تبدیل اپل تیوی پلاس به اپل تیوی
تبدیل نام اپل تیوی پلاس به اپل تیوی، استریم اپلتیوی پلاس، بدون پلاس شد و سرویس استریم اپل تیوی پلاس، اکنون فقط اپل تیوی نام دارد.
شرکت اپل تصمیم گرفته است نام سرویس پخش آنلاین (streaming) شش سالۀ خود را سادهتر کند. از این پس، سرویس «اپل تیوی پلاس» (Apple TV+) فقط با نام «اپل تیوی» (Apple TV) شناخته خواهد شد. این تغییر باعث میشود که نام این سرویس با نام دستگاه سختافزاری پخشکننده رسانه و همچنین اپلیکیشن این شرکت یکسان شود.
از منظر تحلیل برند و رسانه، اقدام اپل برای حذف علامت «+» و یکسانسازی نام «Apple TV» در وهله اول با هدف کاهش سردرگمی در کاربر و یکپارچهسازی ابزارهای خود انجام میشود.
پیش از این، وجود نامهای مشابه برای سه موجودیت مجزا یعنی دستگاه سختافزاری، اپلیکیشن، و سرویس استریم میتوانست برای مصرفکنندگان ابهام ایجاد کند. با حذف علامت «+»، سرویس استریم در نگاه اول و زمانی که مخاطبان با آن روبرو میشود، دیگر ذهنیت یک محصول جانبی یا الحاقی ایجاد نمیکند و به عنوان یک جزء اصلی و مرکزی در پلتفرم کلی «Apple TV» دیده میشود.
چند سالی است که تمام برندهای حرفهای دیجیتال به سمت مینیمال شدن و سادهتر کردن لوگوها و اسامی خود رفتهاند. همچنین این نکتۀ آموزشی قابل توجه است که تلاش میشود در انتخاب اسامی، اسمهایی انتخاب شود که هجاهای کمتری داشته باشد و خوشآوا باشد. شاید چند سال پیش را به یاد داشته باشید که مثلا لوگوی اینستاگرام یا حتی اسنپ پیچیدهتر بود و حالا وقتی به آن نگاه میکنیم به یک طرح مینیمال تبدیل شده است.
جایگاه آموزشی این خبر برای مخاطبان ما این است که اگر خواستند زمانی اسمی برای برند یا رسانه یا محصول رسانهای خود انتخاب کنند، به یکسانسازی و بار معنایی آن توجه داشته باشند و تا حد امکان در جهانی که توجه کاربران بسیار محدود است به سمت سادگی و مینیمال بودن حرکت کنند.
این استراتژی سادهسازی شرکت اپل، میتواند نشاندهندۀ ورود برند به مرحله بلوغ در بازار باشد؛ مرحلهای که در آن، سرویس به اندازهای شناختهشده است که دیگر برای تمایز اولیه به پسوند نیازی ندارد. هدف اصلی از این یکسانسازی، تقویت یک هویت برند واحد، تسهیل تجربۀ کاربری و ارائه یک پلتفرم محتوایی منسجم تحت یک نام واحد است.
این خبر به شکلی غیرمنتظره و در حاشیه یک بیانیه مطبوعاتی در روز دوشنبه اعلام شد. اپل در اطلاعیهای که برای معرفی فیلم جدیدش «F1: The Movie» منتشر کرده بود، ذکر کرد: «اپل تیوی پلاس اکنون به سادگی اپل تیوی است، با یک هویت جدید و پرانرژی.»
نمایندگان شرکت اپل هنوز به درخواستها برای ارائه توضیحات بیشتر درباره این تصمیم که به یکسانسازی نام سرویس، دستگاه و اپلیکیشن منجر شده، پاسخی ندادهاند.
سرویس پخش آنلاین اپل در نوامبر سال ۲۰۱۹ و در اوج رقابتهای بازار استریم، با نام «اپل تیوی پلاس» کار خود را آغاز کرد. این سرویس در زمان راهاندازی با آثاری چون «برنامه صبحگاهی» (The Morning Show) و با حضور بازیگران سرشناس، وارد رقابت با غولهایی مانند دیزنی (Disney)، پارامونت (Paramount)، اچبیاو (HBO)، نتفلیکس (Netflix) و آمازون (Amazon) شد.
این اولین باری است که اپل نام پلتفرم خود را تغییر میدهد. این در حالی است که رقبای آن، مانند «اچبیاو مکس» (HBO Max) و «پارامونت پلاس» (Paramount+), پیش از این چندین بار نام خود را تغییر دادهاند.
از زمان آغاز به کار، فیلمها، مستندها و سریالهای اختصاصی اپل موفقیتهای چشمگیری کسب کردهاند. این سرویس تاکنون موفق به دریافت ۵۵۳ جایزه و نامزدی برای ۲۵۶۲ جایزه دیگر شده است. از جمله مهمترین افتخارات آن میتوان به سریالهای برندهی چندین جایزه اِمی (Emmy) مانند «تد لاسو» (Ted Lasso)، «استودیو» (The Studio) و «تفکیک» (Severance) و همچنین فیلم «کودا» (Coda) که جایزه اسکار بهترین فیلم را از آن خود کرد، اشاره نمود.
نتایج نهایی برندگان جشنواره امی ۲۰۲۵ | یک سیاهپوست بعد از ۷۷ سال جایزه گرفت
فهرست تولیدات اصلی و قابل توجه اپل تیوی شامل عناوین دیگری نیز میشود، از جمله: «پلوریبوس» (Pluribus)، «اسبهای آرام» (Slow Horses)، «بیگناه فرضی» (Presumed Innocent)، «رواندرمانی» (Shrinking)، «دزد مواد» (Dope Thief)، «دوستان و همسایگان شما» (Your Friends and Neighbors)، «دزدان دریایی» (The Buccaneers)، «بنیاد» (Foundation)، «تهاجم» (Invasion)، «غارت» (Loot)، «آخرین مرز» (The Last Frontier)، «آکاپولکو» (Acapulco)، «فرمانده جنگ» (Chief of War)، «پالم رویال» (Palm Royale)، «برای تمام بشریت» (For All Mankind)، «اشمیگادون!» (!Schmigadoon)، «دیدن» (See)، «دیکینسون» (Dickinson) و «پاچینکو» (Pachinko).
مطالب مرتبط
۱۴۰۴-۰۹-۰۳
دیدگاهتان را بنویسید