها
  • استاد محمدحسین فرج‌نژاد
    • زندگینامۀ استاد فرج‌نژاد
    • استاد فرج‌نژاد از زبان دیگران
    • نوشته‌های استاد فرج‌نژاد
    • معرفی کتاب‌های استاد فرج‌نژاد
      • معرفی کتاب دست پنهان
      • معرفی کتاب اسطوره‌های صهیونیستی در سینما
      • معرفی کتاب تحلیل نفوذ فرهنگ کابالیستی(عرفان یهودی) در سینما
      • معرفی کتاب دین در سینمای شرق و غرب
      • معرفی کتاب اقتصاد صهیونیسم
      • معرفی کتاب دین، انیمیشن و سبک زندگی
      • معرفی کتاب فقه رسانه و فضای مجازی
    • صفحه مخصوص استاد فرج‌نژاد
  • رویدادها
  • دربارۀ ما
    • مدرسان ما
  • تماس با ما
  • حساب کاربری 👤
شروع کنید

وبلاگ

موسسه فرهنگی رسانه‌ای استاد فرج‌نژاد > مطالب سایت > دسته‌بندی ساختاری > گزارش‌ > بزرگترین جشنواره مستند جهان(IDFA) اسرائیل را تحریم کرد

بزرگترین جشنواره مستند جهان(IDFA) اسرائیل را تحریم کرد

۱۴۰۴-۰۹-۰۱
دسته‌بندی ساختاری، دشمن‌شناسی، سرویس‌های سایت، سینما و تلویزیون غرب، گزارش‌، مطالب سایت
بزرگترین جشنواره مستند جهان(IDFA) اسرائیل را تحریم کرد

بزرگترین جشنواره مستند جهان(IDFA) اسرائیل را تحریم کرد

پایان دوران مصونیت فرهنگی برای جنایتکاران

در دنیای هنر و سینما، همواره این شعار فریبنده تکرار می‌شد که «هنر از سیاست جداست» اما وقتی پای خون هزاران کودک و ویرانی یک سرزمین در میان باشد، دیگر نمی‌توان پشت این شعارهای توخالی پنهان شد.

امسال جشنواره بین‌المللی فیلم مستند آمستردام(IDFA) که به عنوان معتبرترین و بزرگترین رویداد سینمای مستند در جهان شناخته می‌شود، تصمیمی تاریخی گرفت. تصمیمی که خواب را از چشمان متولیان فرهنگی رژیم صهیونیستی ربوده است: «اخراج رسمی نهادها و فیلم‌های وابسته به دولت اسرائیل.»

این اقدام، پاسخی دیرهنگام اما ضروری به نسل‌کشی آشکار در غزه است. اما در سوی دیگر ماجرا، چهره‌هایی همچون الکساندر رادنیانسکی(Alexander Rodnyansky)، تهیه‌کننده اوکراینی، در اقدامی عجیب و برای خوش‌خدمتی به این رژیم، اثر خود را از جشنواره خارج کردند.

ضربه ایدفا(IDFA) به ماشین تبلیغاتی تل‌آویو

جشنواره ایدفا که هر ساله در ماه نوامبر در هلند برگزار می‌شود امسال (از ۱۳ تا ۲۳ نوامبر) چهره‌ای متفاوت از خود نشان داده است. ایزابل آراته فرناندز(Isabel Arrate Fernandez) مدیر هنری جدید این جشنواره، در گفتگوهای اخیر خود تأیید کرد که ایدفا اولین رویداد بزرگ سینمایی در جهان است که به صورت رسمی، درهای خود را به روی سازمان‌ها و فیلم‌هایی که با پول‌های آغشته به خون دولت اسرائیل ساخته شده‌اند، بسته است.

این تصمیم شامل رد درخواست‌های «اعتبارنامه» برای نهادهای اصلی پروپاگاندای اسرائیل می‌شود:

  1. جشنواره داک‌آویو (DocAviv): جشنواره‌ای که سال‌هاست سعی دارد چهره‌ای دموکراتیک از اسرائیل نشان دهد.
  2. بنیاد کوپرو (CoPro): نهاد بازاریابی محتوا که وظیفه‌اش فروش تصویر دروغین اسرائیل به جهان است.
  3. شبکه دولتی کان (Kan): بازوی رسانه‌ای رژیم صهیونیستی که مستقیم بودجه‌اش را از کابینه جنگ می‌گیرد.

علاوه بر این هیچ فیلم بلند یا پروژه‌ای که حمایت مالی دولت اسرائیل را پشت سر داشته باشد، نه در بخش اصلی جشنواره و نه در بخش‌های جانبی مثل «بازار فیلم»  پذیرفته نشده است.

واکنش عجولانه رادنیانسکی

در واکنش به این تصمیم، الکساندر رادنیانسکی، تهیه‌کننده و کارگردان سرشناس اوکراینی، ساز مخالفت کوک کرد. او که قرار بود با مستند جدیدش به نام «یادداشت‌های یک جنایتکار واقعی» (Notes of a True Criminal) در بخش «بهترین‌های جشنواره» حضور داشته باشد، فیلمش را بیرون کشید.

رادنیانسکی در صفحه اینستاگرام خود متنی منتشر کرد. او نوشت:

«فیلم من اسرائیلی نیست و خودم هم اسرائیلی نیستم. من اوکراینی‌ام… اما معتقدم نمی‌توان یک ملت را قضاوت کرد و ما باید آدم‌ها را بر اساس اعمالشان قضاوت کنیم، نه پاسپورتشان.»

این ادعای رادنیانسکی در حالی مطرح می‌شود که جشنواره ایدفا دقیقاً همین کار را کرده است: قضاوت بر اساس «اعمال». اعمال دولتی که بودجه فیلم‌ها را می‌دهد تا بر جنایاتش سرپوش بگذارد. رادنیانسکی سعی کرد با مظلوم‌نمایی برای فیلمسازان اسرائیلی، ادعا کند که نهادهای دولتی اسرائیل مستقل هستند! او نوشت:

«این نهادهایی که ایدفا بایکوت کرده، بودجه عمومی دارند و توسط کمیته‌های مستقل اداره می‌شوند. دولت اغلب از این فیلم‌ها حمایت نمی‌کند و حتی سعی در سانسور آن‌ها دارد.»

این استدلال، تلاش برای نادیده گرفتن ساختار حاکم بر اسرائیل است. چطور می‌توان باور کرد دولتی که در حال نسل‌کشی است، بودجه‌ای را بدون هدف سیاسی به نهادهای فرهنگی اختصاص دهد؟

رادنیانسکی با نام بردن از فیلم‌هایی مثل «والس با بشیر» (Waltz with Bashir) سعی کرد بگوید پول دولت اسرائیل منجر به ساخت فیلم‌های ضد جنگ می‌شود، اما فراموش کرد که همین فیلم‌ها در نهایت به عنوان ابزاری برای نشان دادن «آزادی بیان دروغین» در اسرائیل استفاده می‌شوند تا چهره رژیم را موجه جلوه دهند.

رادنیانسکی حتی پای هشدارهای حقوقی را وسط کشید و گفت وکلای حامی اسرائیل در بریتانیا هشدار داده‌اند که تحریم نهادهای اسرائیلی نقض «قانون برابری» است. او با توسل به مفاهیم حقوقی غربی سعی کرد جای ظالم و مظلوم را عوض کند.

استدلال مدیر جشنواره مستند آمستردام؛ «نه» به همدستی با جنایت

در طرف مقابل، خانم ایزابل آراته فرناندز، مدیر هنری ایدفا، با صراحت و آرامش از تصمیم جشنواره دفاع کرد. او توضیح داد که این تصمیم یک‌شبه گرفته نشده، بلکه نتیجه ماه‌ها بحث داخلی و تدوین اصول و دستورالعمل‌های جدید است.

فرناندز در گفتگو با رسانه‌ها اعلام کرد:

«ما با فیلمسازان و سازمان‌هایی از کشورهایی سروکار داریم که آزادی بیان در آن‌ها سرکوب می‌شود. ما مجبور بودیم سیاستی تدوین کنیم تا تکلیفمان با دولت‌هایی که حقوق بشر را نقض می‌کنند روشن شود.»

طبق قوانین جدید که در وب‌سایت جشنواره هم منتشر شده:

  • فیلمسازان به صورت فردی (Individual) تحریم نیستند. هر فیلمساز اسرائیلی که مستقل باشد و از دولت پول نگرفته باشد، می‌تواند اثرش را بفرستد.
  • اما اگر فیلم یا پروژه‌ای «ارتباط قابل اثبات» با دولتی داشته باشد که مرتکب نقض جدی حقوق بشر می‌شود، در جشنواره جایی ندارد.
  • هیئت‌های رسمی دولتی و نهادهای وابسته به این دولت‌ها، حق دریافت کارت ورود به جشنواره را ندارند.

فرناندز در پاسخ به اینکه چرا الان این تصمیم گرفته شده، به وضعیت اسفبار غزه و گزارش‌های بین‌المللی اشاره کرد. او به رتبه‌بندی «سازمان گزارشگران بدون مرز» (Reporters Without Borders) استناد کرد که در آن وضعیت آزادی مطبوعات در اسرائیل در دسته «بسیار وخیم» (Very serious) قرار گرفته است.

در این رتبه‌بندی، اسرائیل حتی پایین‌تر از کشورهایی مثل زیمبابوه قرار دارد. دلیل آن روشن است:

  • کشتار هدفمند بیش از ۲۰۰ خبرنگار در غزه توسط تک‌تیراندازها و بمب‌های اسرائیلی.
  • کمپین‌های دروغ‌پراکنی.
  • از بین بردن استقلال رسانه‌ای.

فرناندز تأکید کرد: «وقتی دولتی در چنین دسته‌بندی وحشتناکی قرار می‌گیرد و بودجه فیلم‌ها را می‌دهد، ما نمی‌توانیم چشمانمان را ببندیم و وانمود کنیم همه‌چیز عادی است.»

جنجال «نسل‌کشی» و مظلوم‌نمایی صهیونیست‌ها

یکی از نکات جنجالی، ادعای میخال وایتس(Michal Weits)، مدیر جشنواره داک‌آویو بود. او در مصاحبه‌ای با رسانه آمریکایی ورایتی مدعی شد که ایدفا در نامه‌ای به آن‌ها گفته است: «ما به شما اعتبارنامه نمی‌دهیم چون شما شریک جرم در نسل‌کشی هستید.»

این ادعا با هدف تحریک احساسات و متهم کردن جشنواره به یهودستیزی مطرح شد. اما فرناندز با قاطعیت این موضوع را تکذیب کرد و گفت:

«ما در نامه‌هایمان از واژه نسل‌کشی استفاده نکردیم. کار ما این نیست که کسی را متهم کنیم. ما فقط گفتیم که سازمان شما با اصول و دستورالعمل‌های جدید ما همخوانی ندارد.»

البته واضح است که حتی اگر جشنواره به صراحت از واژه نسل‌کشی(Genocide) استفاده نکرده باشد، دلیل اصلی این اصول جدید، همان کشتار بی‌رحمانه‌ای است که جهان شاهد آن است. فرناندز هوشمندانه با استفاده از ادبیات دیپلماتیک اما قاطع، راه را بر بهانه‌جویی‌های حقوقی بست، در حالی که در عمل، ماشین تبلیغاتی اسرائیل را از کار انداخت.

برای درک بهتر اهمیت این تصمیم، باید نگاهی به گذشته بیندازیم. جشنواره ایدفا در سال ۱۹۸۸ تأسیس شد و در طول دهه‌های گذشته، روابط نزدیکی با نهادهای اسرائیلی داشت. فیلم‌های اسرائیلی بارها جوایز این جشنواره را برده بودند. اما مدیر جشنواره می‌گوید: «زمانه عوض شده است.»

شوک اکتبر و بیداری وجدان‌ها

پس از عملیات طوفان الاقصی در اکتبر ۲۰۲۳، جشنواره ایدفا یکی از اولین رویدادهایی بود که برگزار شد. در آن زمان، در حالی که اسرائیل بمباران جنون‌آمیز غزه را آغاز کرده بود، جشنواره دچار تنش شد. در مراسم افتتاحیه سال گذشته، عده‌ای معترض با شعار «از نهر تا بحر» (From the river to the sea) روی صحنه رفتند و مدیر وقت جشنواره برای آن‌ها دست زد.

این اتفاق باعث خشم نهادهای صهیونیستی شد و آن‌ها جشنواره را به حمایت از نابودی اسرائیل متهم کردند. این فشارها باعث شد جشنواره عذرخواهی کند، اما حالا، دو سال بعد، به نظر می‌رسد مدیریت جشنواره تصمیم گرفته است به جای عذرخواهی از ظالم، در کنار حقیقت بایستد.

جنبش جهانی بایکوت

این تصمیم ایدفا در خلأ گرفته نشده است. در سپتامبر گذشته، بیش از ۱۸۰۰ هنرمند و بازیگر مطرح جهان از جمله مارک رافلو (Mark Ruffalo)، خاویر باردم (Javier Bardem) و اما استون (Emma Stone) نامه‌ای را امضا کردند و متعهد شدند که نهادهای فرهنگی وابسته به اسرائیل را بایکوت کنند. آن‌ها اعلام کردند که این نهادها در «نسل‌کشی و آپارتاید علیه مردم فلسطین» نقش دارند.

اگرچه مدیر ایدفا می‌گوید تصمیم آن‌ها مستقیماً به خاطر این نامه نبوده، اما مشخص است که فضای جهانی علیه اسرائیل به قدری سنگین شده که دیگر هیچ نهاد معتبری نمی‌تواند با رژیم صهیونیستی همکاری کند و آبروی خود را حفظ نماید.

وضعیت سیاسی هلند و خیابان‌های خشمگین

فرناندز در توضیحات خود به نکته مهمی اشاره کرد: «پاسخ به چرایی این تصمیم در کلمه «اکنون» نهفته است.»

او به تظاهرات گسترده در آمستردام اشاره کرد؛ جایی که اخیراً ۲۵۰هزار نفر تحت عنوان «خط قرمز» (Red Line) به خیابان‌ها آمدند تا علیه جنایات اسرائیل اعتراض کنند.

روابط سیاسی هلند و اسرائیل نیز رو به سردی گذاشته است:

  • دولت هلند خواستار تعلیق توافقات تجاری با اسرائیل شده است.
  • ورود وزرای افراطی اسرائیل مثل ایتمار بن‌گویر و بزالل اسموتریچ به هلند ممنوع شده است.
  • سیاستمداران هلندی اعلام کرده‌اند اگر نتانیاهو پایش را در خاک هلند بگذارد، باید طبق حکم دادگاه کیفری بین‌المللی (ICC) دستگیر شود.
  • حتی شبکه ملی هلند اعلام کرده اگر اسرائیل در مسابقه یوروویژن ۲۰۲۶ باشد، هلند شرکت نخواهد کرد.

در چنین اتمسفری، تصمیم ایدفا کاملاً منطقی و همسو با وجدان بیدار جامعه بشری به نظر می‌رسد.

پیامی برای تاریخ

تصمیم جشنواره ایدفا و واکنش‌های عصبی امثال رادنیانسکی، نشان‌دهنده یک نقطه عطف تاریخی است. دورانی که اسرائیل می‌توانست با پول‌پاشی و استفاده از ابزار سینما، چهره‌ای متمدن و دموکراتیک از خود نشان دهد، در حال پایان است.

رادنیانسکی و حامیانش سعی دارند این موضوع را به «تبعیض نژادی» تقلیل دهند و بگویند «هنرمند نباید قربانی سیاست شود». اما حقیقت این است که وقتی هنرمند یا نهاد هنری، بودجه‌اش را از سیستمی می‌گیرد که کودکان را تکه‌تکه می‌کند و خبرنگاران را ترور می‌کند، دیگر یک ناظر بی‌طرف نیست؛ بلکه بخشی از ماشین لاپوشانی جنایت است.

ایزابل آراته فرناندز با تفکیک قائل شدن بین «فرد» و «دولت»، راه را برای هنرمندان واقعی و مستقل باز گذاشته، اما در عین حال، پیامی محکم به تل‌آویو ارسال کرده است: پول‌های شما اینجا اعتباری ندارد.

این جشنواره امسال بدون پرچم‌های آغشته به خون نهادهای دولتی اسرائیل برگزار می‌شود و این خود بزرگترین مستندی است که واقعیت انزوای رژیم صهیونیستی را به تصویر می‌کشد. این یک پیروزی برای جبهه مقاومت فرهنگی و شکستی مفتضحانه برای کسانی است که می‌خواستند با فیلم و فستیوال، بر روی ویرانه‌های غزه فرش قرمز پهن کنند.

قبلی بلک فرایدی دیجیکالا و تبلیغ صرافی تبدیل
بعدی نقد و تحلیل فیلم تاپ گان: ماوریک Top Gun: Maverick 2022

مطالب مرتبط

۱۴۰۴-۰۹-۰۳

نگاهی به فیلم انتخابی اسرائیل برای اسکار

ادامه مطلب
پرده‌برداری از جنایات صهیونیست‌ها در مستند شبکه ITV انگلیس | پروتکل پشه چیست؟

۱۴۰۴-۰۹-۰۲

پرده‌برداری از جنایات صهیونیست‌ها در مستند شبکه ITV انگلیس | پروتکل پشه چیست؟

ادامه مطلب
نقد و تحلیل فیلم تاپ گان: ماوریک Top Gun: Maverick 2022

۱۴۰۴-۰۹-۰۲

نقد و تحلیل فیلم تاپ گان: ماوریک Top Gun: Maverick 2022

ادامه مطلب

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

جستجو در مطالب سایت
جستجو برای:
آرشیو مطالب
  • آذر ۱۴۰۴ (۴)
  • آبان ۱۴۰۴ (۲۵)
  • مهر ۱۴۰۴ (۲۴)
  • شهریور ۱۴۰۴ (۵۰)
  • مرداد ۱۴۰۴ (۳۳)
  • تیر ۱۴۰۴ (۲۶)
  • خرداد ۱۴۰۴ (۱۹)
  • اردیبهشت ۱۴۰۴ (۱۱)
  • فروردین ۱۴۰۴ (۱۵)
  • اسفند ۱۴۰۳ (۲۱)
  • بهمن ۱۴۰۳ (۲۳)
  • دی ۱۴۰۳ (۱۹)
  • آذر ۱۴۰۳ (۲۹)
  • آبان ۱۴۰۳ (۲۰)
  • مهر ۱۴۰۳ (۳۱)
  • شهریور ۱۴۰۳ (۱۵)
  • مرداد ۱۴۰۳ (۱۱)
  • تیر ۱۴۰۳ (۱۱)
  • خرداد ۱۴۰۳ (۱۴)
  • اردیبهشت ۱۴۰۳ (۱۳)
  • فروردین ۱۴۰۳ (۱۶)
  • اسفند ۱۴۰۲ (۱۷)
  • بهمن ۱۴۰۲ (۱۸)
  • دی ۱۴۰۲ (۹)
  • آذر ۱۴۰۲ (۵)
  • آبان ۱۴۰۲ (۱۴)
  • مهر ۱۴۰۲ (۳۴)
  • شهریور ۱۴۰۲ (۳)
  • مرداد ۱۴۰۲ (۱۵)
  • تیر ۱۴۰۲ (۱۰)
  • خرداد ۱۴۰۲ (۳۴)
  • اردیبهشت ۱۴۰۲ (۳۵)
  • فروردین ۱۴۰۲ (۱۳)
  • اسفند ۱۴۰۱ (۵۳)
  • بهمن ۱۴۰۱ (۷)
  • دی ۱۴۰۱ (۱)
  • تیر ۱۴۰۱ (۷)
نوشته‌های تازه
  • نگاهی به فیلم انتخابی اسرائیل برای اسکار
  • پرده‌برداری از جنایات صهیونیست‌ها در مستند شبکه ITV انگلیس | پروتکل پشه چیست؟
  • نقد و تحلیل فیلم تاپ گان: ماوریک Top Gun: Maverick 2022
  • بزرگترین جشنواره مستند جهان(IDFA) اسرائیل را تحریم کرد
  • بلک فرایدی دیجیکالا و تبلیغ صرافی تبدیل
آخرین دیدگاه‌ها
  • بهنام در کاملترین زندگینامه شهید امیرحسین فقهی | مهندس هسته‌ای
  • پژوهشگر در زندگینامه سردار غلامعلی رشید | کاملترین زندگینامه از نابغۀ جنگ
  • محقق در زندگینامه استاد محمد حسین فرج نژاد
  • سعید محمدزاده در زندگینامه سردار غلامعلی رشید | کاملترین زندگینامه از نابغۀ جنگ
  • آرزومند شهادت در سردار امیرعلی حاجی زاده | کامل‌ترین بیوگرافی
محصولات
  • دیده بان اندیشه محمدحسین فرج نژاد مجله دیده بان اندیشه محمدحسین فرج نژاد طلبه طراز
    تومان 110.000
  • دوره درسگفتار غرب شناسی دوره درس گفتار غرب شناسی
    تومان 615.000
  • کتاب یهودستیزی واقعیت یا دستاویز سیاسی کتاب یهودستیزی واقعیت یا دستاویز سیاسی
    تومان 300.000 قیمت اصلی: تومان 300.000 بود.تومان 260.000قیمت فعلی: تومان 260.000.
  • دوره اسطوره‌های صهیونیستی در سینما دوره اسطوره‌های صهیونیستی در سینما
    نمره 5.00 از 5

    تومان 500.000
  • کتاب سیمرغ در آشیان چهلم کتاب سیمرغ در آشیان چهلم
    تومان 130.000
  • درباره استاد فرج نژاد مجله خردورزی | درباره استاد فرج نژاد
    تومان 110.000
  • کتاب دست پنهان کتاب دست پنهان
    تومان 150.000
  • کتاب فقه رسانه و فضای مجازی کتاب فقه رسانه و فضای مجازی
    تومان 320.000
  • کتاب جریان‌شناسی سینمای ایران کتاب جریان‌شناسی سینمای ایران
    تومان 540.000
  • کتاب تحلیل نفوذ فرهنگ کابالیستی در سینما کتاب تحلیل نفوذ فرهنگ کابالیستی در سینما
    تومان 250.000
سایت استاد فرج نژاد

مؤسسۀ فرهنگی رسانه‌ای استاد فرج‌نژاد در سال ۱۴۰۱ فعالیت خود را در زمینۀ تربیت نیروهای رسانه‌ای دشمن‌شناس انقلابی آغاز کرد. این مؤسسه به یاد مرحوم استاد دکتر محمدحسین فرج‌نژاد، نامگذاری شده است. استاد فرج‌نژاد طلبۀ جهادی دشمن‌شناس و استاد مبرز سواد رسانه‌ای بود که به چندین زبان تسلط داشت و صدها شاگرد در حیات کوتاه اما پربرکت خود تربیت کرد.

دسترسی سریع
  • درباره ما
  • تماس با ما
  • رهگیری خرید
نماد اعتماد الکترونیک
شبکه های اجتماعی
icon--white Telegram-plane Instagram ویراستی سایت استاد فرج نژاد حساب توییتر استاد فرج نژاد حساب ایتا سایت استاد فرج نژاد Youtube

قم، خیابان بسیج (هنرستان)، جنب خیابان شهید تراب نجف‌زاده، مؤسسۀ فرهنگی رسانه‌ای استاد محمدحسین فرج‌نژاد

ورود
استفاده از شماره تلفن
آیا هنوز عضو نشده اید؟ ثبت نام کنید
ثبت نام
قبلا عضو شده اید؟ ورود به سیستم