جستجو برای:
سبد خرید 0
  • خانه
  • سرویس‌های سایت
    • دشمن‌شناسی
    • رسانه و روحانیت
    • بازی‌های ویدیویی
    • رسانه‌های شرقی
    • سینما و تلویزیون غرب
    • سینما و تلویزیون ایران
    • رسانه و روانشناسی
    • فناوری‌های نوین
    • سیاست و دشمن‌شناسی
    • تحولات منطقه
    • اقتصاد و دشمن‌شناسی
    • نقد موسیقی
    • نقد کتاب
  • دسته‌بندی ساختاری
    • خبر
    • گزارش‌
    • گفتگو
    • معرفی کتاب
    • مقاله‌
    • یادداشت
  • فروشگاه
    • دوره‌ها
      • دوره زن و رسانه
      • دوره جامع ژورنالیسم
      • دوره مستندسازی با موبایل
      • دوره درسگفتار غرب‌شناسی
      • دوره رسانه و جنگ شناختی
      • دوره ۰ تا ۱۰۰ پریمیر
      • دوره آموزش عکاسی و تصویربرداری
      • دوره آموزش فتوشاپ
      • دوره آموزشی سواد رسانه
    • کتاب‌ها
  • استاد محمدحسین فرج‌نژاد
    • زندگینامۀ استاد فرج‌نژاد
    • استاد فرج‌نژاد از زبان دیگران
    • نوشته‌های استاد فرج‌نژاد
    • معرفی کتاب‌های استاد فرج‌نژاد
      • معرفی کتاب دست پنهان
      • معرفی کتاب اسطوره‌های صهیونیستی در سینما
      • معرفی کتاب تحلیل نفوذ فرهنگ کابالیستی(عرفان یهودی) در سینما
      • معرفی کتاب دین در سینمای شرق و غرب
      • معرفی کتاب اقتصاد صهیونیسم
      • معرفی کتاب دین، انیمیشن و سبک زندگی
      • معرفی کتاب فقه رسانه و فضای مجازی
    • صفحه مخصوص استاد فرج‌نژاد
  • رویدادها
  • دربارۀ ما
    • مدرسان ما
  • تماس با ما
  • حساب کاربری 👤
ورود
[suncode_otp_login_form]

گذرواژه خود را فراموش کرده اید؟

ارسال مجدد کد یکبار مصرف (00:20)

عضویت
[suncode_otp_registration_form]

ارسال مجدد کد یکبار مصرف (00:20)
سایت استاد فرج نژاد
شروع کنید
0
آخرین اطلاعیه ها
لطفا برای نمایش اطلاعیه ها وارد شوید
  • خانه
  • سرویس‌های سایت
    • دشمن‌شناسی
    • رسانه و روحانیت
    • بازی‌های ویدیویی
    • رسانه‌های شرقی
    • سینما و تلویزیون غرب
    • سینما و تلویزیون ایران
    • رسانه و روانشناسی
    • فناوری‌های نوین
    • سیاست و دشمن‌شناسی
    • تحولات منطقه
    • اقتصاد و دشمن‌شناسی
    • نقد موسیقی
    • نقد کتاب
  • دسته‌بندی ساختاری
    • خبر
    • گزارش‌
    • گفتگو
    • معرفی کتاب
    • مقاله‌
    • یادداشت
  • فروشگاه
    • دوره‌ها
      • دوره زن و رسانه
      • دوره جامع ژورنالیسم
      • دوره مستندسازی با موبایل
      • دوره درسگفتار غرب‌شناسی
      • دوره رسانه و جنگ شناختی
      • دوره ۰ تا ۱۰۰ پریمیر
      • دوره آموزش عکاسی و تصویربرداری
      • دوره آموزش فتوشاپ
      • دوره آموزشی سواد رسانه
    • کتاب‌ها
  • استاد محمدحسین فرج‌نژاد
    • زندگینامۀ استاد فرج‌نژاد
    • استاد فرج‌نژاد از زبان دیگران
    • نوشته‌های استاد فرج‌نژاد
    • معرفی کتاب‌های استاد فرج‌نژاد
      • معرفی کتاب دست پنهان
      • معرفی کتاب اسطوره‌های صهیونیستی در سینما
      • معرفی کتاب تحلیل نفوذ فرهنگ کابالیستی(عرفان یهودی) در سینما
      • معرفی کتاب دین در سینمای شرق و غرب
      • معرفی کتاب اقتصاد صهیونیسم
      • معرفی کتاب دین، انیمیشن و سبک زندگی
      • معرفی کتاب فقه رسانه و فضای مجازی
    • صفحه مخصوص استاد فرج‌نژاد
  • رویدادها
  • دربارۀ ما
    • مدرسان ما
  • تماس با ما
  • حساب کاربری 👤
  • خانه
  • سرویس‌های سایت
    • دشمن‌شناسی
    • رسانه و روحانیت
    • بازی‌های ویدیویی
    • رسانه‌های شرقی
    • سینما و تلویزیون غرب
    • سینما و تلویزیون ایران
    • رسانه و روانشناسی
    • فناوری‌های نوین
    • سیاست و دشمن‌شناسی
    • تحولات منطقه
    • اقتصاد و دشمن‌شناسی
    • نقد موسیقی
    • نقد کتاب
  • دسته‌بندی ساختاری
    • خبر
    • گزارش‌
    • گفتگو
    • معرفی کتاب
    • مقاله‌
    • یادداشت
  • فروشگاه
    • دوره‌ها
      • دوره زن و رسانه
      • دوره جامع ژورنالیسم
      • دوره مستندسازی با موبایل
      • دوره درسگفتار غرب‌شناسی
      • دوره رسانه و جنگ شناختی
      • دوره ۰ تا ۱۰۰ پریمیر
      • دوره آموزش عکاسی و تصویربرداری
      • دوره آموزش فتوشاپ
      • دوره آموزشی سواد رسانه
    • کتاب‌ها
  • استاد محمدحسین فرج‌نژاد
    • زندگینامۀ استاد فرج‌نژاد
    • استاد فرج‌نژاد از زبان دیگران
    • نوشته‌های استاد فرج‌نژاد
    • معرفی کتاب‌های استاد فرج‌نژاد
      • معرفی کتاب دست پنهان
      • معرفی کتاب اسطوره‌های صهیونیستی در سینما
      • معرفی کتاب تحلیل نفوذ فرهنگ کابالیستی(عرفان یهودی) در سینما
      • معرفی کتاب دین در سینمای شرق و غرب
      • معرفی کتاب اقتصاد صهیونیسم
      • معرفی کتاب دین، انیمیشن و سبک زندگی
      • معرفی کتاب فقه رسانه و فضای مجازی
    • صفحه مخصوص استاد فرج‌نژاد
  • رویدادها
  • دربارۀ ما
    • مدرسان ما
  • تماس با ما
  • حساب کاربری 👤
شروع کنید

وبلاگ

موسسه فرهنگی رسانه‌ای استاد فرج‌نژاد > مطالب سایت > دسته‌بندی ساختاری > یادداشت > مائده یا جونگ هیون؟ | نقد فیلم چشم بادومی

مائده یا جونگ هیون؟ | نقد فیلم چشم بادومی

۱۴۰۳-۱۱-۱۵
دسته‌بندی ساختاری، سرویس‌های سایت، سینما و تلویزیون ایران، مطالب سایت، یادداشت
نقد فیلم چشم بادومی

نقد فیلم چشم بادومی | جشنواره فجر 43

نویسنده: زهرا عزتی‌نیا

مائده دختر شانزده­ سالۀ شیرازی محور فیلم درام اجتماعی ابراهیم امینی، کارگردان تازه‌­کار اما راه‌­بلد سینمای ایران است که در چشم­ بادومی به آن پرداخته است.

وقتی که قرعۀ تماشا و نقد این فیلم به نام من افتاد مشتاقانه آن را پذیرفتم و کنجکاو شدم بدانم چشم­ بادومی چه داستانی را دنبال می‌­کند؟ و ابراهیم امینی کارگردانی که تاکنون در کسوت نویسنده­‌ای موفق در فیلم‌­هایی همچون ایستاده­ در ­غبار، موقعیت مهدی، درخت گردو و…. هنرنمایی کرده است، اکنون، در ساحت کارگردان تازه­‌کار چه اثری را به عنوان اثر اول خود در تاریخ سینمای ایران ثبت خواهد­کرد؟

آیا فیلم او مانند خیلی از فیلم‌­های جشنوارۀ فجر فارغ از محتوایی غنی بدون آن­که همخوانی و تناسبی هر چند اندک با آرمان‌های جشنواره داشته باشد صرفاً در صدد ربودن سیمرغ های خوش­رنگ­ و ­لعاب آن ساخته شده است یا نه، امینی در قامت پاتولوژیست فرهنگی با آشنایی کامل و عمیق از آسیب‌­های فرهنگی و اجتماعی جامعۀ خود، به‌دنبال ارائۀ نسخه‌­ای درمانی در قالب اثر هنری فاخر و توانمند خواهد بود…؟

بگذریم…

ساعت 18:30 روز 15 بهمن 1403 در غروبی نه چندان سرد بر روی صندلی 8 ردیف 5 سالن سینما تربیت قم با صندلی های تازه تعویض و جمعیت اندک اما مشتاق تماشا، در حالی به تماشای فیلم نشستم که خودکار، دفتر و گوشی موبایل خود را جهت ثبت نکات نه‌­چندان کارشناسانۀ خود آماده کرده بودم.

و اما فیلم…

داستان فیلم حول محور دختر شانزده ­ساله‌ای به نام مائده بود.

دختری که در دوران نوجوانی خود با تلاطم‌­های مقتضی این دوره از زندگی دست و پنجه نرم می‌­کند، او که در خانوادۀ کوچک خود به همراه پدر(شاهرخ)، مادر(ملوک) و یک برادر کوچک­تر از خود(متین) زندگی می‌­کند، اکنون در اسارت احساس، عاطفه و هیجان این دورۀ بسیار خاص از زندگی به خواننده‌­ای کره‌­ای(جونگ هیون) دلبستگی شدیدی پیدا کرده است و خود را به هر آب و آتشی می‌­زند که به وصال عشق صعب‌الوصول خود دست یابد. داستان از آنجایی حساس­‌تر می­شود که جونگ هیونِ معشوق به صفحه شخصی مائدۀ قصۀ ما پیام محبت‌­آمیزی ارسال می­‌کند و از او می‌­خواهد تا در یکی از کنسرت­‌هایی که به زودی اجرا می‌شود حضور یابد.

از این­جای قصه یا به عبارتی فیلم، کشمکش‌های گاه و بیگاه مائده با همه مخصوصاً با مادر و تا حدودی پدر خود آغاز می‌­شود، چرا که خانوادۀ او کوچک­ترین درکی از اعمال و رفتارش ندارند و این واکنش‌های احساسی و هیجانی برایشان پوچ و بدون توجیه است.

ساره بیات بازیگر و هنرمند خوش­‌نقش و پرتوان کشورمان که نقش مادر مائده را بر عهده دارد، برای خارج کردن دخترش از این حالات ناآرام روحی به پدر و روستای پدری خود در هفتاد و پنج کیلومتری شیراز(اَنشان) پناه می‌­برد تا بلکه دوری از فضای پرتلاطم شهر التیامی باشد بر درد ناآشنای دلبندش.

اما این راهکار وی چاره‌­ساز نیست و به فرار مائده از خانه و واکنش‌­های جنجالی­‌تر او منتهی می‌­شود، وقتی مائده خود را از کنسرت جونگ­ هیون جامانده و از وصال معشوق خود ناکام می‌­بیند، با چنان ضربۀ روحی مواجه می‌­شود که دچار «اختلال تجزیه هویت» شده و  و در اثر این اختلال روحی خود را جونگ هیون واقعی می­‌پندارد.

مادر مائده به هر دری می‌­زند تا سلامتی را به دختر خود باز­گرداند اما وقتی به نتیجه‌­ای نمی­‌رسد از شوهرش شاهرخ تقاضای تأمین پول و رفتن به سئول و دیدن جونگ هیون توسط مائده را می‌­کند تا دخترش با دیدن جونگ واقعی هویت گم و فراموش شدۀ خود را باز­یابد.

پدر،ماشین و مادر طلاهایش را می‌فروشد و هزینۀ سفر فراهم می‌­شود.

از قضا حین سفر و در فرودگاه، مادر مائده با خبر خودکشی جونگ هیون مواجه می‌­شود، خبری که مائده هیچ­گونه درکی از آن ندارد چرا که خود را جونگ هیون کذایی می‌­داند و در صدد فهماندن این واقعیت به دیگران است که جونگ هیون نمرده و زنده است و جونگ واقعی خود اوست.

قصه تا جایی پیش می‌­رود که پدر و مادر مائده هیچ راهکاری جز بستری ­کردن دخترشان در بیمارستان روانی جهت طی کردن دوره درمان وی نمی­‌بینند. مائده دختر جذاب و جسور داستان، اکنون بی­صدا و آرام در بیمارستان روانی بستری می‌­شود در حالی که آهنگ­‌های جونگ را با خود زمزمه می‌­کند، اینجاست که ابراهیم امینی، گرۀ کور داستان این فیلم و داستان این روزهای نوجوانانمان را باز می‌­کند و پدربزرگ قصه، مردی از آن روزهای دور را به یاری نوۀ دوست­‌داشتنی خود می­‌رساند، کسی ­که تمام دنیا برایش تکراری است به جز مائده… کسی که درد مائده را زندگی کرده است، کسی که جونگ هیون نوه‌­اش را در جیمز بارون­دین معشوق روزهای جوانی خود، زنده می‌­بیند.

پدربزرگ مائده که مهدی هاشمی در نقش او هنرنمایی می‌­کند با زنده کردن خاطرات جوانی و تغییر پوشش و ظاهرش و همراه کردن مائده با خود جهت حضور در مراسم بزرگداشتی که دوستداران جونگ در تهران برای وی تدارک دیده اند به مائده می‌فهماند که جونگ هیون و کسانی که خود را به شکل او درآورده‌اند فراوان­اند و فقط مائده است که بی‌­مانند است و تکراری ندارد و این­چنین است که در انتهای داستان، دختر چشم ­بادومیِ فیک، خود را با چشم­‌های واقعی در آینه می‌بیند. شاید دوای درد مائدۀ او و مائده­‌های ما در اندکی همزات‌­پنداری و درک‌­های متقابل است.

این فیلم به دلیل داستان و محتوای محوری آن قابل تحسین است. به راستی ابراهیم امینی چقدر زیبا درد این سال‌­های فرزندانمان را شناخت و با زبان هنر به بیانش پرداخت و چقدر و چه­ میزان و چه بی‌­انتها جای این­چنین آثاری در سینمای ایران خالی­ست تا همین هنردرمانی، نسل اکنون را به نسل­‌های گذشته پیوند دهد و مفاهمه­‌ای از سر عشق و محبت ایجاد کند.

البته ممکن است در انتهای فیلم، مخاطب با علامت سؤال بزرگی مواجه شود و به نقش مؤثر و راهکار قابل ­اعتنایی برای پدر و مادرِ شخصیت اصلی فیلم دست نیابد، شاید هم کارگردان با نمایش دو سکانس متفاوت از غذا دادن اجباری و همراه با خشونت مادر به پسرش متین و سرکشی و عدم پذیرش خوردن از سوی او در ابتدای فیلم و غذا دادن توأم با آرامش به همراه دیالوگ «اگر نمی خواهی باشه نخور و هر وقت خودت خواستی بخور» توسط مادر و پذیرش خوردن توسط متین، مخاطب را به این نتیجه می‌­رساند که این درک و همراهی و هم­زبانی از همان ابتدای کودکی می‌بایست حاکم بر روابط آن‌­ها باشد.

اگر بخواهم نقد منصفانه‌­ای به این اثر بکنم، چشم­ بادومی را برخوردار از فیلمنامه‌­ای نسبتاً قوی می‌­بینم که به ­خوبی توانسته است با مخاطب خود ارتباط برقرار نماید. بازیگران فیلم توانسته‌اند احساسات و چالش‌های شخصیت‌های خود را به طور مؤثری به نمایش بگذارند. ساره بیات در نقش مادر، با بازی درخشان خود، نگرانی‌ها و تردیدهای یک مادر ایرانی را به خوبی منتقل کرده است و نیز علی باقری در نقش پدری با شغل سادۀ کارگری به عنوان پدری دلسوز ظاهر گردیده است، ستایش دهقان و دیگر بازیگران جوان نیز با ارائه بازی‌های طبیعی و واقعی، به جذابیت فیلم افزوده‌اند.

موسیقی فیلم چشم بادومی با آهنگ­سازی مسعود سخاوت‌­دوست ترکیبی از عناصر موسیقی کره­‌ای و ایرانی است. در تیتراژ پایانی فیلم قطعه­‌ای از موسیقی کره­‌ای گنجانده شده است که نگاه انتقادی را بر آن وارد می‌­دانم چرا که با توجه به هویت بازیافتۀ شخصیت اصلی در انتهای فیلم، استفاده از موسیقی ایرانی به جای موسیقی کره‌­ای بر زیبایی اثر می‌­افزود.

حسین جمشیدی گوهری، به عنوان تدوینگر این فیلم سعی کرده است با ترکیب مناسب صحنه‌­ها، حس­ و ­حال ملتهب داستان و چالش‌­های مورد مواجهه شخصیت اصلی را به خوبی منتقل کند.

سجاد نصراللهی‌نسب به عنوان تهیه‌­کنندۀ فیلم با داشتن آثار شاخصی همچون آپاراتچی و در آغوش درخت در این فیلم نیز خوش درخشیده است.

فیلم با برخورداری از پیرنگ مناسب و منطقی، به خوبی تضاد میان آرزوهای فردی و انتظارات فرهنگی را به تصویر می‌کشد و شخصیت مائده به عنوان نماینده‌ای از نسل جوان، با چالش‌های واقعی و احساسی روبرو است که می‌تواند با بسیاری از جوانان همذات‌پنداری نماید.

قبلی تحلیل فرهنگی-رسانه‌ای از اتفاقی ضدارزش در جشنواره فیلم فجر 1403
بعدی صرف فعل «ما می‌توانیم» در کلاس سینما | نقد فیلم خدای جنگ

مطالب مرتبط

کارگردان بریکینگ بد

۱۴۰۴-۰۸-۱۸

«پلوریبس» سریال جدید کارگردان بریکینگ بد امتیاز کامل گرفت

ادامه مطلب
دشمن در منظومه فکری حضرت زهرا (سلام الله علیها)

۱۴۰۴-۰۸-۱۷

دشمن در منظومه فکری حضرت زهرا (سلام الله علیها)

ادامه مطلب
سازنده GTA

۱۴۰۴-۰۸-۱۷

راک استار سازنده GTA کارمندان خود را اخراج کرد

ادامه مطلب

3 دیدگاه

به گفتگوی ما بپیوندید و دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.

  • محمدحسن ابراهیمی گفت:
    ۱۴۰۳-۱۱-۲۵ در ۰۰:۱۳

    سلام
    این تحلیل کاملا با تحلیل نوجوانان کیپاپر نسبت به این فیلم کاملاً در تضاد و تناقض آشکار است.
    نه داستان فیلم و فضای فیلم اصلا بیانگر واقعیت درگیری یک نوجوان با هنر جذاب کره ای (موج کره ای) نبود…
    و…
    اصلا هر شخصی از این فیلم تعریف کند هیچ اطلاعی از فضای روز و تاثیر موج کره ای ندارد علاوه بر اینکه داستان انگار در رابطه بر محور شخصیت کاملا عجیب الخلقه در رفتار و با یک خانواده عجیب الخلقه تر از خودش …
    نه بویی از اعتقادات صحیح مذهبی در فیلم است نه تاثیری…
    در ضمن داستان اصلا از کجا شروع شد که این دختر به این فضای روانی رسید…
    پدر مادرش تا اون موقع کجا بودند…
    این فیلم در صدد تحقیر شان و جایگاه پدر و مادر بود…
    و افراد درگیر با فضای هنر کره ای و شرقی را طوری جلوه داد که یا اونها یک سری انسان عجیب الخلقه و غیر عادی هستند که اصلا قابل درک نیستند یا والدینشون و افرادی که در جریان این موجهای فرهنگی شرقی نیستند موجودات غیر عادی ای هستند که به هیچ عنوان دسته اول را نمی توانند درک کنند و خودشان هم برای دسته اول قابل درک نیستند.
    در کل نه فیلمنامه نه کارگردانی نه فیلم برداری نه موسیقی فیلم امتیازقابل قبولی نمیگیرند…
    اتفاقا این فیلم باعث تقویت موج کره ای در ایران میشود چون اگه والدین برای درک فرزندانشون این فیلم رو ببینند فکر میکنند داستان چقدر جدیه…
    در صورتی که کیپاپر های ایرانی که با هم این فیلم رو در سینما دیدم در تحلیل فیلم فقط میخندیدند و میگفتند نه ما رو درست نشون داد نه موج کره ای رو نه رفتار امثال والدین ما رو…
    در سکانس هایی که اجرای جونگ هیون از پرده سینما داشت بخش میشد داشتند لذت میبردند که بالاخره از یک صفحه بزرگتر داریم میبینیم خیلی جذاب تره…
    و حرفهای خیلی زیادی در نقد این فیلم افتضاح میتوان زد

    تنها ویژگی مثبت این فیلم این بود که میشد در سینما برای اولین بار و آخرین بار آن را تا انتها تماشا کرد…

    پاسخ
  • .... گفت:
    ۱۴۰۳-۱۱-۲۵ در ۱۲:۴۳

    ببخشیدا ولی این فیلم آبروی ما کیپاپرا رو برده،. ما هیچوقت اینقد افراطی نبودیم و نیستیم و نخواهیم بود، ما فقط فن شون هستیم آهنگ هاشون رو گوش میدیم فیلم هاشون رو میبینیم و…. حالا یکی بیشتر میبینه یکی هم کمتر، دیگه اینقد روانی نیستیم که بخاطرشون سر به تیمارستان بزاریم، اگر با دیدگاه قنشگ تری فیلم رو می‌ساختن بهتر بود، فقط کافیه یه کره ای این فیلم رو ببینه آبرومون میره یکاری کردین زبونم لال الان فک میکنن قاتل ایرانن

    پاسخ
  • ... گفت:
    ۱۴۰۴-۰۶-۱۰ در ۰۹:۳۷

    حالا این فیلمی که ساختید طرفدارم داشت؟؟استقبال شد ازش؟؟😂

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

جستجو در مطالب سایت
جستجو برای:
آرشیو مطالب
  • آبان ۱۴۰۴ (۱۹)
  • مهر ۱۴۰۴ (۲۴)
  • شهریور ۱۴۰۴ (۵۰)
  • مرداد ۱۴۰۴ (۳۳)
  • تیر ۱۴۰۴ (۲۶)
  • خرداد ۱۴۰۴ (۱۹)
  • اردیبهشت ۱۴۰۴ (۱۱)
  • فروردین ۱۴۰۴ (۱۵)
  • اسفند ۱۴۰۳ (۲۱)
  • بهمن ۱۴۰۳ (۲۳)
  • دی ۱۴۰۳ (۱۹)
  • آذر ۱۴۰۳ (۲۹)
  • آبان ۱۴۰۳ (۲۰)
  • مهر ۱۴۰۳ (۳۱)
  • شهریور ۱۴۰۳ (۱۵)
  • مرداد ۱۴۰۳ (۱۱)
  • تیر ۱۴۰۳ (۱۱)
  • خرداد ۱۴۰۳ (۱۴)
  • اردیبهشت ۱۴۰۳ (۱۳)
  • فروردین ۱۴۰۳ (۱۶)
  • اسفند ۱۴۰۲ (۱۷)
  • بهمن ۱۴۰۲ (۱۸)
  • دی ۱۴۰۲ (۹)
  • آذر ۱۴۰۲ (۵)
  • آبان ۱۴۰۲ (۱۴)
  • مهر ۱۴۰۲ (۳۴)
  • شهریور ۱۴۰۲ (۳)
  • مرداد ۱۴۰۲ (۱۵)
  • تیر ۱۴۰۲ (۱۰)
  • خرداد ۱۴۰۲ (۳۴)
  • اردیبهشت ۱۴۰۲ (۳۵)
  • فروردین ۱۴۰۲ (۱۳)
  • اسفند ۱۴۰۱ (۵۳)
  • بهمن ۱۴۰۱ (۷)
  • دی ۱۴۰۱ (۱)
  • تیر ۱۴۰۱ (۷)
نوشته‌های تازه
  • «پلوریبس» سریال جدید کارگردان بریکینگ بد امتیاز کامل گرفت
  • دشمن در منظومه فکری حضرت زهرا (سلام الله علیها)
  • راک استار سازنده GTA کارمندان خود را اخراج کرد
  • باز هم تعویق در تاریخ انتشار GTA VI گیمرها را کلافه کرد
  • زهران ممدانی، مسلمانی که شهردار نیویورک شد
آخرین دیدگاه‌ها
  • جعفربابایی در کاملترین زندگینامه شهید امیرحسین فقهی | مهندس هسته‌ای
  • طاهره امینیان در زندگینامه سردار غلامعلی رشید | کاملترین زندگینامه از نابغۀ جنگ
  • سید مهدی در زندگینامه سردار سلامی | کاملترین زندگینامه
  • سعید در زندگینامه استاد محمد حسین فرج نژاد
  • سعید در اسلام هراسی در کسوت تئوسوفی
محصولات
  • دوره آموزش فتوشاپ دوره آموزش فتوشاپ
    تومان 800.000
  • کتاب یهودستیزی واقعیت یا دستاویز سیاسی کتاب یهودستیزی واقعیت یا دستاویز سیاسی
    تومان 300.000 قیمت اصلی: تومان 300.000 بود.تومان 260.000قیمت فعلی: تومان 260.000.
  • کتاب چهههل و یک سیمرررغ کتاب چهههل و یک سیمرررغ
    تومان 270.000
  • کتاب دین انیمیشن سبک زندگی کتاب دین انیمیشن سبک زندگی
    تومان 400.000 قیمت اصلی: تومان 400.000 بود.تومان 340.000قیمت فعلی: تومان 340.000.
  • معرفی کتاب اقتصاد صهیونیسم کتاب اقتصاد صهیونیسم
    تومان 260.000
  • کتاب دست پنهان کتاب دست پنهان
    تومان 150.000
  • کتاب دین در سینمای شرق و غرب کتاب دین در سینمای شرق و غرب
    تومان 420.000
  • نشریه تخصصی تیه نشریه تخصصی تیه شماره 1
    نمره 4.00 از 5

    تومان 110.000
  • کتاب جریان‌شناسی سینمای ایران کتاب جریان‌شناسی سینمای ایران
    تومان 540.000
  • دوره درسگفتار غرب شناسی دوره درس گفتار غرب شناسی
    تومان 615.000
سایت استاد فرج نژاد

مؤسسۀ فرهنگی رسانه‌ای استاد فرج‌نژاد در سال ۱۴۰۱ فعالیت خود را در زمینۀ تربیت نیروهای رسانه‌ای دشمن‌شناس انقلابی آغاز کرد. این مؤسسه به یاد مرحوم استاد دکتر محمدحسین فرج‌نژاد، نامگذاری شده است. استاد فرج‌نژاد طلبۀ جهادی دشمن‌شناس و استاد مبرز سواد رسانه‌ای بود که به چندین زبان تسلط داشت و صدها شاگرد در حیات کوتاه اما پربرکت خود تربیت کرد.

دسترسی سریع
  • درباره ما
  • تماس با ما
  • رهگیری خرید
نماد اعتماد الکترونیک
شبکه های اجتماعی
icon--white Telegram-plane Instagram ویراستی سایت استاد فرج نژاد حساب توییتر استاد فرج نژاد حساب ایتا سایت استاد فرج نژاد Youtube

قم، خیابان بسیج (هنرستان)، جنب خیابان شهید تراب نجف‌زاده، مؤسسۀ فرهنگی رسانه‌ای استاد محمدحسین فرج‌نژاد

ورود
استفاده از شماره تلفن
آیا هنوز عضو نشده اید؟ ثبت نام کنید
ثبت نام
قبلا عضو شده اید؟ ورود به سیستم